Voor mij is het vooral een operationeel en logistiek issue dus daarom in dit forum. Tegelijkertijd is commercie ook van belang maar heb het toch even hier gezet:
Wij verkopen in de winkel regelmatig merken die nog niet in NL verkrijgbaar zijn. Als ik ze dan benader met de vraag of we hier kunnen verkopen dan krijg ik vaak de wedervraag of ik ook de distributie hier wil doen. Ik twijfel daar over en heb tot nu steeds nee gezegd.
Voordelen die ik zie:
- Goedkoper inkopen (neem ik aan)
- Verdienen aan andere winkels die het ook gaan verkopen
- Marktinvloed doordat ik weet wie er wat verkoopt
Nadelen:
- Grotere voorraad aanhouden: ruimte en risico op niet verkopen
- Meer werk en gedoe (heb het nu al druk)
En zelf koop ik ook niet graag in bij distributeurs die het product ook zelf verkopen in een webwinkel, zeker niet als ze het goed doen in google (zoals wij).
Heb er nog nooit mee te maken gehad dus misschien zie ik onwijs dingen over het hoofd. Ben wel benieuwd naar jullie mening.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Voor mij is het vooral een operationeel en logistiek issue dus daarom in dit forum. Tegelijkertijd is commercie ook van belang maar heb het toch even hier gezet:
Wij verkopen in de winkel regelmatig merken die nog niet in NL verkrijgbaar zijn. Als ik ze dan benader met de vraag of we hier kunnen verkopen dan krijg ik vaak de wedervraag of ik ook de distributie hier wil doen. Ik twijfel daar over en heb tot nu steeds nee gezegd.
Voordelen die ik zie:
- Goedkoper inkopen (neem ik aan)
- Verdienen aan andere winkels die het ook gaan verkopen
- Marktinvloed doordat ik weet wie er wat verkoopt
Nadelen:
- Grotere voorraad aanhouden: ruimte en risico op niet verkopen
- Meer werk en gedoe (heb het nu al druk)
En zelf koop ik ook niet graag in bij distributeurs die het product ook zelf verkopen in een webwinkel, zeker niet als ze het goed doen in google (zoals wij).
Heb er nog nooit mee te maken gehad dus misschien zie ik onwijs dingen over het hoofd. Ben wel benieuwd naar jullie mening.
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26114-redenen-om-welniet-distributeur-te-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag