Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob1978
Rob1978
Ik heb hier al eens eerder een vraag gesteld.
Ik heb sinds 2007 een winkel in onderdelen voor huishoudelijk apparaten.
Op dit moment gaat het dusdanig slecht dat ik de rekeningen niet meer kan betalen.
Met name de afgelopen 2 maanden is de omzet dramatisch gedaald en heb ik moeten teren op
mijn reserves. Zowiezo is het sinds de start moeizaam gegaan. Het eerste jaar (2008) een verlies gehad van
€ 8000,-. Mede doordat de straat heeft er 3 maand uit gelegen.
De bankrekening is nagenoeg leeg en kan de huur, leverancieren, bank etc. op dit moment niet meer betalen.
Ik heb een banklening van € 40.000 en een achterstallige lening van mijn ouders van € 25.000.
Op dit moment heb ik ca. € 5500 afgelost op de banklening.
Ik heb een eenmanszaak en een eigen huis waar wij (mijn vriendin en ik, wij hebben een samenlevingscontract en zij werkt full-time)
een klein deel van hebben afgelost. Dit deel is waarschijnlijk al verdwenen door de dalende huizenprijzen.
Het pand waar ik in zit is gehuurd. Het huurcontract (5 jarig) loopt november dit jaar af doordat ik een break van 2 jaar
had geregeld bij het aangaan van de huurovereenkomst.
Mijn ouders willen mij nog wel wat geld lenen om de komende maand door te komen, maar ik zie dat niet zo zitten.
Mede omdat het zuurverdiend spaargeld is en ik niet wil hebben dat dat in een bodemloze put word gegooit. Zeker in deze
tijd is het niet zeker of er nog verbetering optreedt.
Mijn vragen:
Welke stappen kan ik nu het beste nemen en in welke volgorde?
Hoe denken jullie dat het op basis van bovenstaande situatie zal aflopen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20679-stekker-uit-hoe-nu-verder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag