Ik ben sinds een paar weken echt ondernemer, op zich erg leuk, maar de onzekerheid over bepaalde dingen begint zijn tol te eisen. Ik hoor van veel verschillende mensen veel verschillende dingen over mijn administratie en boekhouding: wat ik allemaal bij moet houden en wat ik allemaal moet doen.
Op dit moment heb ik een administratie als volgt:
- 1 map met inkomende facturen en bonnetjes
- 1 map met uitgaande facturen
- 1 map met correspondentie, contracten en belastingdienst informatie
- 1 map met bankafschriften
Ik houd daarna http://www.ondernemeneninternet.nl/files/excelboekhouden3.xls deze excel-boekhouding bij. Alles wat in mijn map uitgaande facturen zit, vind je daar digitaal (alle verkopen staan daar geregistreerd), alles wat in mijn map inkomende facturen (en kosten zonder factuur, met bankafschrift) zit staat daar bij inkoop/investeringen.
Mijn vraag is: voldoe ik zo aan al mijn verplichtingen en voer ik zo een goede administratie? De KVK zegt namelijk dat ik per-se een grootboek bij moet houden, maar is dat werkelijk nodig? Op deze manier kan ik ook berekenen hoeveel BTW ik moet afdragen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Renders
Renders
Beste Higherlevelers,
Ik ben sinds een paar weken echt ondernemer, op zich erg leuk, maar de onzekerheid over bepaalde dingen begint zijn tol te eisen. Ik hoor van veel verschillende mensen veel verschillende dingen over mijn administratie en boekhouding: wat ik allemaal bij moet houden en wat ik allemaal moet doen.
Op dit moment heb ik een administratie als volgt:
- 1 map met inkomende facturen en bonnetjes
- 1 map met uitgaande facturen
- 1 map met correspondentie, contracten en belastingdienst informatie
- 1 map met bankafschriften
Ik houd daarna http://www.ondernemeneninternet.nl/files/excelboekhouden3.xls deze excel-boekhouding bij. Alles wat in mijn map uitgaande facturen zit, vind je daar digitaal (alle verkopen staan daar geregistreerd), alles wat in mijn map inkomende facturen (en kosten zonder factuur, met bankafschrift) zit staat daar bij inkoop/investeringen.
Mijn vraag is: voldoe ik zo aan al mijn verplichtingen en voer ik zo een goede administratie? De KVK zegt namelijk dat ik per-se een grootboek bij moet houden, maar is dat werkelijk nodig? Op deze manier kan ik ook berekenen hoeveel BTW ik moet afdragen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groeten,
Sam
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21081-alles-gecovered-met-boekhouden-in-excel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag