Vandaag kreeg ik een email (ongevraagd en ongewenst) van een buro dat marktonderzoek doet ; vaag herinnerde ik mij dat ik ca. 2 mnd terug eens info heb opgevraagd (via een webformulier). Er stond wel een afmeldlink in het bericht.
Ik heb gebeld en gevraagd of ik mij heb aangemeld voor nieuwsbrieven/gevraagd waarom ik deze email kreeg. Men vertelde mij dat ik dan waarschijnlijk ooit informatie had opgevraagd, en zij zodoende mij emailadres in de database hadden. Ik gaf aan dat ik geen toestemming had gegeven /niet gevraagd had om nieuwsbrieven te ontvangen en gaf aan dat het daarbij ook nog eens naar een prive-emailadres was verzonden. Kortom: voor mij reden om dit bericht bij de OPTA als spam aan te melden.
Meneer gaf aan dat wij een "klantrelatie"hebben, ook al heb ik nooit wat gekocht. Ik was het hier niet mee eens. Hij vertelde mij dat ingeval van deze klantrelatie, zij mij tot max. 2 jaar na beeindiging van deze relatie mogen benaderen (SPAMMEN) via email.
Ik vertelde deze man, dat emailen(SPAMMEN) naar prive-emailadressen al enige maanden verboden is, en hij gaf aan dat hij mijn verantwoordelijkheid was om een priveadres achter te laten...Hij vond dat hij zijn emailbestand niet hoefde te controleren op prive-adressen (hotmail/gmail etc) omdat hij niet verantwoordelijk was voor hetgeen ik achterliet...
Ik ben het hier niet mee eens en heb de klacht gemeld bij de OPTA.
Waar ik overigens niet helemaal duidelijkheid over krijg is het stukje "klantrelatie". Ik krijg helaas ook minstens 1x per maand van AFAS rotzooi in mijn mailbox; bellen/mailen, dreigen dat je je ab. opzegt: het interesseert ze geen moer. Spammen is belangrijker blijkbaar dan klanten verliezen aan spam.
Wie weet hoe het zit? Afas beroept zich nl. ook op de klantrelatie. Ik ben het inmiddels zo zat dat ik ga overwegen mijn ab. stop te zetten (over 13 dagen ) tenzij iemand hier zegt dat ook spammen ingeval van klantrelatie niet meer toegestaan is. Afas geeft in haar emails wel een afmeldlink, maar als je dan naar het portal gaat (en dan moet je heeel goed zoeken), en vindt uiteindelijk ergens de vertopte afmeldoptie, dan blijkt deze geblokkeerd: vanwege deze "klantrelatie"/contractklant. Helaas heeft het geen zin mijn emailadres te wijzigen; Afas heeft dat in de gaten, en blijft email sturen naar een emailadres dat niet meer in de portal staat. Daarnaast is het zo dat vroeg of laat ik toch het emailadres weer moet invoeren omdat ik anders mijn jaarlijkse KEY niet kan ophalen..
mag je nu wel of niet spammen bij een klantrelatie? Wie weet het?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast
Gast
Vandaag kreeg ik een email (ongevraagd en ongewenst) van een buro dat marktonderzoek doet ; vaag herinnerde ik mij dat ik ca. 2 mnd terug eens info heb opgevraagd (via een webformulier). Er stond wel een afmeldlink in het bericht.
Ik heb gebeld en gevraagd of ik mij heb aangemeld voor nieuwsbrieven/gevraagd waarom ik deze email kreeg. Men vertelde mij dat ik dan waarschijnlijk ooit informatie had opgevraagd, en zij zodoende mij emailadres in de database hadden. Ik gaf aan dat ik geen toestemming had gegeven /niet gevraagd had om nieuwsbrieven te ontvangen en gaf aan dat het daarbij ook nog eens naar een prive-emailadres was verzonden. Kortom: voor mij reden om dit bericht bij de OPTA als spam aan te melden.
Meneer gaf aan dat wij een "klantrelatie"hebben, ook al heb ik nooit wat gekocht. Ik was het hier niet mee eens. Hij vertelde mij dat ingeval van deze klantrelatie, zij mij tot max. 2 jaar na beeindiging van deze relatie mogen benaderen (SPAMMEN) via email.
Ik vertelde deze man, dat emailen(SPAMMEN) naar prive-emailadressen al enige maanden verboden is, en hij gaf aan dat hij mijn verantwoordelijkheid was om een priveadres achter te laten...Hij vond dat hij zijn emailbestand niet hoefde te controleren op prive-adressen (hotmail/gmail etc) omdat hij niet verantwoordelijk was voor hetgeen ik achterliet...
Ik ben het hier niet mee eens en heb de klacht gemeld bij de OPTA.
Waar ik overigens niet helemaal duidelijkheid over krijg is het stukje "klantrelatie". Ik krijg helaas ook minstens 1x per maand van AFAS rotzooi in mijn mailbox; bellen/mailen, dreigen dat je je ab. opzegt: het interesseert ze geen moer. Spammen is belangrijker blijkbaar dan klanten verliezen aan spam.
Wie weet hoe het zit? Afas beroept zich nl. ook op de klantrelatie. Ik ben het inmiddels zo zat dat ik ga overwegen mijn ab. stop te zetten (over 13 dagen ) tenzij iemand hier zegt dat ook spammen ingeval van klantrelatie niet meer toegestaan is. Afas geeft in haar emails wel een afmeldlink, maar als je dan naar het portal gaat (en dan moet je heeel goed zoeken), en vindt uiteindelijk ergens de vertopte afmeldoptie, dan blijkt deze geblokkeerd: vanwege deze "klantrelatie"/contractklant. Helaas heeft het geen zin mijn emailadres te wijzigen; Afas heeft dat in de gaten, en blijft email sturen naar een emailadres dat niet meer in de portal staat. Daarnaast is het zo dat vroeg of laat ik toch het emailadres weer moet invoeren omdat ik anders mijn jaarlijkse KEY niet kan ophalen..
mag je nu wel of niet spammen bij een klantrelatie? Wie weet het?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24841-spam-en-klantrelatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag