Samen met mijn broer ben ik van plan om een stuk grond te kopen waarop wij een bedrijfspand willen laten bouwen. Dit pand willen we voor 100% verhuren aan derde.
Ik heb begrepen dat we deze huurinkomsten kunnen laten vallen in BOX3.
Echter wat is de beste manier om dit met zijn tweeën te doen? Ik dacht zelf eraan om samen een V.O.F op te richten en alles vanuit hier te regelen, met dus één rekening nummer en één BTW nummer. Is dit belastingtechnisch verstandig? Of kunnen we het beter ieder apart via een eigen BTW nummer doen?
De hyphotheek voor de financiering komt op naam van mijn vader te staan, waarbij wij er dan voor zorgen dat deze wordt betaald.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wormerveer
Wormerveer
Hallo iedereen.
Samen met mijn broer ben ik van plan om een stuk grond te kopen waarop wij een bedrijfspand willen laten bouwen. Dit pand willen we voor 100% verhuren aan derde.
Ik heb begrepen dat we deze huurinkomsten kunnen laten vallen in BOX3.
Echter wat is de beste manier om dit met zijn tweeën te doen? Ik dacht zelf eraan om samen een V.O.F op te richten en alles vanuit hier te regelen, met dus één rekening nummer en één BTW nummer. Is dit belastingtechnisch verstandig? Of kunnen we het beter ieder apart via een eigen BTW nummer doen?
De hyphotheek voor de financiering komt op naam van mijn vader te staan, waarbij wij er dan voor zorgen dat deze wordt betaald.
Graag advies hierover.
Gr. David
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19636-btw-vastgoed-box3-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag