Ik ben bezig met het starten van een Paintball onderneming.
Ik heb begrepen via de website van de belastingdienst en de KVK dat ik waarschijnlijk het 6% tarief mag hanteren.
Zowel de KVK als de belastingdienst willen mij niet mondeling toezeggen dat het ook echt mag. ( Ik heb een schriftelijk verzoek ingediend, wat alleen veel tijd in beslag neemt en niet terug zal zijn voor de start van de onderneming )
Hierbij zouden de volgende voorwaarden van toepassing zijn.
Een sport activiteit ( Check, paintball valt hieronder. )
Een vaste locatie ( Check, terrein is een vaste locatie )
Het hanteren van arrangementen. ( Check, ik kan een arrangement aanbieden maar liever niet )
Mijn vraag is als volgt:
Klopt het dat ik de 6% BTW mag hanteren, en klopt de eis van het hanteren van een arrangement. Mis ik nog eisen?
De verkoop bestaat uit Huur, balletjes en frisdrank. Ik kan deze als losse artikelen verkopen maar ook als assortiment. Los is voor mij makkelijk, maar ik weet dus niet of dit kan als ik de 6% wil blijven hanteren.
Ik hoop dat iemand hier ervaring / meer informatie over heeft.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Martijn123
Martijn123
Hallo,
Ik ben bezig met het starten van een Paintball onderneming.
Ik heb begrepen via de website van de belastingdienst en de KVK dat ik waarschijnlijk het 6% tarief mag hanteren.
Zowel de KVK als de belastingdienst willen mij niet mondeling toezeggen dat het ook echt mag. ( Ik heb een schriftelijk verzoek ingediend, wat alleen veel tijd in beslag neemt en niet terug zal zijn voor de start van de onderneming )
Hierbij zouden de volgende voorwaarden van toepassing zijn.
Een sport activiteit ( Check, paintball valt hieronder. )
Een vaste locatie ( Check, terrein is een vaste locatie )
Het hanteren van arrangementen. ( Check, ik kan een arrangement aanbieden maar liever niet )
Mijn vraag is als volgt:
Klopt het dat ik de 6% BTW mag hanteren, en klopt de eis van het hanteren van een arrangement. Mis ik nog eisen?
De verkoop bestaat uit Huur, balletjes en frisdrank. Ik kan deze als losse artikelen verkopen maar ook als assortiment. Los is voor mij makkelijk, maar ik weet dus niet of dit kan als ik de 6% wil blijven hanteren.
Ik hoop dat iemand hier ervaring / meer informatie over heeft.
Groet, martijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25367-6-btw-tarief/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag