Ik ben me aan het orienteren om te beginnen als zzp-er. Ondanks vele uren
google heb ik nog niet een echt voorbeeld gevonden hoe ik mijn omzet moet berekenen bij mijn netto maand inkomen wat ik wil gaan verdienen.
Er word gezegd als je €2000 netto per maand wilt verdienen komt er 20% belasting overheen komt, je bedrijfskosten en dit bedrag deel je door de uren om je uurloon te weten.
Nu vraag ik me als leek af klopt dit wel,aangezien er zoveel aftrekposten zijn als (beginnende)ondernemer, dat me deze berekening erg kort door de bocht lijkt.
Als ondernemerskosten heb ik:
Telefoonkosten
arbeidsongeschiktheidsverzekering(ongeveer €100 per maand)
Overige verzekeringen
Brandstof vor de auto
Eventuele lening
Ben ik iets vergeten wat ik bij mijn maandelijkse bedrijfskosten moet tellen?
Ik hoop dat me iemand een goed beeld kan geven hoe je je bruto omzet moet berekenen om een bepaald netto salaris te verdienen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rocro
rocro
Hallo,
Ik ben me aan het orienteren om te beginnen als zzp-er. Ondanks vele uren
google heb ik nog niet een echt voorbeeld gevonden hoe ik mijn omzet moet berekenen bij mijn netto maand inkomen wat ik wil gaan verdienen.
Er word gezegd als je €2000 netto per maand wilt verdienen komt er 20% belasting overheen komt, je bedrijfskosten en dit bedrag deel je door de uren om je uurloon te weten.
Nu vraag ik me als leek af klopt dit wel,aangezien er zoveel aftrekposten zijn als (beginnende)ondernemer, dat me deze berekening erg kort door de bocht lijkt.
Als ondernemerskosten heb ik:
Telefoonkosten
arbeidsongeschiktheidsverzekering(ongeveer €100 per maand)
Overige verzekeringen
Brandstof vor de auto
Eventuele lening
Ben ik iets vergeten wat ik bij mijn maandelijkse bedrijfskosten moet tellen?
Ik hoop dat me iemand een goed beeld kan geven hoe je je bruto omzet moet berekenen om een bepaald netto salaris te verdienen
Mvgr
Roy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25487-salarisberekening-voor-zzp-er/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag