• 0

Nieuw concept Nederland-winkelt.nl, Groningenwinkelt.nl

Wij zijn met een nieuw concept gestart voor kleine winkeliers. Dit concept gaan wij allereerst uitrollen in de provincie Groningen, daarna volgt de rest van Nederland. Groningenwinkelt.nl (en gelijktijdig Nederland-winkelt.nl, daarna o.a. Amsterdamwinkelt.nl, Rotterdamwinkelt.nl) biedt een oplossing, waarbij kleinere winkeliers hun aanbod presenteren op de webwinkel Groningenwinkelt.nl. Groningenwinkelt.nl is een webwinkel voor en door de kleinere winkeliers. Door gezamenlijk te opereren kunnen ze tegen minimale kosten toch de beschikking hebben over een webwinkel (met eigen afgeschermd gedeelte). De kosten per maand zijn €25,00 en 3% van de gerealiseerde omzet (wordt voor een deel weer geïnvesteerd in online marketing). Wij willen graag weten wat je er van vindt? Opmerkingen of suggesties zeer welkom. Informatie is te vinden op www.viaworks.nl/informatiegroningenwinkelt.html

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Edwin1969,

 

dit concept is nooit zo efficiënt als dat van een groot online warenhuis of specialistische webstore. Daarom meen ik dat juist ingezet zou moeten worden op speciale lokale producten (evt. winkeldochters of misschien verenigingen) en lokale bezorgers of afhaalpunten. Hoe denken jullie nu de retourlogistiek te kunnen implementeren? Hoe maak je een kwalitatieve selectie op traditionele winkeliers die echt online willen? Hoe scoren jullie in zoekmachines of sociale media?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wij denken in termen van e-commerce oplossingen en niet het simpelweg neerzetten van een eenvoudige webwinkel, Wij hebben het ook anders gedefinieerd, nl. "Van E-commerce naar WE-commerce", waarbij wij het woord WE met name belangrijk vinden. Als je de strijd aan wilt gaan met het grootwinkelbedrijf kom je er in ieder geval niet met dergelijke pakketten (mijn persoonlijke mening).

 

 

Dit stukje vind ik vreemd.

 

Je geeft aan de strijd aan te willen gaan met het grootwinkelbedrijf en vervolgens ga je lokaal (kleinschalig) inzetten.

 

Samenwerken heeft alleen zin als de producten elkaar enigzins complementeren, dat het totaalaanbod past bij de shopper. En als ik dit stukje zo lees dan lijkt het alsof je streeft naar een concurrent van een online warenhuis zoals de wehkamp met een soortgelijk compleet aanbod.

 

Met dat in het achterhoofd denk ik dat je pricing zelfs veel (en veel en veel) te laag is. Wehkamp geeft (niet zonder succes!) fortuinen uit aan usability, SEO, onderhoud, reclame, logistiek en goede service.

 

Met 2500,- per maand en een groep van 10 ondernemers denk ik dat je wellicht een kans maakt als je het landelijk inzet (en de logistiek naar je toe trekt). Op deze manier begrijp ik het niet.

"

 

Al het aanbod van...........winkelt.nl ziet met als totaal op Nederlandwinkelt.nl, we zoeken dus de combinatie, maar wel alles in één database. We trekken dan volgens mij twee doelgroepen, de groep die graag iets online wil bestellen bij de regionale ondernemer en de doelgroep die daar minder waarde aan hecht. Dus zowel landelijk als regionaal. Wij denken niet in een tiental ondernemers maar zeker veel meer. Als je het hebt over de verzending van producten. DIe trekken we idd naar ons toe, complete order van verschillende winkeliers in één keer verzenden. We streven er idd naar om een vergelijkbaar warenhuis te creeren als de wehkamp, die ambitie moeten we hebben.

 

Dus dan betaalt de consument de logistiek vanaf de winkelier naar het centrale punt en nog eens van het centrale punt naar de consument. Lijkt me niet echt efficient en daarmee duur (snijden in marge/ doorrekenen aan consument).

 

Het lijkt me ook erg moeilijk (/onmogelijk) opschalen omdat je voor iedere kleine winkelier de logistiek individueel moet opzetten, en dit zijn meestal webshopjes die gemiddeld wellicht 1 product per dag versturen. De tijd die je erin moet stoppen van aansluiting op het systeem tot inregelen van de logistiek lijkt me voor veel winkeliers niet de investering waard.

 

Waarschijnlijk zul je ook wel spelen met het online faciliteren van inkoop-collectieven per branche maar als je dat niet goed opzet kunnen winkeliers binnen het netwerk nooit opboxen tegen een wehkamp, welke wel gewoon tientallen/honderden TV's van 1 model inkopen en uit voorraad kunnen leveren.

 

je zou eens moeten kijken naar http://www.zlio.com, de initiator daarvan heeft het m.i. wel begrepen. Hij aggregeerd van talloze aanbieders een enorme pool van producten en jij kan daar geautomatiseerd white-labled een shop beginnen en alle producten aanbieden die hun in de database hebben, fantastisch concept.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Al het aanbod van...........winkelt.nl ziet met als totaal op Nederlandwinkelt.nl, we zoeken dus de combinatie, maar wel alles in één database. We trekken dan volgens mij twee doelgroepen, de groep die graag iets online wil bestellen bij de regionale ondernemer en de doelgroep die daar minder waarde aan hecht. Dus zowel landelijk als regionaal. Wij denken niet in een tiental ondernemers maar zeker veel meer. Als je het hebt over de verzending van producten. DIe trekken we idd naar ons toe, complete order van verschillende winkeliers in één keer verzenden. We streven er idd naar om een vergelijkbaar warenhuis te creeren als de wehkamp, die ambitie moeten we hebben.

 

Dus dan betaalt de consument de logistiek vanaf de winkelier naar het centrale punt en nog eens van het centrale punt naar de consument. Lijkt me niet echt efficient en daarmee duur (snijden in marge/ doorrekenen aan consument).

 

Het lijkt me ook erg moeilijk (/onmogelijk) opschalen omdat je voor iedere kleine winkelier de logistiek individueel moet opzetten, en dit zijn meestal webshopjes die gemiddeld wellicht 1 product per dag versturen. De tijd die je erin moet stoppen van aansluiting op het systeem tot inregelen van de logistiek lijkt me voor veel winkeliers niet de investering waard.

 

Waarschijnlijk zul je ook wel spelen met het online faciliteren van inkoop-collectieven per branche maar als je dat niet goed opzet kunnen winkeliers binnen het netwerk nooit opboxen tegen een wehkamp, welke wel gewoon tientallen/honderden TV's van 1 model inkopen en uit voorraad kunnen leveren.

 

je zou eens moeten kijken naar http://www.zlio.com, de initiator daarvan heeft het m.i. wel begrepen. Hij aggregeerd van talloze aanbieders een enorme pool van producten en jij kan daar geautomatiseerd white-labled een shop beginnen en alle producten aanbieden die hun in de database hebben, fantastisch concept.

 

 

Logistiek wordt er verzonden vanuit één adres, waarin een order verzamelt wordt, retouren is een ander verhaal. Overigens wordt het systeem waar in het over heb in het buitenland met succes gebruikt, maar zou iedereen wel vriendelijk willen verzoeken eerst goed te lezen voordat er een reactie komt. Zou dat heel erg apprecieren.

Link naar reactie
  • 0

Daarin staat hoe ze de producten moeten retourneren naar de verkoper (= winkelier).

 

Hier zie ik mogelijk wel een juridisch probleem. Wie is nu de verkoper van het product? Als jullie de webshop, logistiek en zelfs facturering doen, zijn jullie dan ook niet de verkopende partij? Het samenvoegen van orders kan wel, maar dan moet er van elke winkel een factuur MET kvk zijn. Als jullie een verzamelfactuur meeleveren met jullie kvk erop zijn jullie waarschijnlijk juridisch de verkopende partij en verantwoordelijk voor de gehele afhandeling.

Uiteraard mogen ze het terug sturen naar de winkelier, maar die is niet de verkoper. Alle winkeliers bij elkaar fungeren dan als magazijn voor jullie verkoopactiviteiten.

 

Dit is even helemaal los van het concept, maar als een consument op jullie website op "KOOP" drukt met jullie kvk in de footer dan zijn jullie verantwoordelijk, dat is niet af te dekken met algemene voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Daarin staat hoe ze de producten moeten retourneren naar de verkoper (= winkelier).

 

Hier zie ik mogelijk wel een juridisch probleem. Wie is nu de verkoper van het product? Als jullie de webshop, logistiek en zelfs facturering doen, zijn jullie dan ook niet de verkopende partij? Het samenvoegen van orders kan wel, maar dan moet er van elke winkel een factuur MET kvk zijn. Als jullie een verzamelfactuur meeleveren met jullie kvk erop zijn jullie waarschijnlijk juridisch de verkopende partij en verantwoordelijk voor de gehele afhandeling.

Uiteraard mogen ze het terug sturen naar de winkelier, maar die is niet de verkoper. Alle winkeliers bij elkaar fungeren dan als magazijn voor jullie verkoopactiviteiten.

 

Dit is even helemaal los van het concept, maar als een consument op jullie website op "KOOP" drukt met jullie kvk in de footer dan zijn jullie verantwoordelijk, dat is niet af te dekken met algemene voorwaarden.

 

 

Er is een verschil tussen een orderbon, leveringsbon en een factuur. Wat je schrijft klopt helemaal. Wij versturen inderdaad géén verzamelfactuur met onze KvK er op. Een bestelling is overigens geen factuur (verschil orderbon en factuur). Er zijn ook nog andere technische maatwerkoplossingen, maar daar zijn we mee bezig om te kijken welke oplossing de beste is (één van de nice to have's). Bij elke leverancier op de website komt een KvK te staan (is overigens verplicht) en bij elk artikel de bedrijfsnaam.

 

Het is op meerdere manieren op te lossen, zowel technisch als juridisch. In een eerder stadium hebben we ook de optie van een eigen iDEAL account per leverancier/winkelier gekeken (dit is technisch mogelijk). Overigens, zijn er technisch grotere uitdagingen (probleem is zo'n negatief woord) die we opgelost hebben.

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

Als alles verzonden wordt vanaf 1 adres betekend dus dat de winkelier bij jullie ook een voorraad aan moet leggen terwijl ik juist een sterk punt van het concept vind dat de winkelier zelf alles uit eigen voorraad kan regelen, deze is er immers toch al.

Ook het zelf afhalen en betalen bij betreffende winkel is een sterk punt.

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

Als alles verzonden wordt vanaf 1 adres betekend dus dat de winkelier bij jullie ook een voorraad aan moet leggen terwijl ik juist een sterk punt van het concept vind dat de winkelier zelf alles uit eigen voorraad kan regelen, deze is er immers toch al.

Ook het zelf afhalen en betalen bij betreffende winkel is een sterk punt.

 

Beste René, bedankt voor je reactie. Wij leggen geen voorraad aan. De winkelier kan alles zelf uit eigen voorraad regelen. Het afhalen wordt als optie gegeven, dus óf versturen óf afhalen. Alleen bij combinatieorders worden de te leveren producten eerst verzameld en daarna in één keer verstuurd (behalve uiteraard als er artikelen bij zitten die een te lange levertijd hebben, die worden dan nageleverd (wat ook bij de grote webshops gebeurd). Je loopt anders tegen de verzendkosten aan (consument zou dan voor elke levering per leverancier moeten gaan betalen, daar wordt de consument niet blij van volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Alleen bij combinatieorders worden de te leveren producten eerst verzameld en daarna in één keer verstuurd (behalve uiteraard als er artikelen bij zitten die een te lange levertijd hebben, die worden dan nageleverd (wat ook bij de grote webshops gebeurd). Je loopt anders tegen de verzendkosten aan (consument zou dan voor elke levering per leverancier moeten gaan betalen, daar wordt de consument niet blij van volgens mij.

 

Dus nu heb je bij een combi order de verzendkosten van winkel naar jullie en dan nog eens van jullie naar de klant toe, tevens wordt de levertijd dan minimaal 4 werkdagen.

 

Wie gaat die kosten betalen en wordt op deze wijze de levertijd niet te lang?

Link naar reactie
  • 0

[Dus nu heb je bij een combi order de verzendkosten van winkel naar jullie

het is toch een plaatselijk/regionaal gebeuren?

ik kan me voorstellen dat er iemand de winkels afrijdt om de spullen op te halen?

 

Ik neem aan dat men niet in elke regio of plaats een vestiging gaan opzetten want dan moet er geld bij. ;D

 

Op dit moment wil men het proberen in o.a. Groningen en Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

@john bouwmans. Op je vragen kom ik op een later tijdstip even terug om ze zo goed mogelijk te bantwoorden.

Heb je hier nog naar kunnen kijken?

 

Hallo John,

 

Ik kom hier zeker nog op terug. Op dit moment heb ik het druk met mijn bedrijven en ligt de prioriteit even daar. Klanten willen zo vlak voor kerst nog van alles geregeld hebben. Ik kom op je vragen na kerst terug.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
  • 0

Door Internet is Nederland de hele wereld geworden en ik snap daarom ook niet waarom je een lokaal project hanteert. Als ik in Groningen woon en ik wil een product uit Maastricht? Je kan veel beter dit project per product/dienst opdelen dat is vele malen effectiever dan lokaal.

 

In ieder geval succes, ben benieuwd!

Link naar reactie
  • -1

Even flauw:

Nieuw concept, we maken 1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... 8)

 

Ik blijf een beetje ongezouten:

Als ik in een hoofdstraat zit, kost mijn Levi's spijkerbroek misschien wel een paar euro meer dan bij een winkel achteraf, maar doordat mijn naam, presentatie en locatie beter is dan die concurrent, kom ik daar mee weg. Of misschien kost hij evenveel, maar verkoop ik er per jaar gewoon wat meer.

 

Het hele concept gaat ervan uit dat een webshop massa worst is en dat het onderscheidend vermogen van een winkel (en helemaal de fashion winkel waar je sterk naar refereert in je pdf) praktisch gezien 0 is en dat het om de producten gaat. Daar wil ik wel een vraagteken bij zetten:

 

Hoe kan jouw online shop vergeleken worden met coolcat, we, De Bijenkorf, Miss Etam via Wehkamp, hunkemoller, Hema, Dixons ,Kijkshop en anderen1?

 

De discussie hierboven over €25,- en 3% is ergens ook compleet loos, want ik denk dat de websites/partijen die ik net noemde samen al meer dan een miljoen per jaar uitgeven aan professionele webshops. Ik moet me dan ook aansluiten bij 'eentje'. De grote jongens zijn al voorzien in een webshop, dus de grote trekkers mis je al. Dan blijven de leuke kleine winkeltjes over, die het vooral moeten hebben van het "leuk en excentriek" zijn met de unieke koopjes. "Lekker rondneuzen" enzo. Jouw webshop straalt daar weinig van uit. Zonder meteen je design/layout de grond in te willen boren, maar "spannend" of "leuk" zijn niet de woorden die bij mij opkomen. Eerder degelijk of zelfs standaard.

 

Het verhaal over gezamenlijke marketing is een wassen neus en is bijna misleidend. Als je zoekt op "kleding online" zul jij never nooit niet kunnen concurreren met de namen die daar staan. Zelfs al zou je ze eruit bieden, dan nog is de kans groot dat ze gaan voor de A-merken. Dan met SEO ze aftroeven? Als de helft er niet aan doet, word je dus door de andere helft ingehaald. En die merken hebben flink wat meer digitale footprint dan jouw website.

 

Begrijp me niet verkeerd, er is zeker ruimte voor goede initiatieven op het gebied van online webwinkelen en de vertaling van fysiek naar online en terug. Een goed concept, goed uitgewerkt met een innovatief verdienmodel is te doen, maar ik (en dat is persoonlijk) vind het alle drie niet van toepassing hier:

Het is geen goed concept, want je slaat al het onderscheidend vermogen van winkels plat, het is niet goed uitgewerkt, het is een standaard webshop opgeleukt met wat iStock fotootjes en je verdienmodel is ook niet nieuw, ook niet voor deze markt.

 

1 Sorry voor de lange lijst, het was even sport om er zoveel mogelijk in korte tijd te bedenken...

 

Dank je voor je opmerkingen. De regionale webwinkel is juist waarmee ze zich nog wel kunnen onderscheiden. De impressie is overduidelijk een impressie, zo staat het ook op de website. En meningen over het design en layout zijn volgens mij persoonlijk, als jij het niets vind is dat prima. ( niet iedereen kan alles leuk vinden). De reacties van consumenten en de winkeliers waar we het aan hebben laten zien, zijn in ieder geval enthousiast. Wij geloven er gezien de reacties in de markt wel in, maar willen het concept wel finetunen voor live. Vandaar de initiele post.

 

Vind het nogal wat om te zeggen dat gezamenlijke marketing een wassen neus en misleidend is. Onze ervaring is dat ook grote organisaties soms niet begrijpen hoe je online moet marketen. Of zijn grote organisaties heilig? Volgens mij heb je gezamenlijk in ieder geval meer slagkracht dan één winkelier. Wij hebben zelfs ervaringen met een klant met een simpele Wordpress installatie gewoon bovenaan in de adwords campagne komt, ondanks dat er grote partijen als Vodafone, KPN, etc. zijn. Met een goede CTR. Als je zoekwoorden gebruikt die de massa gebruikt kom je idd bijna niet bovenaan (naast dat het je heel erg veel geld per klik kost (kom voorbeelden tegen van ondernemers die €8,00 per klik betalen), ook al is dat ook weer mede afhankelijk van je webpagina en de content van je Ad. Ik wil niet in detail treden, maar hoeveel geld je betaald bepaalt niet hoe hoog je komt in de ranking bij google. Ook bij grote bedrijven hebben ze niet alle kennis in pacht. Heb diverse grote softwaretrajecten gedraaid bij grote ondernemingen en weet dat oplossingen die daar worden bedacht soms onbegrijpelijk zijn.

 

Misschien vind je discussie over de tarieven onbelangrijk, wij vinden van wel, aangezien we hier wel te maken met de kleine winkelier en die vind zijn portemonnaie wel belangrijk. Vraagje? Wat betaal je voor een toplocatie (tussen de €45.000 en €100.000 per jaar(schatting afhankelijk van de stad)). Als je dan een paar spijkerbroeken meer verkoopt, verdien je nog altijd minder, om even flauw te zijn.

 

Bovendien, het is geen vervanging van de bestaande winkels, maar een toevoeging van een extra online winkel

 

En voor alles geldt, niet iedereen vind het leuk en niet alles slaagt.

 

Dus graag meer reacties van iedereen hoe wij de website kunnen finetunen en met welke features. We hebben inmiddels al aardig wat input waarmee we kunnen finetunen. Wij willen jullie daar alvast heel erg voor bedanken.

 

Bovendien "1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... "....was het maar zo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.