Ik heb een BV, waarbij ikzelf DGA ben. Er zijn geen verdere personen bij betrokken en ook geen verdere aandeelhouders. De BV is ook mede-aandeelhouder van een VOF. Daarnaast ben ik 100% in loondienst van een bedrijf in Nederland.
Voor de BV en ook VOF voer ik geen echte activiteiten uit. Wel komen er inkomsten binnen, welke voortvloeien uit een activiteit in het begin van de BV.
Mij vraag is, hoe moet ik de inkomsten naar mij als prive persoon uitbetalen? Als DGA moet je een minimum salaris uit de BV verkijgen (die veel hoger is dan de inkomsten). Ook voer ik geen echte activiteiten uit. Toch wil ik de gelden aan mij uit laten betalen.
Hebben jullie een advies hoe ik dat zou kunnen doen en wat er voor nodig is?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ahromijn
ahromijn
Hallo,
Ik heb een BV, waarbij ikzelf DGA ben. Er zijn geen verdere personen bij betrokken en ook geen verdere aandeelhouders. De BV is ook mede-aandeelhouder van een VOF. Daarnaast ben ik 100% in loondienst van een bedrijf in Nederland.
Voor de BV en ook VOF voer ik geen echte activiteiten uit. Wel komen er inkomsten binnen, welke voortvloeien uit een activiteit in het begin van de BV.
Mij vraag is, hoe moet ik de inkomsten naar mij als prive persoon uitbetalen? Als DGA moet je een minimum salaris uit de BV verkijgen (die veel hoger is dan de inkomsten). Ook voer ik geen echte activiteiten uit. Toch wil ik de gelden aan mij uit laten betalen.
Hebben jullie een advies hoe ik dat zou kunnen doen en wat er voor nodig is?
Bedankt,
Adriaan Romijn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2177-dga-en-salaris/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag