Ik wordt ingehuurd door bedrijf K(lant), en wordt hiervoor bemiddeld door bedrijf B(emiddelaar).
Het beleid van de bemiddelaar B is dat zij alle inhuur via partij C laten lopen.
De inhuurketen is dus: K - B - C - MijnBV
Bedrijf K en B hebben al een contract gesloten. Bemiddelaar B heeft al facturen gestuurd aan K.
Door de crisis is er veel discussie bij B, waardoor zij partij C maar geen opdracht geven om MijnBV in te huren. Inmiddels duurt deze discussie al ruim 2 maanden.
Het werk is uitgevoerd in jan-feb-mrt en zou via 3 facturen met ieder 90 dagen betalingstermijn worden betaald.
Omdat ik nog geen contract heb, kan ik partij C niet factureren.
Nu heb ik via email partij B al 2x in gebreke gesteld, een aangegeven dat ik het bedrijf zou sommeren en handelrente vorderen over de openstaande vordering. Hier wordt nogal lakoniek op gereageerd omdat de 90 dagen betalingstermijn nog niet verstreken is. ("er is dus nog niets aan de hand")
Mijn idee was om nu:
- Partij B sommeren om het contract "rond te maken"
- Schade die ontstaat door vertraging in de betaling na 90 dagen vanaf einde werkzaamheden
- Aangeven dat ik het werk voor de klant K heb uitgevoerd en via ketenaansprakelijkheid K aansprakelijk zal stellen als B in gebreke blijft
Wat ik mij afvraag is:
- Is een sommatie op deze manier uberhaupt mogelijk?
- Moet ik alvast facturen rechtstreeks aan B bijvoegen, en partij C overslaan?
- Welk wetsartikel kan ik aanhalen voor inleners- of ketenaansprakelijkheid om te dreigen met K aansprakelijk stellen?
Alle hulp is welkom!!
Groeten, Blauw
(en zo voel ik mij nu ook door deze situatie! :-) )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Blauw
Blauw
Hallo,
Ik heb een lastige case:
Ik wordt ingehuurd door bedrijf K(lant), en wordt hiervoor bemiddeld door bedrijf B(emiddelaar).
Het beleid van de bemiddelaar B is dat zij alle inhuur via partij C laten lopen.
De inhuurketen is dus: K - B - C - MijnBV
Bedrijf K en B hebben al een contract gesloten. Bemiddelaar B heeft al facturen gestuurd aan K.
Door de crisis is er veel discussie bij B, waardoor zij partij C maar geen opdracht geven om MijnBV in te huren. Inmiddels duurt deze discussie al ruim 2 maanden.
Het werk is uitgevoerd in jan-feb-mrt en zou via 3 facturen met ieder 90 dagen betalingstermijn worden betaald.
Omdat ik nog geen contract heb, kan ik partij C niet factureren.
Nu heb ik via email partij B al 2x in gebreke gesteld, een aangegeven dat ik het bedrijf zou sommeren en handelrente vorderen over de openstaande vordering. Hier wordt nogal lakoniek op gereageerd omdat de 90 dagen betalingstermijn nog niet verstreken is. ("er is dus nog niets aan de hand")
Mijn idee was om nu:
- Partij B sommeren om het contract "rond te maken"
- Schade die ontstaat door vertraging in de betaling na 90 dagen vanaf einde werkzaamheden
- Aangeven dat ik het werk voor de klant K heb uitgevoerd en via ketenaansprakelijkheid K aansprakelijk zal stellen als B in gebreke blijft
Wat ik mij afvraag is:
- Is een sommatie op deze manier uberhaupt mogelijk?
- Moet ik alvast facturen rechtstreeks aan B bijvoegen, en partij C overslaan?
- Welk wetsartikel kan ik aanhalen voor inleners- of ketenaansprakelijkheid om te dreigen met K aansprakelijk stellen?
Alle hulp is welkom!!
Groeten, Blauw
(en zo voel ik mij nu ook door deze situatie! :-) )
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20752-sommatie-zonder-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag