• 0

aansprakelijkheidsverzekering voor mijn producten

Ik wil graag een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Omdat ik mijn producten uit landen buiten de EU importeer en hier zelf een aanpassingen in assembleer, is dit productaansprakelijkheid het belangrijkste wat ik wil verzekeren. Zeker ook omdat het hier huisdierprodukten betreft.

 

Nu 2 offertes verder (bij de Goudse en Centraal beheer), zie ik tot nu toe in de clausules staan dat er uitsluiting geldt voor: -producten buiten de EU geproduceerd,

-en wanneer er aanpassingen aan zijn verricht.

En dat terwijl ik via een tussenpersoon en via persoonlijk contact met een medewerker van CB nog specifiek gevraagd had naar deze twee punten ???

 

Kan iemand mij voorzien van advies?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede vraag Karin! Ik vind het ook wel interessant wat Norbert hierover weet.

 

Wij hebben al een productaansprakelijkheidsverzekering, deze sluit producten van buiten de EU naar mijn weten niet uit. Maar de verzekering is zo goedkoop (0,04% vd omzet) dat ik er niet veel vertrouwen in heb.

Link naar reactie
  • 1

Ik bloos van zoveel hulde,Joost.

Nu maar hopen dat ik de hooggespannen verwachtingen ook nog kan waarmaken.

 

 

Nu 2 offertes verder (bij de Goudse en Centraal beheer), zie ik tot nu toe in de clausules staan dat er uitsluiting geldt voor: -producten buiten de EU geproduceerd,

-en wanneer er aanpassingen aan zijn verricht.

En dat terwijl ik via een tussenpersoon en via persoonlijk contact met een medewerker van CB nog specifiek gevraagd had naar deze twee punten

 

@Karinvb: ik snap niet dat partijen met offertes komen die uitdrukkelijk niet datgene dekken waar de klant uitdrukkelijk om vroeg. Breng dan gewoon geen offerte uit, dat is tenminste duidelijk.

 

Concreet: ik schat het productenaansprakelijkheidsrisico van design kattenbakken inclusief assemblage in als goed verzekerbaar, dus ik vermoed dat ik je wel kan helpen aan een offerte die wel dekt wat je zoekt en tegen een acceptabele premie. ik stuur je per PM toe wat ik nodig heb om zo'n offerte te kunnen aanvragen, in casu het liefst zo veel mogelijk van het volgende rijtje:

[*]productinfo (of verwijzing naar je site)

[*]omzet- en afzetgegevens, al dan niet indicatief

[*]overeenkomst met de fabrikant(en).

[*]eigen leveringsvoorwaarden / verkoopovereenkomst

[*]evt gebruikershandleiding

[*]CE-markering, voor zover van toepassing

[*]offerte aanvraagformulier (Nota bene: Als er voor de andere verzekeraars al een offerteformulier is ingevuld kun je mogelijk eerst volstaan met een kopie daarvan. Scheelt dubbel werk)

 

@ShopJeRot: 2 vragen die je zelf moet stellen:

[*]weet de risicodrager wel wat voor producten je NU van buiten de EU importeert en in welke mate? Het komt o.a. bij webwinkels nog wel eens voor dat er 3 jaar geleden een polis is afgegeven die nu letterlijk en figuurlijk de lading niet meer dekt. Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor melding van wijzigingen e.d. ( Al dan niet geholpen door een beetje pro-actieve adviseur die je er minimaal jaarlijks aan helpt te herinneren en navraag doet naar eventuele wijzigingen in omzet, assortiment etc )

[*]kun je je dit risico permitteren? Productenaansprakelijkheid meestal niet! . Bij twijfel daarom direct navraag doen of het gedekt is zoals jij denkt danwel beoogt.

 

Wij hebben al een productaansprakelijkheidsverzekering, deze sluit producten van buiten de EU naar mijn weten niet uit

In aanvulling op het bovenstaande (weet verzekeraar wel wat je nu doet): staat op de polis uitdrukkelijk vermeld productenaanspakelijkheid en dekkingsgebied wereld, dan lijkt er inderdaad niets aan de hand, tenzij e.e.a. in de clausules op de polis weer wordt uitgesloten. Bij twijfel navraag naar doen.

 

Maar de verzekering is zo goedkoop (0,04% vd omzet) dat ik er niet veel vertrouwen in heb.

De premie van 0,4 promille kan ik zonder omzet/afzet en productgegens niet beoordelen. Aansprakelijkheidsverzekeringen hoeven niet per sé ook duur te zijn om goed te zijn.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bloos van zoveel hulde,Joost.

Nu maar hopen dat ik de hooggespannen verwachtingen ook nog kan waarmaken.

 

Daar ga ik nu natuurlijk wel van uit ;)

 

 

ik snap niet dat partijen met offertes komen die uitdrukkelijk niet datgene dekken waar de klant uitdrukkelijk om vroeg. Breng dan gewoon geen offerte uit, dat is tenminste duidelijk.

 

mee eens, ik ben hier nu al vanaf januari mee bezig en vind het geen prettig gevoel om niet verzekerd te zijn, ook al denk en hoop ik het natuurlijk nooit nodig te hebben.

 

Concreet: ik schat het productenaansprakelijkheidsrisico van design kattenbakken inclusief assemblage in als goed verzekerbaar, dus ik vermoed dat ik je wel kan helpen aan een offerte die wel dekt wat je zoekt en tegen een acceptabele premie. ik stuur je per PM toe wat ik nodig heb om zo'n offerte te kunnen aanvragen, in casu het liefst zo veel mogelijk van het volgende rijtje:....

 

ligt inmiddels in je postvakje op je te wachten en ik denk dat het wel goed komt met de 'hooggespannen verwachtingen' :)

 

Link naar reactie
  • 0

@ShopJeRot: 2 vragen die je zelf moet stellen:

[*]weet de risicodrager wel wat voor producten je NU van buiten de EU importeert en in welke mate? Het komt o.a. bij webwinkels nog wel eens voor dat er 3 jaar geleden een polis is afgegeven die nu letterlijk en figuurlijk de lading niet meer dekt. Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor melding van wijzigingen e.d. ( Al dan niet geholpen door een beetje pro-actieve adviseur die je er minimaal jaarlijks aan helpt te herinneren en navraag doet naar eventuele wijzigingen in omzet, assortiment etc )

[*]kun je je dit risico permitteren? Productenaansprakelijkheid meestal niet! . Bij twijfel daarom direct navraag doen of het gedekt is zoals jij denkt danwel beoogt.

 

 

Ik denk dat dit wel een heel reeel probleem is wat je omschrijft en dat het bij veel bedrijven die een flinke groei doormaken zo loopt. minimaal 1 x per jaar zowiezo even alle verzekeringen doorspitten is geen overbodige luxe.

 

Link naar reactie
  • 0

Update: Karin is immiddels verzekerd voor productenaansprakelijkheid.

 

Een van de benaderde verzekeraars zag inderdaad geen al te spannende leeuwen en beren op de weg en was bereid direct dekking te verlenen tegen een - IMHO - zeer acceptabele premie.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.