• 0

Nieuwe (Handels)naam

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou (en dit bedoel ik ook heus lief) in plaats van denken aan uitbreiden eerst denken aan [bedrijfsnaam verwijderd] bijschaven en onderscheidender maken; ik denk dat je hiermee je huidige markt veel beter kunt bewerken. [bedrijfsnaam verwijderd] impliceert een vent met een gezicht, de Main Man Menno voor wie je een bak koffie met een koekje serveert als hij langskomt, een specialist die je bij z'n voornaam mag noemen.

Je site is een beetje het bekende riedeltje. Een beetje algemeen en een beetje zoals de anderen het ook doen.

Juist de combinatie 'persoonlijke naam'-b2b is leuk, leuk spannender te maken, goed tot 'merk' te maken.

Strategisch gezien zou ik dat eerst doen en dan gaan denken aan een andere markt bespelen, want als je dat net zo 'opvallend' doet als met [bedrijfsnaam verwijderd] dan ben je misschien wel verder van huis.

Waar is "Menno" (zelfs de contact informatie geeft geen naam, geen gezicht) in dit hele verhaal? Of is Menno niet iemand maar een klank die toevallig op een naam lijkt?

 

Als dat dan draait als een tierelier, maak je de Mobiele Menno Brigade. Je huurt studenten in, en die heten allemaal Menno ;)

(Of Mobiele[bedrijfsnaam verwijderd], online helpdesk voor particulieren genaamd "Mijn Menno", je schaft (dank zij het gigantische succes) een nieuwe auto aan; de MennoMini....

 

Misschien heb je er wat aan...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou (en dit bedoel ik ook heus lief) in plaats van denken aan uitbreiden eerst denken aan [bedrijfsnaam verwijderd] bijschaven en onderscheidender maken; ik denk dat je hiermee je huidige markt veel beter kunt bewerken. [bedrijfsnaam verwijderd] impliceert een vent met een gezicht, de Main Man Menno voor wie je een bak koffie met een koekje serveert als hij langskomt, een specialist die je bij z'n voornaam mag noemen.

Je site is een beetje het bekende riedeltje. Een beetje algemeen en een beetje zoals de anderen het ook doen.

Juist de combinatie 'persoonlijke naam'-b2b is leuk, leuk spannender te maken, goed tot 'merk' te maken.

Strategisch gezien zou ik dat eerst doen en dan gaan denken aan een andere markt bespelen, want als je dat net zo 'opvallend' doet als met [bedrijfsnaam verwijderd] dan ben je misschien wel verder van huis.

Waar is "Menno" (zelfs de contact informatie geeft geen naam, geen gezicht) in dit hele verhaal? Of is Menno niet iemand maar een klank die toevallig op een naam lijkt?

 

Als dat dan draait als een tierelier, maak je de Mobiele Menno Brigade. Je huurt studenten in, en die heten allemaal Menno ;)

(Of Mobiele[bedrijfsnaam verwijderd], online helpdesk voor particulieren genaamd "Mijn Menno", je schaft (dank zij het gigantische succes) een nieuwe auto aan; de MennoMini....

 

Misschien heb je er wat aan...

 

 

 

Annedien, wat een leuk stuk tekst! Het was inderdaad ooit de bedoeling om dat te doen maar durfde dat nooit aangezien het niet professioneel staat en hoe ik het zou moeten aanpakken qua website enzo.

Ik word gewoon helemaal enthousiast van je!

 

Bedoel je trouwens zo'n site? http://www.woedend.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hi Menno - ik heb je een reusje gegeven, want ik vond die -1 niet terecht. Je reageert heel open op suggesties, niet defensief.

 

Mij valt op dat veel adviezen een beetje naar binnen gericht zijn. Investeringen binnen drie jaar terugverdienen, je website verbeteren, nieuwe namen of bestaand: dat zal allemaal wel kloppen, maar je onderneminkje staat of valt met een goeie afstemming op de markt. Je zal dus wat jij kunt in lijn moeten brengen met een (koopkrachtige) behoefte in de markt. Dat is een naar buiten gerichte focus.

 

Wat is daar buiten aan de hand? Het segment waarin jij actief bent (computers installeren in het kleinbedrijf en bij particulieren) wemelt van de techneutjes. Je kunt je daarin onderscheiden door nog goedkoper te worden dan de rest, maar dan beland je in een neerwaartse spiraal. Je kunt beter/leuker reclame maken, maar dat blijft ook een gok. De uitweg in zo'n situatie is meestal specialisatie. Gewoon heel goeie diensten leveren aan een kleine groep klanten met bijzondere eisen. Niche-marketing.

 

Als voorbeeld van zo'n niche heb ik eerder domotica genoemd. Chriet Titulaer voorspelde het twintig jaar geleden al, maar ik zie dat nu voorzichtig doorbreken, dat we op den duur allemaal een draadloos netwerk in huis hebben waar verschillende voorzieningen op aangesloten zijn. Niet alleen televisie, audio en internet, maar ook security, klimaatbeheersing en zelfs gezondheid. Security is de grootste driver in deze markt! Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Smart Homes.

 

De grote telecommaatschappijen komen nu allemaal met producten voor wireless broadband en als je bijvoorbeeld bij BT kijkt, zie je dat de voorraad regelmatig uitgeput is. Dat zijn vaak dhz-systemen, dus de eerste klanten zijn overwegend zelf redelijk handig. Er komt echter een golf aan van klanten die moeite hebben met techniek. Daar ligt dus een kans. Mensen met genoeg geld voor een wireless installateur, maar onvoldoende expertise en tijd om zelf aan de slag te gaan.

 

Het is slechts een voorbeeld, maar hoe vind je een plekje op die markt? Denk bijvoorbeeld aan een appartementencomplex of een iets duurdere nieuwbouwwijk. Misschien is daar wel een projectontwikkelaar te vinden, een aannemer of een makelaar die samen met jou een demowoning wil maken. Een demo-domo!

 

Om daar een voet tussen de deur te krijgen, zul je dus eerst het aanbod moeten verkennen en vervolgens aan de vraagkant contacten leggen. Het zou me trouwens niet verbazen wanneer je aan de aanbodkant al mensen tegen het lijf loopt die behoefte hebben aan een goeie installatieservice. Leverancier van goeie domotica zijn wellicht op zoek naar gespecialiseerde installateurs. Daar komen jouw MennoMen in beeld!

 

Tis maar een suggestie. Maar ga op zoek naar het gat in je markt en blijf niet binnen hangen. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hi Michael - ik heb je een reusje gegeven, want ik vond die -1 niet terecht. Je reageert heel open op suggesties, niet defensief.

 

Mij valt op dat veel adviezen een beetje naar binnen gericht zijn. Investeringen binnen drie jaar terugverdienen, je website verbeteren, nieuwe namen of bestaand: dat zal allemaal wel kloppen, maar je onderneminkje staat of valt met een goeie afstemming op de markt. Je zal dus wat jij kunt in lijn moeten brengen met een (koopkrachtige) behoefte in de markt. Dat is een naar buiten gerichte focus.

 

Wat is daar buiten aan de hand? Het segment waarin jij actief bent (computers installeren in het kleinbedrijf en bij particulieren) wemelt van de techneutjes. Je kunt je daarin onderscheiden door nog goedkoper te worden dan de rest, maar dan beland je in een neerwaartse spiraal. Je kunt beter/leuker reclame maken, maar dat blijft ook een gok. De uitweg in zo'n situatie is meestal specialisatie. Gewoon heel goeie diensten leveren aan een kleine groep klanten met bijzondere eisen. Niche-marketing.

 

Als voorbeeld van zo'n niche heb ik eerder domotica genoemd. Chriet Titulaer voorspelde het twintig jaar geleden al, maar ik zie dat nu voorzichtig doorbreken, dat we op den duur allemaal een draadloos netwerk in huis hebben waar verschillende voorzieningen op aangesloten zijn. Niet alleen televisie, audio en internet, maar ook security, klimaatbeheersing en zelfs gezondheid. Security is de grootste driver in deze markt! Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Smart Homes.

 

De grote telecommaatschappijen komen nu allemaal met producten voor wireless broadband en als je bijvoorbeeld bij BT kijkt, zie je dat de voorraad regelmatig uitgeput is. Dat zijn vaak dhz-systemen, dus de eerste klanten zijn overwegend zelf redelijk handig. Er komt echter een golf aan van klanten die moeite hebben met techniek. Daar ligt dus een kans. Mensen met genoeg geld voor een wireless installateur, maar onvoldoende expertise en tijd om zelf aan de slag te gaan.

 

Het is slechts een voorbeeld, maar hoe vind je een plekje op die markt? Denk bijvoorbeeld aan een appartementencomplex of een iets duurdere nieuwbouwwijk. Misschien is daar wel een projectontwikkelaar te vinden, een aannemer of een makelaar die samen met jou een demowoning wil maken. Een demo-domo!

 

Om daar een voet tussen de deur te krijgen, zul je dus eerst het aanbod moeten verkennen en vervolgens aan de vraagkant contacten leggen. Het zou me trouwens niet verbazen wanneer je aan de aanbodkant al mensen tegen het lijf loopt die behoefte hebben aan een goeie installatieservice. Leverancier van goeie domotica zijn wellicht op zoek naar gespecialiseerde installateurs. Daar komen jouw MennoMen in beeld!

 

Tis maar een suggestie. Maar ga op zoek naar het gat in je markt en blijf niet binnen hangen. ::)

 

 

 

Daar heb je helemaal gelijk in! En daar ben ik ook druk op zoek naar. Wat je aanbrengt is een goed punt, beveiliging en communicatie in huis (net zoals hierboven werd aangemerkt).

Ik denk dat daar een goede marktsegment zit. Het enige is dat ik er achter moet komen welke producten etc er zijn en tegen welke prijs. Het mag natuurlijk weer niet al te veel kosten (tenminste voor de meeste mensen). En als ik alleen de rijken pak, zit je (denk ik) op een kleine markt (wel een goede denk ik ook hoor).

 

BTW. Wat is een "reusje"? (Sorry kom hier nog niet zo lang)

Link naar reactie
  • 0

Ehm... out of de blue...

 

Wat namen:

 

Herschoen (Reboot)

DeSlinger (Van het aanslingeren van oude auto's)

ROPVEP (Reintegratie oude PC's Voor Een Prikkie)

De BitSleutelaar

Eh...

 

Dat zijn even al mijn ingevingen ;-)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Nou die markt voor domestic networks staat aan de vooravond van een explosie, kijk maar op de Consumer Electronics Show. Intel stopt er nog eens 200M in!

 

 

IT sector is given a timely boost on the home front

 

By Scott Morrison and Paul Taylor

Financial Times; Jan 07, 2004

 

The Computer DealersExpo (Comdex) has traditionally been the event that drew hundreds of thousands of tech fanatics to Las Vegas to revel in the latest computing fad.

 

The fanatics are back this week, but this time they are here to ogle at flat-screen TVs, digital cameras and other gadgets at the Consumer Electronics Show - once the poor relation to Comdex, but now host to about 2,300 exhibitors and more than 100,000 visitors.

 

The $187bn global consumer electronics market is in the middle of a radical transformation as its technology converges with that of the computing industry. "Everything is going digital," says Steve Smith, editor of TWICE, a consumer electronics industry newspaper.

 

The digitisation of music, video, photography and mobile telephony is making home electronics an exercise in applied computing - the hard drives and "flash" memory chips used in new consumer products like Apple's iPod music player or Tivo's personal video recorders are, in essence, the same as those used in computers.

 

Digitisation has also driven strong growth. Stephen Baker, analyst at NPD Group says: "There is a tremendous sense of optimism. We are talking about replacing electronics goods in 100m US households. That means new TVs, new cameras, new computers and home networking. If this isn't a gold rush, I don't know what is."

 

Much of the innovation is happening in the consumer market. New products such as flatscreen TVs, digital cameras and DVD recorders have been flying off the shelves, helping consumer electronics companies outperform the corporate IT sector and the PC market during the economic slowdown.

 

Computer industry stalwarts such as Microsoft, Intel, Dell and Hewlett-Packard have already started staking their claims. Dell, HP and Gateway last year launched flat-screen and high definition TVs, digital music players and digital cameras.

 

The PC makers are also responding to painful realities in their traditional markets. While profit margins for consumer electronics can top 30 per cent, margins on PCs have fallen below 10 per cent.

 

If evidence were needed of the PC industry's new interest in home electronics markets, the CES programme provides it. Speakers include Bill Gates of Microsoft and Carly Fiorina of HP.

 

The PC makers have moved into a market dominated by Japanese consumer electronics giants such as Sony, Panasonic and JVC, which are already facing competition from revitalised Korean companies like Samsung and fast growing Chinese manufacturers wanting to establish their own brands.

 

Which companies will emerge on top market remains unclear - as does the question of which technical standards will dictate how different types of device talk to each other.

 

The PC industry has scored some early successes. Apple's iPod has in two years emerged as the leading digital music player. And one year after launching its 42-inch plasma TV, Gateway has become one of the leading sellers of flat screen televisions in the US.

 

There is more to come. Microsoft is betting big on its new Media Center software that is designed to make it easier to connect PCs with cameras, televisions and music players. And the software group is expected to unveil new wristwatches which can be used to check the weather, look for sports scores and transmit e-mail.

 

Intel, the giant semiconductor marker, is expected to announce this week it will begin producing a new chip that could dramatically cut the cost of digital TVs. Dell and HP are also expected to flesh out their consumer products strategies.

 

Analysts believe the new competition from the PC industry will drive down prices for consumer products. That, they say, should be to the advantage of the computer groups that have learned to live with aggressive prices and much lower margins in their traditional markets.

 

However, the PC industry has also suffered setbacks such as the failure of Microsoft's Web TV initiative, and many of its products remain painfully difficult to operate. Rivals such as Sony and Panasonic, by contrast, enjoy strong brand recognition and loyalty from consumers. And they have started to learn about competitive pricing from groups such as Korea's Samsung and Apex of Taiwan.

 

Mr Baker notes: "The PC market is the most cut-throat in the world, but the consumer electronics industry isn't exactly known as a soft place to do business." As the two industries meet in Las Vegas, both could find the stakes high.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik weet het, maar ja hoe krijg je de producten hier aan de man (weinig animo nog :()

 

 

Ai-ai. Je wacht eigenlijk totdat anderen het voorbeeld geven.

 

Wat is het alternatief? Marktonderzoek doen, liever vandaag dan morgen. Welke producten gaan Sony, Philips en Samsung (Homevita) binnenkort uitbrengen? Wat doen de telecombedrijven in Engeland en Scandinavië reeds? Wat wordt er in de VS goed verkocht? Door wie? Hoe? Welke rol spelen resellers, dealers en gespecialiseerde installatiebedrijven? Zijn er trainingsprogramma's? Kun je daar op inschrijven?

 

En laat je vooral door anderen niet gek maken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Menno,

 

Ik zal je een paar tips geven. Ik heb gewerkt voor 1 van de grootste computerdetaillisten van Noord Nederland.

 

De telefoon en e-mail stond daar ROODgloeiend van de mensen met vragen over storingen, fouten, vragen etc. Er is echt een idioot grote vraag naar bedrijfjes zoals Menno media.

 

Zoals eerder in het forum genoemd, is de vraag naar homecinema'' s draadloos (inter)netwerk, wan met de buren, dvdbranders enorm aan het toenemen. Recessie is nergens te merken op gebied van computergebruik bij particulieren.

 

Het enige wat je moet doen is heel duidelijk maken wat je doet/gaat doen en zorgen dat je contacten legt met de computer retailers bij jou in de buurt. Klagende klanten? Laat ze [bedrijfsnaam verwijderd] erheen sturen.

 

Daarnaast moet je een slogan verzinnen die in 1x duidelijk maakt wat jij kan. Geen flitsende of stoere zin, maar gewoon een duidelijke.

 

zoiets als: "Installeert al uw computerapparatuur"

 

Dit zet je actief in de markt en ik weet zeker de telefoon zal roodgloeiend staan.

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat je moet doen is heel duidelijk maken wat je doet/gaat doen en zorgen dat je contacten legt met de computer retailers bij jou in de buurt. Klagende klanten? Laat ze [bedrijfsnaam verwijderd] erheen sturen

 

Het eerste stuk van dit verhaal klinkt als een goed idee. Maar dat 'klagende klanten' zou ik wat voorzichtig mee zijn, klagende klanten zijn meestal niet de prettigste. Als je er een positieve draai aan kunt geven ('ondersteuning' klinkt beter dan 'helldesk') lijkt het me wel mogelijk hier iets mee te doen.

Link naar reactie
  • 0

Menno,

 

De telefoon en e-mail stond daar ROODgloeiend van de mensen met vragen over storingen, fouten, vragen etc. Er is echt een idioot grote vraag naar bedrijfjes zoals Menno media.

 

 

De telefoon stond waarschijnlijk roodgloeiend vanwege vragen naar service niet voor "vraag naar bedrijfjes zoals Menno media".

 

Als je een beetje service wil verlenen dan moet je toch minimaal € 60 per uur plus voorrijkosten rekenen. Dat betekend dat de klant al snel € 100 voor een eenvoudig probleempje kwijt is. Dan is de 'vraag' opeens heel veel kleiner :o

 

Daarnaast, stel dat het een niet zo eenvoudig op te lossen probleem is en het na lang onderzoeken in de hardware blijkt te zitten? Wat doe je dan? "Sorry meneer, we hebben er 3 uur naar gezocht maar het probleem zit hem in uw moederboard denken wij. Mogen we wel even € 320 + BTW van u vangen?" :-\

 

Een grote club (Essent of zo) startte vorig jaar met veel marketing geweld hier in de regio een soort helpdesk. Iets met Fix in de naam geloof ik. Kan er zo snel bij Google niet iets van terug vinden. Inmiddels hoor en zie ik daar dus ook niets meer van.

 

Wat wel zou kunnen werken op termijn is denk ik als je klanten hebt met een breedbandverbinding waar je een VPN o.i.d. kan installeren zodat je veel gevallen op afstand een hoop kan doen. Dat is volgens mij de enige manier i.c.m. abbonementen waarmee je zoiets een beetje rendabel kunt krijgen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Oeps, we raken een beetje off topic geloof ik..... :-[

 

HekkeySE was toch bezig met wel of niet in service expanderen? Is on-topic lijkt me. Het geld in service zit 'm in de contractenverkoop, niet in de uitvoering. HP heeft ooit service in een envelop aan de man gebracht, zo van de plank in de kassa. Geen gorrilla- maar dollarilla-marketing. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Menno,

 

De telefoon en e-mail stond daar ROODgloeiend van de mensen met vragen over storingen, fouten, vragen etc. Er is echt een idioot grote vraag naar bedrijfjes zoals Menno media.

 

 

De telefoon stond waarschijnlijk roodgloeiend vanwege vragen naar service niet voor "vraag naar bedrijfjes zoals Menno media".

 

Als je een beetje service wil verlenen dan moet je toch minimaal € 60 per uur plus voorrijkosten rekenen. Dat betekend dat de klant al snel € 100 voor een eenvoudig probleempje kwijt is. Dan is de 'vraag' opeens heel veel kleiner :o

 

Daarnaast, stel dat het een niet zo eenvoudig op te lossen probleem is en het na lang onderzoeken in de hardware blijkt te zitten? Wat doe je dan? "Sorry meneer, we hebben er 3 uur naar gezocht maar het probleem zit hem in uw moederboard denken wij. Mogen we wel even € 320 + BTW van u vangen?" :-\

 

Een grote club (Essent of zo) startte vorig jaar met veel marketing geweld hier in de regio een soort helpdesk. Iets met Fix in de naam geloof ik. Kan er zo snel bij Google niet iets van terug vinden. Inmiddels hoor en zie ik daar dus ook niets meer van.

 

Wat wel zou kunnen werken op termijn is denk ik als je klanten hebt met een breedbandverbinding waar je een VPN o.i.d. kan installeren zodat je veel gevallen op afstand een hoop kan doen. Dat is volgens mij de enige manier i.c.m. abbonementen waarmee je zoiets een beetje rendabel kunt krijgen.

 

De website van Essent is http://www.smartfix.nl/ maar die zijn inderdaad ook veel te duur voor een particulier. Bedrijven zouden het er nog veel voor over hebben mits ze snel en goed geholpen worden. Particulieren willen zo goedkoop en snel mogelijk service hebben.

Over 60 euro per uur gaat wel iets te ver maar je moet inderdaad wel redelijk wat vragen om winstgevend te zijn.

 

Ik denk ook inderdaad niet dat klanten vpn oid op hun pc willen voor beheer. Sommige van mijn klanten wilden dit juist wel en we hebben er ook profijt van maar veel mensen vertrouwen het niet.

 

Wat denken jullie van computerbrandbeveiling? Zit daar markt in?

Link naar reactie
  • 0

Home Automation / Domotica gaat een gouden toekomst krijgen. Wij krijgen zo nu en dan vragen. Dan blijkt dat er nog geen full-service installateurs/beheerders te vinden. Er staat heel wat te gebeuren maar misschien niet zo makkelijk te ontginnen. Je zal gaandeweg interessante partners moeten vinden.Kijk maar eens op www.wizbit.nl die zijn ook die weg in geslagen. Verder de moeite: www.domotica.nl

 

Succes met Menno Home !

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Spannend is dat hier ineens verschillende sectoren in botsing komen. Niet alleen de IT + entertainment + consumer electronics, maar ook de klassieke installatiebranche is erbij betrokken. Die electriciëns en verwarmingsmonteurs verkopen nu domotix voor klimaatbeheersing e/o beveiliging, maar het zou me niet verbazen als zij moeite hebben om hun kennis op peil te houden. Er ontstaat dus ruimte voor slimme it-stallateurs.

 

Zo'n it-stallateur kan zijn expertise aan allerlei concrete producten koppelen:

 

* entertainment: televisie en muziek

* beveiliging: inbraak maar ook kinderen, bejaarden en zieken

* klimaat: verwarming, koeling en luchtbehandeling

* communicatie: telefonie

 

Elke aankoop die in deze behoeften voorziet, is een kans om in plaats van domme apparaten slimme systemen te verkopen. En dan zou ik als klant best bereid zijn een goeie uurprijs te betalen aan een it-stallateur die in staat is om toekomstige extensies in te passen.

 

Maar misschien kunnen we beter een nieuwe discussie openen over dit onderwerp, want dit was Menno's plekje. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja inderdaad. In Belgie is die branche al verder ontwikkeld. Daar heb je bedrijven die advies, ontwerp, installatie en beheer combineren. Je kunt daar voor het hele pakket terecht. In Nederland is deze branche nu aan het ontstaan, heel boeiend, en kansrijk voor creatieve ICT-ondernemers. Er is welliswaar nog gebrek aan (open) standaarden, maar dat biedt ook kansen! De vragen die wij krijgen komen vooral van 55+ mensen die confortabeler en veiliger willen wonen. Die doelgroep groeit alleen maar, wat wil je nog meer? Ook Eneco heeft daar een lange termijnvisie op. Zij wil opereren als multi-channel hofleverancier. Op termijn leveren zij een 'platform' waar naast 'nut' ook 'convienience' en 'safety' aan gekoppeld kan worden.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

 

De website van Essent is http://www.smartfix.nl/ maar die zijn inderdaad ook veel te duur voor een particulier. Bedrijven zouden het er nog veel voor over hebben mits ze snel en goed geholpen worden. Particulieren willen zo goedkoop en snel mogelijk service hebben.

Over 60 euro per uur gaat wel iets te ver maar je moet inderdaad wel redelijk wat vragen om winstgevend te zijn.

 

Ik denk ook inderdaad niet dat klanten vpn oid op hun pc willen voor beheer. Sommige van mijn klanten wilden dit juist wel en we hebben er ook profijt van maar veel mensen vertrouwen het niet.

 

Wat denken jullie van computerbrandbeveiling? Zit daar markt in?

 

Ja! dat was het 'Smartfix'. Ik zat er dus niet zover naast met mijn € 60 per uur. De eerste kwartieren fors duurder, maar geen voorrijkosten, € 60 per jaar. Doen ook audio / video app ondersteuning. Ik geloof absoluut in de vraag, maar het kost zoveel....

 

Ik denk ook inderdaad niet dat klanten vpn oid op hun pc willen voor beheer. Sommige van mijn klanten wilden dit juist wel en we hebben er ook profijt van maar veel mensen vertrouwen het niet.

 

Bij particulieren komt dat volgens mij wel. Als dat tenminste betekend dat ze snelle en goedkope service kunnen krijgen :) Het vertrouwen in internet en beveiliging moet nog wat verder toenemen. Ik ken zelfs iemand die het gewoon ongevraagd installeerd bij zijn klanten (particulieren) en die reageren over het algemeen reuze enthousiast als bij een telefonische serviceaanvraag blijkt dat het op afstand direct op te lossen is. (zelf zou ik dat niet doen, maar dat is een andere verhaal)

 

Wat denken jullie van computerbrandbeveiling? Zit daar markt in?

 

Wat bedoel je daar precies mee?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.