• 0

Weigeringspercentage

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, want je legt niet uit wat een weigeringspercentage is.

 

Is dat een mandje vullen, maar niet naar de kassa?

 

Wel naar de kassa, maar niet afrekenen?

 

Wel afrekenen, maar niet bevestigen (de laatste OK)?

 

Wel bevestigen, maar ontvangen producten retour sturen?

 

Wat het ook is, het zal ook sterk afhangen van wat je verkoopt, en aan wie (b2b of aan particulieren).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het licht erg sterk aan de soort webwinkel. En waar de bezoekers vandaan komen.

Stel u heeft een fietsenwinkel maar er komen bezoekers van tv kopen via google bij u dan is het weigering percentage erg hoog.

U heeft dus gerichte bezoekers nodig die geïnteresseerd zijn in uw product.

Triple Internet Solutions | Vormgeving | Marketing | Techniek

 

Mogelijkheden bij Triple Internet Solutions;

 

Bedrijfswebsite | Online Marketing | Webhosting | Online Webshops | SEO | CMS systemen

Link naar reactie
  • 0

Nee, want je legt niet uit wat een weigeringspercentage is.

 

Is dat een mandje vullen, maar niet naar de kassa?

 

Wel naar de kassa, maar niet afrekenen?

 

Wel afrekenen, maar niet bevestigen (de laatste OK)?

 

Wel bevestigen, maar ontvangen producten retour sturen?

 

Wat het ook is, het zal ook sterk afhangen van wat je verkoopt, en aan wie (b2b of aan particulieren).

 

Ik bedoel het gemiddelde weigeringspercentage van de gehele winkel, dus mensen die na binnenkomst ( meestal homepage maar via linken ook andere pagina's) niet verder klikken maar gelijk de winkel weer verlaten.

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Het weigeringspercentage is een lastige. Het is een getal dat je zelf nog moet interpereteren met informatie uit andere statistieken:

 

Komen al je bezoekers uit zoekmachines en je hebt een weigeringspercentage van meer dan 50 procent, kan dat twee dingen betekenen: je pagina's zijn oninteressant, of je omschrijvingen in de zoekmachines wekken verkeerde verwachtingen.

 

Als je bezoekers hebt van verwijzende sites, is de vraag of de verwijzende site zelf relevantie heeft t.o.v. jouw site. Via forums als bijv. Higherlevel.nl kun je veel kliks krijgen van nieuwsgierige mede-forummers. Toch zijn dit niet allemaal klanten en gaat je weigeringspercentage omhoog.

 

En zo kun je nog veel meer factoren bedenken waarom je weigeringspercentage zo hoog is.

 

misschien heb je nog wat aan deze post: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=25533

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Via forums als bijv. Higherlevel.nl kun je veel kliks krijgen van nieuwsgierige mede-forummers. Toch zijn dit niet allemaal klanten en gaat je weigeringspercentage omhoog.

 

Aantal bezoeken van medeforummers de afgelopen maanden: 177

Weigeringspercentage: 62,15 % >;( ;)

 

Frans

 

*Die overweegt een separate HL-landingspagina op z'n website te gaan maken met het verzoek toch vooral nog ééééén keertje extra te klikken :)*

Link naar reactie
  • 0

Bezoekers die nu onder het weigeringspercentage vallen, hebben de site in ieder geval weten te vinden en daarmee heb je een kleine plaats in hun geheugen bezet voor wat betreft jouw productcategorie. Verschillen de weigeringspercentages tussen de archiefsystemen en overige bureau-onderdelen duidelijk, voor zover je daar beide inzage in hebt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bericht was ook met een knipoog. Bekijk vaak ook de site van medeforummers even snel en draag dus ook actief bij aan het verhogen van hun weigeringspercentage.

 

Ben verder behoorlijk tevreden over het lage weigeringspercentage en de in mijn ogen redelijk hoge conversie

 

Wat ik wel merk bij de kantoorinrichting is dat de site nog verre van optimaal is, en daardoor de weigeringspercentages hoger liggen.

Daarnaast heb ik gewoon zoekwoorden die zowel voor b2b als b2c interessant zijn, (garderobekasten) waarbij je vooral in het weekend een enorme piek in de weigeringen ziet bij mensen die op garderobekasten binnenkomen.

 

Frans

 

Wel grappig trouwens dat forumbezoekers binnekomend vanaf de profielpagina een (wel verklaarbaar trouwens) lager weigeringspercentage hebben dan via de link in m'n signature

Link naar reactie
  • 0

Een laatste reactie met een knipoog. ;)

 

Als 'wild guess' had ik vermoed dat lockers, garderobekasten etc. ter oriëntentie of met een hogere koopfrequentie een bredere belangstelling genieten dan complete systemen met een bijbehorend lager weigeringspercentage, maar er is nooit één verklarende factor, zoals weer blijkt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Aantal bezoeken van medeforummers de afgelopen maanden: 177

Weigeringspercentage: 62,15 % >;( ;)

 

Frans

 

Afgelopen maand vanaf Higherlevel:

Visits 64

 

Avg. Time on Site

00:02:47

 

% New Visits

64.06%

 

Bounce Rate

31.25%

 

Ze kunnen het wel ;-)

Link naar reactie
  • 0
Wel grappig trouwens dat forumbezoekers binnekomend vanaf de profielpagina een (wel verklaarbaar trouwens) lager weigeringspercentage hebben dan via de link in m'n signature
Ik zou er inderdaad ook een aannemelijke verklaring voor kunnen geven, maar mijn statistieken zou mijn eigen verklaring tegenspreken.

 

Afgelopen maand 101 bezoekers vanaf HL met een gemiddelde weigeringspercentage van 32,67%

 

Vreemd genoeg: 93 kwamen er uit een topic, met een weigeringspercentage van 27,96%, 8 kwamen er vanaf mijn profiel met een weigeringspercentage van ruim 85%.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Dan kan ik natuurkijk niet achterblijven:

 

Gegevens moovio.nl, sinds aanmelding bij HigherLevel.nl op 3 juni jl.:

 

Bezoekers: 28

Nieuw bezoek percentage: 96,43%

Weigeringspercentage: 57,14%

Pagina's per bezoek: 2,61

 

Weigeringspercentage via profiel: 40%

Weigeringspercentage via forum: 53,33%

Weigeringspercentage via vraag en aanbod: 75%

 

Conversiepercentage 1 dag vraag en aanbod: 37,5%

 

Jammergenoeg paste mijn V&A niet binnen het kader van de site :-[, dus geen verdere verbetering van het conversiepercentage mogelijk... :'(

 

 

edit: sorry, we moeten streng blijven: geen niet relevante links naar eigen site in de berichten, deze kunnen immers in de signature

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Fred,

 

Ik heb het volgende gevonden:

- het weigeringspercentage is het percentage bezoeken van één pagina (bezoeken waarbij de bezoeker uw site verlaat op de instappagina) - Bron Google

- uitstappercentage het percentage bezoekers dat uw site onmiddellijk verlaat nadat ze die pagina hebben bekeken - Bron Google

- bounce rate: Bounce rate, a term used in web site traffic analysis. It essentially represents the percentage of initial visitors to a site who "bounce" away to a different site - Bron Wikipedia

 

Ik zie nog steeds niet het verschil, maar toch worden deze begrippen door elkaar gebruikt. Wikipedia zegt zelfs dat Bounce Rate is "sometimes confused with exit rate".

Link naar reactie
  • 1

Bounce rate en weigeringspercentage zijn gelijk alleen de taal is anders (Engels vs nederlands ;))

 

Exit rate en uitstappercentage zijn gelijk

 

Uitstappercentage is het percentage van de bezoekers op een pagina dat die pagina als laatste bezoekt. Dus vanaf die specifieke pagina gaan ze weg van je site. Het kan zijn dat ze meerdere pagina's bezocht hebben.

 

Weigeringspercentage is het percentage dat niet meer dan 1 pagina van je site bezoekt en dan weer weg is.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.