• 0

Nieuwswaarde uit eigen regio

Omschrijving van je concept:

Wij zijn de twitterverslaafde Sara en Ilse van bringthenews.

 

Bringthenews is een niews platform verdeeld over 10 themas van alle 441 gemeentes in Nederland.

 

Op onze site aangekomen staat er een veld met de keuze uit de gemeentes. Daarna filter je jezelf naar de themas die in 5 bij 2 vierkanten staan opgesteld.

 

Themas zijn; Algemeen, Economie, Sport, Technologie, Fincancieel, Cultuur, Gezondheid, Politiek, Auto, Mode.

 

Door op de Buttons te klikken ontstaat er de mogelijkheid om te reageren zoals twitter dit doet. Uiteraard moet de reactie gaan over het thema en vallen binnen de regio.

 

Voorbeeld, gaaf feestje in de panama vnvd met dj sara!

 

Zo kunnen mensen elkaar dus op de hoogte stellen van regionale nieuwswaarde. Een helder soort van regionaal prikbord

 

 

 

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een sterk ondernemersplan ofcorso en we hebben een zak vol geld uitgegeven aan momkai die voor ons de website heeft gemaakt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Regionale, heldere, fijne nieuwswaarde creeeren voor alle Nederlanders.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Twitter is een doolhof geworden als het gaat om het brengen van regionale nieuwswaarde.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We zijn nog erg aan het stoeien met ons verdienmodel. Tot op heden is ons verdienmodel dat de gemeentes met een prachtige foto een background advertentiemogelijkheid hebben. Om op deze manier hun gemeente landelijk te promoten. We weten alleen dat dit nooit genoeg is om er financieel op vooruit te gaan. Eigenlijk is ons reactieveld al een mogelijkheid om te adverteren voor retailers, organisaties en bedrijven dus valt adverteren al snel weg.

 

Graag horen wij wat een eventueel aansluitend of beter verdienmodel zou kunnen zijn...

 

En verder wat vinden jullie van BTN. ???..................

 

X0X0 Sara en Ilse

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ongeduldige types... ;D

 

Eerst een vraag: kun je je site ook koppelen aan twitteraccounts of zo?

 

Ja we hebben onder andere een koppeling naar twitteraccounts gecreeerd. Lange termijndoelstelling is om een heldere nieuwsite te vervaardigen waar nieuwswaarde onderverdeeld is in regio en thema, waarbij gebruik wordt gemaakt van youtube,hyves,twitter etc...Op deze manier willen wij effectiever nieuws brengen aan landelijke media.

 

Vanzelfsprekend is het primair wel de bedoeling om eigen accounts te creeeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Zou je ook een link kunnen plaatsen, als ik op 'bringthenews' zoek kom ik namelijk een bedrijf tegen die nieuws er sms verzendt (volgens mij ook alleen actief in de VS).

 

Bringthenews is niet onze bedrijfsnaam en sitenaam, dit is even een X naam.

 

Als we online gaan willen wij pas onze naam dopen. ;)

 

Volgens mij gaan de reacties nu binnenstromen :)

Link naar reactie
  • 1

We hebben helaas nog geen andere interessante verdienmodellen mogen ontvangen van jullie.

 

Is het niet fantastisch ?

We staan met zijn allen op het punt waarop crowdsourcingmodel zoals we het nu kennen aan zijn einde komt.

Over het hele internet zie ik mensen terughoudender worden in geven omdat ze zich terecht afvragen wanneer er eens iets voor terugkomt. Jij bent denk ik de eerste die dit omslagpunt op Higherlevel aan den lijve ondervind, geweldig toch om deel uit te maken van zo'n belangrijk historisch moment.

Link naar reactie
  • 0

We hebben helaas nog geen andere interessante verdienmodellen mogen ontvangen van jullie.

 

Een aantal van ons kun je vast inhuren om die boven tafel te krijgen. ;)

 

Iets serieuzer: waarom denk je dat wie dan ook jou een gratis verdienmodel zal aanreiken? Doe je huiswerk zelf, ook dat is ondernemen. Zat literatuur te vinden over (online) verdienmodellen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een sterk ondernemersplan ofcorso en we hebben een zak vol geld uitgegeven aan momkai die voor ons de website heeft gemaakt.

 

 

Ik denk dat je hier een fout hebt gemaakt en achterstevoren bent gaan werken. Je hebt nog geen goed verdienmodel kunnen bedenken maar je hebt al wel een website.

 

 

We hebben helaas nog geen andere interessante verdienmodellen mogen ontvangen van jullie.

 

Met 441 gemeenten x X bedrag = komen we niet ver ;)

 

 

Is het niet ietwat onrealistisch om te denken dat 100% erin meegaat? Ik zou eerst onderzoek doen in hoeverre de animo van gemeenten is.

 

Daarnaast denk ik dat hier vragen om een verdienmodel een stap te ver is. Als iemand hier een goed verdienmodel heeft dan is de kans klein dat hij of zij dat deelt. Eens succesformule plaats je niet op een forum.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je hier een fout hebt gemaakt en achterstevoren bent gaan werken. Je hebt nog geen goed verdienmodel kunnen bedenken maar je hebt al wel een website.

 

Zo doet Twitter het ook :)

 

Ik neem aan dat Twitter wel wisten wat en hoe ze wilden toen ze begonnen? Anders zou het een uitzondering zijn op de regelmaat.

 

Je zou toch eerste een verdienmodel / plan moeten opzetten en aan de hand daarvan je website laten ontwerpen en bouwen met de juiste modules? Als je zometeen allerlei modules nodig hebt voor bijvoorbeeld betalingen, fora of een fotoboek in je website kan momkai weer aan de slag ;).

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Niet mee eens. RSS-feeds zijn niet voor niks zo populair geworden, op deze manier krijgt een eindgebruiker namelijk zijn nieuws al enigzins gefiltert.

 

Concept klinkt wel leuk. Ik denk dat je wel iets hebt als je het aggregeren, segmenteren en (her)verspreiden van nieuws heel goed geregeld krijgt dat je wel iets hebt. Of je nu al ervoor moet kiezen om dat per gemeente te gaan doen weet ik niet, als je echt een goed platform maakt zie ik absoluut kansen.

 

Maar mischien heb ik niet echt een goed beeld wat het nou echt gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Een sterk ondernemersplan ofcorso en we hebben een zak vol geld uitgegeven aan momkai die voor ons de website heeft gemaakt.

 

 

Een sterk ondernemersplan maar nog geen goed verdienmodel? Hoe hebben jullie dan je financiering op orde als ik vragen mag? Wat is de meerwaarde van zo'n sterk ondernemersplan als jullie niet eens weten hoe jullie geld met jullie concept gaan verdienen?

 

 

E fructu arbor cognoscitur. De boom kan herkend worden aan zijn vruchten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.