Brands that don't have a focus don't fit on the rungs of the ladder of life. When you try to appeal to everybody, you wind up appealing to nobody. (uit: Al & Laura Ries, 'The Fall of Advertising')
Dit is iets wat ik me al een tijd af zit te vragen: stel, je hebt een dienst of vooral een product met een grote en zeer heterogene groep potentiële afnemers. Hoe kies je hieruit je doelgroepen, op het moment dat je nog niet gestart bent? Je kunt dus - denk ik - nog geen onderzoek doen naar de groepen die het meeste op zullen leveren, omdat je nog geen financieel verleden hebt waaruit je aanwijzingen kunt halen.
Het gevaar kan ontstaan dat je relatief weinig bent voor heel veel afnemers, terwijl de winst valt te behalen door bepaalde nichemarkten actief te benaderen, en eventueel een achterdeur open te houden voor 'de rest'. Hoe geef je deze strategie vorm?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Dit is iets wat ik me al een tijd af zit te vragen: stel, je hebt een dienst of vooral een product met een grote en zeer heterogene groep potentiële afnemers. Hoe kies je hieruit je doelgroepen, op het moment dat je nog niet gestart bent? Je kunt dus - denk ik - nog geen onderzoek doen naar de groepen die het meeste op zullen leveren, omdat je nog geen financieel verleden hebt waaruit je aanwijzingen kunt halen.
Het gevaar kan ontstaan dat je relatief weinig bent voor heel veel afnemers, terwijl de winst valt te behalen door bepaalde nichemarkten actief te benaderen, en eventueel een achterdeur open te houden voor 'de rest'. Hoe geef je deze strategie vorm?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2107-hoe-kies-je-je-doelgroep-uit-je-potenti%C3%ABle-klanten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag