• 0

CRM oplossing gezocht

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare tool/programma/pakket dat de volgende functionaliteiten bezit:

  • mijn relatiegegevens moet ik erin kwijt kunnen
  • per relatie moet ik agenda kunnen voeren
  • die agenda moet weer een koppeling hebben met mijn basisagenda (waarin alle contactmomenten per dag terugkomen)
  • per relatie wil ik graag dossiers kunnen aanleggen
  • per dossier wil ik graag office documenten kunnen aanmaken en beheren en tevens ontvangen stukken kunnen scannen en opslaan
  • afgehandelde dossiers dienen in een archief terecht te komen
  • Voorts is het handig als ik per dossier een urenregistratie kan bijhouden.

.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Cbssolutions zou een optie kunnen zijn, maar inmiddels hebben we zelf ook niet stil gezeten. Via via zijn wij in contact gekomen met iemand die een pakket heeft ontworpen dat nog niet echt op de markt is, maar voorziet in al onze behoeften (voor zover we thans kunnen overzien). Dit pakket is zeer flexibel en biedt ons de oplossing om werkplekonafhankelijk ons kantoor virtueel te benaderen, zonder in te boeten op beveiliging. Aangezien wij toch voornamelijk bij opdrachtgevers zitten, veel onderweg zijn, vaak vanuit huis werken is dit een ideale oplossing. Daarnaast biedt het ook nog (indien nodig) de mogelijkheid om opdrachtgevers op een afgescheiden domein het werk te volgen. Zeker voor onze outsourcingpraktijk is dit een ideale oplossing. Kortom, ik denk dat wij gevonden hebben wat wij zoeken. Desalniettemin bedankt voor alle reacties.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast biedt het ook nog (indien nodig) de mogelijkheid om opdrachtgevers op een afgescheiden domein het werk te volgen. Zeker voor onze outsourcingpraktijk is dit een ideale oplossing.

 

Dat klinkt inderdaad goed. Betekent dus dat je opdrachtgevers ook over een deel van de CRM functionaliteit kunnen beschikken??

Ik weet dat Saleslogix tegenwoordig ook een werkplekonafhankelijke oplossing heeft.

 

Eigenlijk is elk pakketje wat je koopt werkplekonafhankelijk te maken als je Citrix neemt. Citrix is niks anders dan de controle over je computer overnemen (in feite leg je dan contact met een server), een soort PC anywhere wat we van vroeger kennen maar dan beter.

 

Maar houd ons op de hoogte want die 2 kanten fuctionaliteit (naar jezelf en de klant) vind ik heel geinig gevonden.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

http://www.evibe.biz/nl/products/ebilling/

 

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare tool/programma/pakket dat de volgende functionaliteiten bezit:

  • mijn relatiegegevens moet ik erin kwijt kunnen
  • per relatie moet ik agenda kunnen voeren
  • die agenda moet weer een koppeling hebben met mijn basisagenda (waarin alle contactmomenten per dag terugkomen)
  • per relatie wil ik graag dossiers kunnen aanleggen
  • per dossier wil ik graag office documenten kunnen aanmaken en beheren en tevens ontvangen stukken kunnen scannen en opslaan
  • afgehandelde dossiers dienen in een archief terecht te komen
  • Voorts is het handig als ik per dossier een urenregistratie kan bijhouden.

.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

 

 

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0
Gast PeterD

Sinds het begin van deze discussie bestaat de oplossing al grotendeels. Google even naar relatiebeheer, en je zult vinden. Alleen de koppeling tijdschrijven en dossiers is een iets moeilijker probleem. Tijdschrijven is meestal een projectmatige bezigheid, waar relaties vaak een andere indeling heeft, zoals debiteuren, crediteuren of branches/producten.

Alleen de koppeling tussen relaties<->contacten en tijdschrijven is meestal wel standaard.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb jullie berichten net verbazing gelezen... Waarom? Omdat het pakket wat Edward wenst eigenlijk heel goed, en goedkoop, in Acces kan worden gemaakt. Alle functionaliteiten die Edward wenst zijn zeer zeker in Acces mogelijk en in een omgeving met meerdere gebruikers zeer goed te gebruiken. Mijn mening is dat je dit het beste door een goedkope student kunt laten doen. Ik heb zelf al meerdere malen databases geschreven voor een groot levensmiddelengroothandel, waar nu ongeveer in het totaal 30 mensen continue mee werken. Ook schrijf ik kleine databases voor kennissen. Acces kent ontelbaar veel mogelijkheden en is ook zeer goed te koppelen aan andere paketten zoals een WMS. Ik ben zelf nog student en dit kan ik optimaal combineren met mijn studie en levert me ook nog es relevante werkervaring op. Als ik u verder nog kan helpen, dan hoor ik het wel.

 

Gegroet H

Link naar reactie
  • 0
Gast ivlaminckx

Kijk beslist eens naar MXCONTACT. Dit is een plug-in op MS Outlook en biedt een rijke functionaliteit waronder n:n relaties tussen contacts en bedrijven met links naar alle communicatie (email, docs, links, contracten, afspraken etc).

 

kost weinig (260 euro tot 350 euro) single en multi-user al dan niet gebruik van MS Exchange.

 

alternatief is ACT.

 

gratis te downloaden voor try versie met nette uninstall.

Value for Money

 

www.exchangewise.com

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat het pakket wat Edward wenst eigenlijk heel goed, en goedkoop, in Acces kan worden gemaakt.

 

Waarom zou je iets opnieuw maken dat waarschijnlijk al panklaar verkocht wordt?

 

En dan moet ik weer een windows server neerzetten. Licenties betalen enzovoorts. OF ik wil een stand-alone applicatie hiervoor die op een Linux server kan draaien OF ik wil een goede LAMP (linux apache mysql php) dus webbased applicatie. Maar aan Microsoft spul (dus ook Office) kom ik niet.

 

Jelmer.

p.s. trouwens, ik heb binnenkort een afspraak, dan ga ik het hebben over zo'n CRM, met e-mail intergratie (ik kwam er achter dat ik mijn e-mailclient eigenlijk als CRM gebruik omdat ik maar 1 woordje hoef te typen en ik heb alles van dat onderwerp of over die klant gevonden). Echter, dit moet dus multi-user, projectmatiger, en kennismanagment klinkt ook wel leuk ( ;) ) jullie horen wel wat eruit komt.

Link naar reactie
  • 0

Omdat het pakket wat Edward wenst eigenlijk heel goed, en goedkoop, in Acces kan worden gemaakt.

Waarom zou je iets opnieuw maken dat waarschijnlijk al panklaar verkocht wordt?

 

Ik snap bombakrikke ook niet helemaal..het wiel nog een keer uitvinden is alleen noodzakelijk als je licentiekosten wil voorkomen of heel erg afwijkt in het bedrijfsproces. In gevallen van pakketkeuze is het soms ook handig om een prototype te bouwen in on-the fly applicaties, maar zo'n app dient niet voor invoering in het bedrijf.

 

Als je toch zelf aan de slag gaat, crm pakketten heb je ook in de open-source community, voordeel is dat je componenten kunt delen met anderen en zo de programmeertijd aanzienlijk terugbrengt.

Zie dit artikel van de yankee group

http://www.crmbuyer.com/perl/story/33428.html

 

One plus of developing an in-house CRM application is that companies can eliminate unnecessary functions and include only the features and components they need. Yankee Group analyst Sheryl Kingstone told CRM Buyer that although this approach may require more of the IT department's time, it can produce an application that is truly company specific.

 

Share and Share Alike

 

A side benefit is that once a company has built a CRM system, it is likely to share that code with other developers, Kingstone added. After all, many users of open-source platforms appreciate the nonproprietary nature of that software. Therefore, they may be inclined to extend that sentiment to other areas, such as CRM development.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

 

Voor mensen die overwegen een koffie-automaat te plaatsen: ik kan goed solderen en maak met verwarmingsbuizen in no-time een veel betere machine op maat. Ook koffie kun je bij mij bestellen, want ik heb net een stel koffieplanten op mijn balkon gezet. Nu even duimen voor een zonnige zomer. ;)

 

Waarom wordt automatisering toch zo ambachtelijk opgepakt? Wacht, ik begin daar een nieuwe topic over...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht is Group-Office iets. Het van oorsprong Nederlandse product draait op een LAMP server (Linux, Apache, PHP en MySQL). Het is in twee versies beschikbaar:

- Open Source met ondersteuning via het community forum, werkt goed

- Commerciële versie met ondersteuning. Deze versie heeft ook wat meer functionaliteiten.

 

Indien je zelf iets van LAMP servers afweet is de OSS versie een aanrader. Indien je echter directe ondersteuning en installatie wilt, is de commerciële versie interessant.

 

De OSS verie heb ik getest en werkt zeer behoorlijk.

 

Links:

http://www.group-office.nl (Commercieel)

http://www.group-office.nl (OSS)

 

PS. Op de website staat ook iets dat de Stichting advocatensoftware ( http://www.advocatensoftware.nl/ )klant is. Misschien heb je daar wat aan?

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg hier bij de installatie en bij het gebruik van Group Office OSS een stapel foutmeldingen op het scherm waar ik scheel van begon te zien.

 

Verder vind ik het persoonlijk wat eng om mijn CRM en workflow op te hangen aan een open source project waar in de praktijk slechts 1 persoon mee bezig is (browse maar eens door de CVS-structuur op Sourceforge).

 

En daarmee zit je meteen op het manco van de meeste open source-systemen. Het hele O.S.-concept wordt te pas en te onpas opgehemeld als het ultieme alternatief voor alle commerciele pakketten met als argument "als er duizenden mensen mee bezig zijn, krijg je vanzelf een top product". In de praktijk blijken de meeste open source-projecten een- of tweemansprojecten waarvan de ontwikkeling ophoudt zodra de ontwikkelaar het te druk krijgt met andere zaken. Tenzij het een afgerond systeem is dat geen verdere ontwikkeling behoeft, zit je als gebruiker dan toch wel met de gebakken peren. Als je er iemand een week lang op moet laten programmeren om die ene feature er in te krijgen, kun je net zo goed dat commerciële pakket kopen.

 

Iets anders is de scalability. Bij Microsoft kun je, naarmate je bedrijf groeit, je pakketten blijven upgraden of uitbreiden. Hoe scalable zijn open source-producten? Vaak blijft het bij wachten en hopen dat er iets wordt ontwikkeld, of de boel naar een volgend pakket overhevelen met alle compatibiliteitsproblemen van dien.

 

Voordeel van bv het Group Office-pakket ten opzichte van veel commerciële pakketten, is echter wel weer dat de data op een open wijze wordt opgeslagen. Er is gemakkelijk van andere kanten een koppeling te maken met de database. Dat hoef je bij een commercieel pakket dat uit klantenbindingsoverwegingen zijn eigen rare data-format heeft, doorgaans niet mee aan te komen.

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Voordeel van bv het Group Office-pakket ten opzichte van veel commerciële pakketten, is echter wel weer dat de data op een open wijze wordt opgeslagen. Er is gemakkelijk van andere kanten een koppeling te maken met de database. Dat hoef je bij een commercieel pakket dat uit klantenbindingsoverwegingen zijn eigen rare data-format heeft, doorgaans niet mee aan te komen.

 

Bij een betaald programma zoals Act kan je het datamodel met een ODBC koppeling ook overzetten naar bijvoorbeeld mysql. Installaties van Crm-pakketten op oracle of microsoft sql server lenen zich goed voor snel klonen.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Sorry, even een paar dagen afwezig geweest. De reacties zijn weer overweldigend. Groupoffice lijkt een goede oplossing bedankt voor de tip. Ook kijk in nog naar egroupware. Ook daarmee kunnen we behoorlijk uit de voeten.

 

De kritiek op OSS deel ik overigens niet. Het risico dat een project doodbloed bestaat ook ten aanzien van commerciele oplossingen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Kijkend naar de mogelijkheden van Group-Office denk ik er nu sterk over om hier een servertje (gewoon stille pc, met 1 gig intern geheugen en 80gb HDD) te plaatsen om dit op te draaien. Is het wel een webbased applicatie maar dan wel in het eigen netwerk, en niet publiekellijk toegankelijk.

 

Binnenkort Group-Office even online installeren om daarna te kijken en dan overgaan tot de aanschaf van een server.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De meningen over Open Source Software (OSS) zullen nog wel even verdeeld blijven. Wat mij betreft niet lang echter, maar dat weten de lezers van mijn bijdragen al.....

 

Enfin, ik ben blij dat in dit ¨draadje¨ meer mensen zijn die OSS oplossingen waarderen. Deze oplossingen worden ontwikkeld en, wellicht van meer belang, actief ge-debugged door een grote groep gebruikers. Bij de meeste projecten zijn de actuele bugs te zien en kan ook worden bekeken wie aan welke bug werkt. Vind je een probleem of de oplossing voor een bug te lang duren, dan kun je zelf ook een oplossing maken en deze teruggeven aan de gemeenschap.

 

[bier] Zou wel eens de Bugzilla van M$-Outlook of M$-Excel willen zien [/bier]

 

@ jelmerdejong: PII, 128MB, 5GB-HD + NIC is voor testen (en -10 users!) meer dan voldoende. Boot met Knoppix 3.4, installeer op HD, atp-get (het is immers Debian) voor de updates en ontbrekende software. Wellicht heb je nog een ¨oud bakkie¨ staan om intern te testen. P4, 1GB,80 GH-HD + NIC werkt voor de gebruiker (-10) niet merkbaar veel sneller.....

 

@Edward:

1 - Volledig mee eens!

2 - eGroupWare (een deels vergelijkbaar project met Group-Office) is het project van de maand mei van SourceFourge.net, een OSS community die 843,442 geregistreerde gebruikers kent. eGroupWare werkt ook zeer goed, het is wel behoorlijk wat ¨zwaarder¨ dan GO.

Link: http://sourceforge.net/potm/potm-2004-05.php

 

Online op mijn server installeren van GO gaf bij mij totaal geen problemen. Ik gebruik het als test onder een internationale groep van vrienden.

Link naar reactie
  • 0

De meningen over Open Source Software (OSS) zullen nog wel even verdeeld blijven. Wat mij betreft niet lang echter, maar dat weten de lezers van mijn bijdragen al.....

 

Enfin, ik ben blij dat in dit ¨draadje¨ meer mensen zijn die OSS oplossingen waarderen.

 

Waaronder ik (ik werk o.a. al jaren naar volle tevredenheid met Apache, MySQL, phpMyAdmin etc). Maar de veelgehoorde insteek "het is per definitie goed want er werken honderden, duizenden mensen aan mee" is er eentje die in de praktijk slechts zelden opgaat. Ook jij "bezondigt" je er aan:

 

Deze oplossingen worden ontwikkeld en, wellicht van meer belang, actief ge-debugged door een grote groep gebruikers.

 

Zo wordt het inderdaad opgehemeld, ja. De meeste OSS wordt in de praktijk echter gedebugged door een kleine groep gebruikers, door 1 gebruiker of helemaal niet. Kijk bijvoorbeeld maar eens in de CVS van Group Office.

 

Natuurlijk heeft Edward gelijk dat je bij commerciële producten ook zelden de garantie hebt op voortschrijdende ontwikkeling, maar wat ik dus mis in de hele Open Source-hype is dezelfde kritische blik. Het is niet alles goud wat er blinkt, en als je als bedrijf kritiekloos door een roze de-hele-wereld-werkt-er-aan-mee-bril naar OSS gaat kijken, snij je jezelf vroeg of laat ongenadig hard in de vingers.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

De kritiek op OSS deel ik overigens niet. Het risico dat een project doodbloed bestaat ook ten aanzien van commerciele oplossingen.

 

Het verschilt heel erg per applicatie of dat risico groot is of niet. Bij de uber-projecten zoals apache, php, openoffice etc. is de kans denk ik erg klein, maar als je naar specifiekere dingen zoekt wordt de kans steeds groter. Dit risico kun je wel een beetje inschatten door op de sourceforge projectpagina te kijken, bijvoorbeeld naar het aantal developers, het aantal updates en naar de 'development status'.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Anders

Ik vind het ook jammer dat Group-Office geen gebruik meer maakt van het project management van SourceFourge.net .

Er is echter wel een behoolijk forum om bugs te melden en support te vragen. Kijk maar onder "Support" op http:// www.group-office.com .

 

Commerciële producten van de niet Mircosoften/Oracles/ en andere heel groten laten ook behoorlijke steken vallen, zeker in de support.

 

Enige tijd gelden heb ik de BusinessBox van Davilex gekocht en daar twee jaar mijn administratie op gevoerd. Bleek de BTW berekening voor de aangifte volledig onjuist, klopte de balans niet na afsluiting. Een update liet mijn PC crashen en de backup's door het programma zelf gemaakt bleken niet meer in te lezen. Support? De reactie was: "Volgens onze voorwaarden zijn wij niet aansprakelijk voor welke fout dan ook. Omdat het programma twee jaar eerder was gekocht, kon ik ook mijn geld niet terug krijgen.

 

Ander voorbeeld. Een paar maanden na aankoop van Norton Internet Securities, stapte ik van Win-98 over op Win-ME. Win-ME wilde na installatie niet meer booten en dat bleek te komen voor NIS. "Ja het probleem is bekend, u moet de nieuwe versie van NIS aanschaffen." Zonder korting wel te verstaan.

 

Indien het OSS is, zou je in beginsel nog zelf de boel kunnen aanpassen of laten aanpassen.....

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Standaard CRM pakketten zijn vaak nogal duur of niet? Hoe kijken jullie tegen open source ontwikkelingen aan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Standaard CRM pakketten zijn vaak nogal duur of niet? Hoe kijken jullie tegen open source ontwikkelingen aan?

 

Als je even terug leest zie je dat er veel open-source alternatieven genoemd worden. Momenteel maak ik zeer, zeer, zeer tevreden gebruik van Group-Office, gratis te downloaden op www.group-office.com

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Jelmer, heb je group-office al ergens draaien?

 

Je gaf aan 1gb intern met 80gb disk te gebruiken, lijkt je dat niet wat over dreven?

 

Ik ben nu me oude p1 aan het nakijken om daar een linux server van te maken inclues AMP om LAMP te maken :) WAMP is ook een oplossing overigens.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.