• 0

Beste online marketing tool

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

absoluut SEO.

met name de longtail converteert erg goed.

 

Totdat SEO daar is waar het moet zijn compenseer ik dat met SEA

zodat ik ook op die termen waarop ik nog niet genoeg rank klanten scoor.

 

Voor mij is SEO de nr1 deste meer omdat dit gratis is,

hoewel seizoensgebonden dingen of speciale dagen ideaal zijn voor SEA

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de vraag ingevuld, kijkend naar de feiten.

 

Ik heb een site, ik blog, ik blog ook elders en ik twitter, linkedin, facebook, etc. Blog is behoorlijk geoptimaliseerd en bevat ook video. Video van/over mijzelf moet ik nog maken.

 

Feit is : mond-tot-mond werkt het beste (voor iedereen meestal). Social networking versterkt voor mijn interim marketing business het m2m effect het beste.

Link naar reactie
  • 0

Vaak is het een combinatie van. Sta je 2 keer op de 1e pagina en ook goed gepositioneerd (kun je via SEA) dan scoort de SEO beter. Zet je de SEA uit dan dalen ook de klikken op de SEO. Het is dus moeilijk te achterhalen wat het beste werkt. Branding campagnes zou hier ook een optie moeten zijn. (daar scoor ik het beste mee ;D)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Feit is dat hoge positie in beide: het linker & rechter rijtje meer oplevert dan de som der delen. De truc is dus met weinig middelen beide posities in stand te houden.

Overigens is via SEA vaak sneller resultaat te boeken dan via SEO (hoewel dat overigens ook binnen een paar weken kan scoren) dus zet ik vaak eerst SEA in om vervolgens over te laten lopen in een goede positie mbv SEO. Als de middelen het toelaten dan houden we SEA vervolgens op een laag pitje nog wel in de lucht.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Als je kijkt naar return on investment dan praat je over SEO als beste middel. Echter heeft SEO ook zo zijn nadelen. Als je website compleet afhankelijk wordt van SEO heb je wel het gevaar dat als Google zijn algoritmes veranderd en je zakt in de Google ranking dat dit betekend dat je minder traffic zult generenen en dus minder conversies. Daarnaast moet je rekening houden met het F-model waarop mensen een website scannen. Dit is onderzocht doormiddel van eyetracking. Slechts de eerste 5 tot 10 zoekresultaten worden meestal bekeken. Bij SEA is het ook handig om dit F-model in de gaten te houden dan kun je het beste zorgen dat je bovenaan staat met jouw advertentie inplaats van aan de rechterkant.

 

In feite zou ik altijd een mix van middelen gebruiken. Een kern van middelen voor een kleine onderneming met een beperkt budget zou wat mij betreft bestaan uit

- SEO

- E-mailmarketing (situation based en video emails kunnen meer succes hebben als een standaard email)

- Social media

- website optimalisatie/marketing

en niet te vergeten het opbouwen van een kwalitatief goede database.

 

Dit kan eventueel worden aangevuld met, viral marketing, mobile marketing, andere webvertising. video advertising etc. etc. etc.

 

 

 

 

 

 

Baan gezocht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.