• 0

Try before you buy

Omschrijving van je concept:

Ik wil al een hele tijd een leuke winkel beginnen in Amsterdam. Mijn neefje Boris gaf aan dat ik een winkel moest beginnen die nog niet bestond. Al snel kwamen we tot dit concept; Name; try before you buy-shop

 

TBYBshop is een winkel waar je allemaal samples van producten kan krijgen die in Amsterdam te koop zijn. In elk tasje dat wij weg geven zit een kaart van Amsterdam waar je vervolgens het product kan halen .

 

Store => sample => kaart/tas => product

 

Je kan het zo gek niet verzinnen of het is er! En ook nog eens allemaal for free! Thats crazy!

 

Het verdienmodel is afkomstig van alle aangesloten winkels.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een businessplan uitgeschreven en ben nu bezig om winkels in Amsterdam te benaderen. Ik loop echt tegen het begrip; TIJD aan! Het kost mij meer tijd dan ik had verwacht om tot de juiste personen te komen. Maar heb nu 21 winkels die graag mee doen!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mensen op 1 en dezelfde plek van bepaalde samples voorzien. Alle zintuigen moeten geprikkeld worden! Ik ben de shop en tevens de aangever voor uiteindelijke aankopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Tijdens uitgebreid deskresearch is gebleken dat dit concept nog niet bestaat.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van dit idee vinden en kom met tips als je die hebt!

 

Alvast bedankt

 

Sofia Veldhuijzen van Zanten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil mensen op 1 en dezelfde plek van bepaalde samples voorzien. Alle zintuigen moeten geprikkeld worden! Ik ben de shop en tevens de aangever voor uiteindelijke aankopen.

 

Dit snap ik niet? De mensen worden toch met die sample naar de winkel gestuurd waar ze die kunnen halen? Wat is jouw meerwaarde dan, buiten als sample store te fungeren voor de winkels? Waar verdien jij dan aan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sofia,

 

welkom op Higherlevel. Is een fysieke winkel het beste of enige denkbare distributiemodel bij dit concept? Kun je niet beter concentraties van doelgroepen opzoeken met het sample-aanbod? Massa's betreden de Amsterdamse binnenstad via het Centraal Station, dan zou je daar gevestigd of aanwezig moeten zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is dus wel dé Boris!

 

;D

 

Boris en Sofia hebben helemaal gelijk. Er zit business in sample sets en goody bags. Grote merken doen aan sample sales, ze sluiten deals met airlines en hotels en welness-centra voor sample sets. Events worden afgesloten met een swag bag. Retailers beginnen te ontdekken dat sample sets beter verkopen dan het originele product. Er zit dus potentieel in een sample shop.

 

Maar dat is een webconcept.

 

Om dat te verdraaien naar een lokaal concept, moet je wel wat stappen zetten. Samples worden vooral afgeleid van levensmiddelen en cosmetica, en die zijn doorgaans niet lokaal. Lokaal is vaak ambachtelijk en dus niet voorverpakt, al zit daar ook beweging in. Lokaal is vaak vers, dus je krijgt te maken met allerlei lastige hygiënetoestanden. Maar onmogelijk is het niet.

 

Als je je helemaal richt op Amsterdam, zou je het Sampledam kunnen noemen. Maar wellicht kun je het combineren: algemene sample sets rond een thema, gecombineerd met een shopping gidsje. Denk aan kids, cosmetics, fashion, local food, delicatessen, organic, drinks, dope en zelfs erotics. Vergeet de cadeau- en souvenir-markt niet. En de hotels en touroperators natuurlijk. Plus gewoon de algemene samplemarkt die via het internet te bedienen is.

 

Burt's Bees verkoopt meer samplesets dan gewone producten!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik verdien aan de aangesloten winkels die maandelijks betalen. Uiteindelijk wil ik een 200 aangesloten winkels. Bij mij kunnen mensen proeven,ruiken, voelen etc.

Ik zit aan het einde van de kalverstraat, tamelijk centraal dus! Mensen komen naar try before you buy om op 1 en dezelfde plek bij interesse een monster mee te nemen en daarna de winkel te bezoeken.

 

Nou ja DE haha, boris is ook maar boris!

Link naar reactie
  • 0

Misschien een gekke dwarsstraat, maar

 

Ik zou me vooral richten op de lokale ondernemers en in overleg met de lokale winkeliers (de grote jongens hebben zelf al een goed marketing apparaat) in de tas ook een kortingsbon ofzo verstrekken. Zodoende weet de winkelier ook dat jouw formule voor hem geld oplevert.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

 

Kunnen de mods misschien de claim "VeldhuijzenvanZanten" controleren? Namedropping is één ding, maar hier claimt Sofia nogal wat...

 

Ik zie niets raars aan haar gegevens hoor. En waarom zou dit niet kunnen?

 

Architect Gerrit Rietveld is familie van mij, dus dat we af en toe een celebrity tegenkomen op HL is zo vreemd nog niet of heeft Boris bij jou weten geen familie? ;D

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan het zo gek niet verzinnen of het is er! En ook nog eens allemaal for free! Thats crazy!

 

 

Misschien heeft iemand ervaring met winkels die dingen gratis uitdelen. Hoe lang duurt het voordat je door je voorraad heen bent? Hoe snel vul je die weer aan? Wie gaat dat betalen?

 

...of toch maar geld voor vragen. Net op een leuk niveau gaan zitten. Almost for free. Thats crazy!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.