Ik ben zaakvoerder van een klein bedrijf (2 à 3 personen) en heb 1 grote klant ((500+ medewerkers) met jaarlijks heel wat opdrachten, naast een aantal kleinere klanten. Nu wil dit bedrijf het leverancierscontract met mijn bedrijf al dan niet gaan verlengen. Ze zijn zeker tevreden van de diensten, prijsmodel en alles wat hierbij komt kijken. Slechts 1 twijfel hebben ze: wat garandeert dat indien mij als zaakvoerder iets overkomt, of het bedrijf failliet zou gaan, deze klant hier zo weinig mogelijk last van zou ondervinden.
De gebruikte technologie is namelijk ook vrij schaars en wij hebben hier wel de nodige ervaring in opgebouwd intussen (ook al gaat het om open source software). Het is dus namelijk zo dat de klant sterk afhankelijk is van mij (externe leverancier) - wat ik uiteraard zelf altijd als een pluspunt heb bekeken. Hoe kan dergelijke klant overtuigd worden, om toch verder met een klein bedrijf in zee te gaan, i.p.v. een groot bedrijf waar er meer garanties geboden kunnen worden.
Nog even vermelden dat mijn bedrijf financieel gezond is, maar ik wel de enige met een business/technisch profiel ben, naast zuiver technische profielen, die al dan niet op freelance basis worden ingehuurd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
buzzer
buzzer
Ik ben zaakvoerder van een klein bedrijf (2 à 3 personen) en heb 1 grote klant ((500+ medewerkers) met jaarlijks heel wat opdrachten, naast een aantal kleinere klanten. Nu wil dit bedrijf het leverancierscontract met mijn bedrijf al dan niet gaan verlengen. Ze zijn zeker tevreden van de diensten, prijsmodel en alles wat hierbij komt kijken. Slechts 1 twijfel hebben ze: wat garandeert dat indien mij als zaakvoerder iets overkomt, of het bedrijf failliet zou gaan, deze klant hier zo weinig mogelijk last van zou ondervinden.
De gebruikte technologie is namelijk ook vrij schaars en wij hebben hier wel de nodige ervaring in opgebouwd intussen (ook al gaat het om open source software). Het is dus namelijk zo dat de klant sterk afhankelijk is van mij (externe leverancier) - wat ik uiteraard zelf altijd als een pluspunt heb bekeken. Hoe kan dergelijke klant overtuigd worden, om toch verder met een klein bedrijf in zee te gaan, i.p.v. een groot bedrijf waar er meer garanties geboden kunnen worden.
Nog even vermelden dat mijn bedrijf financieel gezond is, maar ik wel de enige met een business/technisch profiel ben, naast zuiver technische profielen, die al dan niet op freelance basis worden ingehuurd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21815-klein-bedrijf-leverancier-van-groot-bedrijf-risicos/Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag