• 0

Nog steeds geen BTW terug ontvangen. Nu wel wat nerveus

Goedemorgen,

 

Afgelopen kwartaal aangifte gedaan voor de werk BV (12K betalen) en holding (6K ontvangen). Omdat we nog geen fiscale eenheid waren kon ik dus niet per saldo met elkaar verrekenen zodat we maar 1x 6K euro moesten betalen.

 

Vanaf oktober doen we voor het eerst maandaangifte en zijn we een fiscale eenheid. Het totale bedrag te betalen is 3K euro.

 

Maar waar het hier nu om draait is dat wij nog steeds die BTW teruggaaf niet ontvangen hebben. We hebben wel binnen enkele dagen de aangifte terug gekregen van de BD waarin de teruggaaf staat aangegeven. Enkele dagen daarna moesten we ons rekeningnummer opgeven. Dit hebben we meteen terug gestuurd.

 

Afgelopen maandag gebeld met de BD hoe het staat met de betaling. Daar gaven ze aan dat ze 20 oktober opdracht hebben gegeven tot de uitbetaling.

 

Maar tot op heden staat er niets op onze rekening en als we nu weer eind oktober 3K moeten betalen alvorens we die 6K hebben terugontvangen, hebben we een probleem.

 

Volgens mij mag je niet zelfstandig allerlei verrekening doen toch? Ik bedoel, wachten met betalen totdat je de teruggaaf hebt ontvangen?

 

Het zit me niet helemaal lekker aangezien het einde van de maand nadert.

 

Is hier iets aan te doen of is dit normaal dat de uitbetaling zo lang duurt?

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Marcel,

 

Volgens mij krijg je van de belastingdienst altijd een bevestiging van de opgave van je rekeningnummer. Ik ontving die 10 dagen nadat ik het rekeningnummer had doorgegeven. Als je die bevestiging niet gehad hebt, is daar wellicht iets misgegaan. Dan is bij de belastingdienst wel de opdracht tot uitbetaling gegeven, maar wachten ze nog op jouw reactie.

 

Misschien dus nog een keer bellen en vragen of er inmiddels al een rekeningnummer in hun administratie staat.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Zojuist weer even gebeld met beltel. Ze zeggen nogmaals de 20 uitbetaald te hebben en dat het maximaal 10 dagen duurt. Even afwacht tot maandag dan maar. Het rekeningnummer wat ik genoemd heb, komt overeen met het nummer wat zij in het systeem hebben staan.

 

Nog 1 vraag. Stel dat ik verrekening zou willen aanvragen (indien de teruggaaf er maandag nog niet is), kan dat dan nog voor de maand oktober of ben ik dan al te laat?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een aangifte gedaan voor het 3e kwartaal en zou BTW terug ontvangen. Een paar dagen later heb ik een formulier gekregen met bankrekening opgaaf. Dit heb ik dezelfde dag nog ingevuld en opgestuurd. Sindsdien niets meer van gehoord. Ook geen geld ontvangen.

 

Wellicht dat anderen ook nog niets hebben ontvangen? Een algemeen probleem misschien?

Link naar reactie
  • 0

Mij heeft geen bericht bereikt dat er problemen zijn bij de fiscus, maar houdt rekening met een verwerkingstijd van de opgave rekeningnummer van enkele weken :-\

 

 

Ik heb ook een aangifte gedaan voor de 3e kwartaal en zou BTW terug ontvangen. Een paar dagen later heb ik een formulier gekregen met bankrekening opgaaf. Dit heb ik dezelfde dag nog ingevuld en opgestuurd. Sindsdien niets meer van gehoord. Ook geen geld ontvangen.

 

Wellicht dat anderen ook nog niets hebben ontvangen? Een algemeen probleem misschien?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.