**update, zie dat dit bericht wellicht beter in "Automatisering en internet" had kunnen staan, excuses voor de beginnersfout :-)**
Hallo!
Ik heb een probleem met de ontwikkeling van een nieuwe website voor mijn bedrijf.
Ik ben bezig met een website die bedrijven helpt in het vinden van grafische ontwerpers. De ontwikkeling van de website (
www.creativecontest.co.uk) laat ik door een Londens bedrijf doen die ervaring heeft met Ruby on Rails (de code waarin de site wordt gemaakt). Het is een semi-complexe website met paypal integratie, internationalization (ben de Nederlandse term even kwijt), en de mogelijkheid tot het houden van ontwerpwedstrijden.
Nu ging de samenwerking in eerste instantie prima, we maken gebruik van iteratieve projectaanpak en zoals daarmee vooraf te verwachten viel zijn er gaandeweg wat extra functies bijgekomen. Het project begon 15 weken geleden.
Het coderen van de site heeft vertraging opgelopen door persoonlijke omstandigheden, wat kan gebeuren.
Nu heeft het bedrijf waarschijnlijk niet genoeg tijd ingepland voor het oplossen van fouten (waar ik er zelf een stuk of 35 heb gevonden, van bedragen met 3 cijfers achter de komma tot missende stukjes tekst en opmaakfouten) want na navraag werd mij verteld dat er nieuwe projecten aangenomen werden om solvabel te blijven.
Als "oplossing" werd mij verteld dat er nu door hun codeerder 's avonds en 1 dag in het weekend gewerkt wordt om het project af te ronden, dit komt in de praktijk tot nu toe neer op 2 avonden in de week met nog een aantal fouten en functies te gaan.
Aan het begin van het project werd mij gevraagd of ik een specifieke datum als deadline had voor het project. Ik heb toen nee gezegd maar dat de site wel zo snel mogelijk af moest zijn, zonder concessies te doen op de kwaliteit van de code.
Mijn 1e vraag: Hoe kan ik het bedrijf duidelijk maken dat een site die voor 98% klaar is voor mij geen waarde heeft en dat ik graag een datum wil stellen wanneer de site af is?
Mijn 2e vraag: Hoe kun je bij het ontwikkelen van een website een deadline handhaven, cq wat doe je als klant als het bedrijf de gestelde deadline mist? Het lijkt me duidelijk dat ik bij een volgend project van tevoren een datum afspreek wanneer het werk klaar moet zijn (en een ander bedrijf neem).
Mijn 3e vraag: Wat is gebruikelijk qua betalingen bij websites? Een deel aanbetaling en dan de rest als de website 100% klaar is?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, voor mij is dit een eerste keer dat ik de ontwikkeling van een website uitbesteed en heb helaas niemand in mijn directe omgeving die mij op dit gebied advies kan geven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JohannesVinke
JohannesVinke
**update, zie dat dit bericht wellicht beter in "Automatisering en internet" had kunnen staan, excuses voor de beginnersfout :-)**
Hallo!
Ik heb een probleem met de ontwikkeling van een nieuwe website voor mijn bedrijf.
Ik ben bezig met een website die bedrijven helpt in het vinden van grafische ontwerpers. De ontwikkeling van de website (
www.creativecontest.co.uk) laat ik door een Londens bedrijf doen die ervaring heeft met Ruby on Rails (de code waarin de site wordt gemaakt). Het is een semi-complexe website met paypal integratie, internationalization (ben de Nederlandse term even kwijt), en de mogelijkheid tot het houden van ontwerpwedstrijden.
Nu ging de samenwerking in eerste instantie prima, we maken gebruik van iteratieve projectaanpak en zoals daarmee vooraf te verwachten viel zijn er gaandeweg wat extra functies bijgekomen. Het project begon 15 weken geleden.
Het coderen van de site heeft vertraging opgelopen door persoonlijke omstandigheden, wat kan gebeuren.
Nu heeft het bedrijf waarschijnlijk niet genoeg tijd ingepland voor het oplossen van fouten (waar ik er zelf een stuk of 35 heb gevonden, van bedragen met 3 cijfers achter de komma tot missende stukjes tekst en opmaakfouten) want na navraag werd mij verteld dat er nieuwe projecten aangenomen werden om solvabel te blijven.
Als "oplossing" werd mij verteld dat er nu door hun codeerder 's avonds en 1 dag in het weekend gewerkt wordt om het project af te ronden, dit komt in de praktijk tot nu toe neer op 2 avonden in de week met nog een aantal fouten en functies te gaan.
Aan het begin van het project werd mij gevraagd of ik een specifieke datum als deadline had voor het project. Ik heb toen nee gezegd maar dat de site wel zo snel mogelijk af moest zijn, zonder concessies te doen op de kwaliteit van de code.
Mijn 1e vraag: Hoe kan ik het bedrijf duidelijk maken dat een site die voor 98% klaar is voor mij geen waarde heeft en dat ik graag een datum wil stellen wanneer de site af is?
Mijn 2e vraag: Hoe kun je bij het ontwikkelen van een website een deadline handhaven, cq wat doe je als klant als het bedrijf de gestelde deadline mist? Het lijkt me duidelijk dat ik bij een volgend project van tevoren een datum afspreek wanneer het werk klaar moet zijn (en een ander bedrijf neem).
Mijn 3e vraag: Wat is gebruikelijk qua betalingen bij websites? Een deel aanbetaling en dan de rest als de website 100% klaar is?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, voor mij is dit een eerste keer dat ik de ontwikkeling van een website uitbesteed en heb helaas niemand in mijn directe omgeving die mij op dit gebied advies kan geven.
Alvast bedankt!
Johannes Vinke
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24525-website-ontwikkelaar-schiet-niet-op-hoe-verder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag