Dit kan een verzamel-topic worden voor vergelijkingssites. Die zijn namelijk interessant voor iedereen die iets wil verkopen: een product, een dienst, in de regio, aan een specifieke doelgroep. Een van Neerlands bekendste internetondernemers begon al heel jong met een vergelijkingssite (Ben Woldering) en er komen steeds weer nieuwe initiatieven bij. Vaak wordt de prijs vergeleken, andere sites leggen de nadruk op reviews, soms wordt er gekeken naar de beschikbaarheid van luxe producten. En er zijn talloze businessmodellen.
Maar hoe werken vergelijkingssites? Waar halen ze hun info vandaan? Hoe kun je de info van een webshop of gewone winkel invoeren in zo'n site? En is dat wel verstandig - want misschien wil je wel helemaal niet vergeleken worden!
HL heeft deelnemers met veel verstand van vergelijkingssites. Leg ons eens uit: hoe werken die? Ik weet dat veel (Amerikaanse) vergelijkers werken met gegevens via Google Merchant Center. Grote retailers en kleine webshops koppelen hun assortiment en prijssystemen aan dit center, eventueel zelfs lokatiedata (handig voor mobiele prijsvergelijkers zoals ShopSavvy), die vervolgens door allerlei vergelijkers gebruik worden. Zijn er andere tussenschakels? Doet Microsoft iets?
Andere vraag: hoe werkt dat in Nederland? Moet je met alle prijsvergelijkers apart contact opnemen?
Volgende vraag: hoe kan ik vergelijkers gebruiken om mijn concurrenten in de gaten te houden?
Ook interessant: hoe belangrijk is prijs? Of kan ik vergelijkers ook op een andere manier gebruiken om mijn aanbod te promoten?
Laatste vraag: wat zijn de meest interessante en innovatieve initiatieven in Nederland / voor Nederlandse ondernemers?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Dit kan een verzamel-topic worden voor vergelijkingssites. Die zijn namelijk interessant voor iedereen die iets wil verkopen: een product, een dienst, in de regio, aan een specifieke doelgroep. Een van Neerlands bekendste internetondernemers begon al heel jong met een vergelijkingssite (Ben Woldering) en er komen steeds weer nieuwe initiatieven bij. Vaak wordt de prijs vergeleken, andere sites leggen de nadruk op reviews, soms wordt er gekeken naar de beschikbaarheid van luxe producten. En er zijn talloze businessmodellen.
Maar hoe werken vergelijkingssites? Waar halen ze hun info vandaan? Hoe kun je de info van een webshop of gewone winkel invoeren in zo'n site? En is dat wel verstandig - want misschien wil je wel helemaal niet vergeleken worden!
HL heeft deelnemers met veel verstand van vergelijkingssites. Leg ons eens uit: hoe werken die? Ik weet dat veel (Amerikaanse) vergelijkers werken met gegevens via Google Merchant Center. Grote retailers en kleine webshops koppelen hun assortiment en prijssystemen aan dit center, eventueel zelfs lokatiedata (handig voor mobiele prijsvergelijkers zoals ShopSavvy), die vervolgens door allerlei vergelijkers gebruik worden. Zijn er andere tussenschakels? Doet Microsoft iets?
Andere vraag: hoe werkt dat in Nederland? Moet je met alle prijsvergelijkers apart contact opnemen?
Volgende vraag: hoe kan ik vergelijkers gebruiken om mijn concurrenten in de gaten te houden?
Ook interessant: hoe belangrijk is prijs? Of kan ik vergelijkers ook op een andere manier gebruiken om mijn aanbod te promoten?
Laatste vraag: wat zijn de meest interessante en innovatieve initiatieven in Nederland / voor Nederlandse ondernemers?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag