Vandaag het volgende bericht ontvangen van 'mijn' incassobureau:
"Geachte heer x,
betreft: x / x
In het bovenvermelde dossier is het adres van debiteur onbekend of is zij vertrokken en reageert zijn niet op onze sommaties. Wij stellen voor hier een onderzoek, een Trace, te laten uitvoeren.
De kosten van een Trace bedragen € 35,00 (exclusief BTW).
Graag vernemen wij schriftelijk of u hiermee akkoord kunt gaan."
In principe wil ik hiermee akkoord gaan, want het te innen bedrag is tien keer zo hoog. Als de kans op betaling groter dan 10% is, wat ik verwacht, moet ik het dus doen.
Probleem is dat het incassobureau zelf nalatig is geweest, waardoor het dossier nu al acht maanden loopt. Er zijn dossiers door elkaar gehaald en dit dossier is heel lang blijven liggen. Dan is het niet zo gek dat in die acht maanden iemand eens van telefoonnummer of adres verandert. De trace is dus onder andere nodig geworden door de slordigheid van het incassobureau.
Heb ik juridisch gezien een punt als ik zeg dat zij de trace maar moeten betalen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
1889
1889
Vandaag het volgende bericht ontvangen van 'mijn' incassobureau:
"Geachte heer x,
betreft: x / x
In het bovenvermelde dossier is het adres van debiteur onbekend of is zij vertrokken en reageert zijn niet op onze sommaties. Wij stellen voor hier een onderzoek, een Trace, te laten uitvoeren.
De kosten van een Trace bedragen € 35,00 (exclusief BTW).
Graag vernemen wij schriftelijk of u hiermee akkoord kunt gaan."
In principe wil ik hiermee akkoord gaan, want het te innen bedrag is tien keer zo hoog. Als de kans op betaling groter dan 10% is, wat ik verwacht, moet ik het dus doen.
Probleem is dat het incassobureau zelf nalatig is geweest, waardoor het dossier nu al acht maanden loopt. Er zijn dossiers door elkaar gehaald en dit dossier is heel lang blijven liggen. Dan is het niet zo gek dat in die acht maanden iemand eens van telefoonnummer of adres verandert. De trace is dus onder andere nodig geworden door de slordigheid van het incassobureau.
Heb ik juridisch gezien een punt als ik zeg dat zij de trace maar moeten betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19479-incassobureau-wil-dat-ik-trace-betaal-terecht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag