• 0

Streaming media advertising

Zijn er technostarters die nieuwe technologie ook inzetten voor hun communicatie? Wie zet breedband streaming video al strategisch in om zijn/haar doelgroep te bereiken? Goede voorbeelden van 'virusmarketing' (a la Grapes) maar dan streaming, en 'streaming media advertising' zijn van harte welkom. Merci.

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

het enige wat ik me enigzins kan voorstellen bij streaming media advertising is je commercials online zetten, en toegepaster misschien trailers van films op auicktime.com.

 

grapes is niet echt streaming te noemen toch?

 

ook inzetten voor hun communicatie?

 

communicatie als in videoconferencing kan natuurlijk wel streaming zijn, maar ik denk dat je doelt op andersoortige communicatie :)

Link naar reactie
  • 0

Een bestaande commercial online zetten kan, maar dan moet 'ie wel erg leuk of mooi zijn wil de doelgroep bereid zijn hier tijd aan te besteden. Een goed voorbeeld waren de radiocommercials van Cup-a-Soup certificering destijds. "Je komt binnen voor een panty en gaat weg met een krabpaal". Die website heb ik vaak bezocht vanwege de commercial (alleen audio) die je kon afspelen. Om te gillen!

 

Je kunt echter ook denken aan speciaal voor internet gemaakte commercials zoals op www.zodoenzehetdaar.nl van Clearasil. Die zijn niet voor tv bestemd, alleen voor internet. Gedachte is: doelgroep is zeer internet-minded, heeft breedband toegang en is in voor een leuke video. Aan het einde van de video zie je pas de merknaam.

 

Ook kun je denken aan gesponsorde nieuwsitems. Aan het begin en/of aan het einde van een streaming video met nieuws plaats je een reclameboodschap. Zie bijvoorbeeld de nieuwsvideos op www.nu.nl

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie
  • 0

Commercials zijn een push-format uit massacommunicatie. Ze worden gemaakt om miljoenen mensen te bereiken, dus op TV zijn ze kostenefficiënt. Internet is veel meer een interactief medium met selectief bereik. Daar zou een low-budget format met reactiemogelijkheden veel beter bij passen. KPN is wel eens bezig geweest met een speciaal internetkanaal voor financieel nieuws, maar daar hoor je niet zoveel meer van. Zelf heb ik een tijdje de ontwikkeling van Ventriloquist gevolgd, software van het bedrijf LipSinc waarmee characters een stem gegeven wordt. Dat leek me een nieuwe toepassing voor customer dialogues. Als bedrijf laat je dan de dialoog voeren door achter een character verstopte call-center medewerkers. Volgens mij zijn ze helaas nooit aan realtime versie toegekomen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

er zijn veel van dat soort lipsink clubs geweest, volgens mij doen een paar het wel aardig... maar ik zie ze nog niet overal dus van booming kan je inderdaad volgens mij niet spreken.

 

Vaak zie je dat met breedband troep de breedband zo hard gepushed moet worden. dikke files en veel data wat volgens mij vaak resulteerd in stotterende ontvangst.

 

Maak het interactief... or die!

 

lijkt mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nu Flash MX ook streaming video ondersteund (zonder dat de gebruiker zware plugins hoeft op te starten) zie je video steeds vaker opduiken in actiesites. In webads heb ik ze tot nog toe weinig gezien, maar het zal niet al te lang duren.

 

Wel is de toepassing die ik tot nu toe gezien heb, weinig inventief. Het beperkt zich tot een commercial online, tot het videogallery achteraf na een event en dergelijke.

 

Waar wij (ik werk op het moment (nog) in loondienst) wel druk mee bezig zijn, zijn touchscreen-applicaties waar streaming video wordt gecombineerd met interactie. Niet online dus (want zoveel mensen surfen nog niet met touchscreens, hoewel kleine kinderen daar anders over schijnen te denken), maar op beurzen e.d. Daar wordt dat zeer goed ontvangen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste gevoel zegt: bepaar me alsjeblieft reclamespots online! Banners en gesponsorde content vind ik allemaal prachtig, maar er is weinig zo invasief dan een videocommercial - ik kan me geen reden bedenken waarom ik er online naar zou kijken, tenzijn ze erg grappig oid zijn (dan wordt de sport ahw de content, en is het een ander verhaal).

 

Waar ik wel wat in zie, zowel qua TV als online: product placement. Mik alle tv programma's en films maar vol met producten van merk X, dat is veel minder storend. Acteurs kunnen bellen met ericsson telefoons, coca cola drinken, camels roken, rondkarren in volvo's en boodschappen doen bij de AH. Dat zijn allemaal normale situaties die in films en programma's thuishoren, maar best bruikbaar zijn om reclamegeld binnen te halen.

 

Vermoeddelijk zijn er wel meer mensen die liever sluikreclame tegenkomen dan full-force gebombardeerd worden door tv-spots, streaming diggity of full screen popups...

 

Link naar reactie
  • -1

Ondanks het irritatiegehalte van vele tv- en radiocommercials is radioreclame wel het meest effectief op het gebied van investeringen.

 

{mod-edit: IN aanvulling hierop zijn vanwege het irritatiegehalte forumreclames met name op higherlevel het minst effectief omdat spam wordt verwijderd}

Reclame maken met radiocommercials tijdens radioreclame en voice-overs in diverse audioproducties. Een tekst vertalen of ontwerp van uw reclameteksten, webteksten, seo en persberichten

Link naar reactie
  • 0

Ongevraagde reclameboodschappen (video) op websites zie je steeds vaker. En de meeste mensen vinden dat zwaar irritant, maar gek genoeg blijkt het wel te werken zolang je het maar vaak genoeg herhaalt. Reclame maken met video kan wel interessant zijn maar dan moet het of heel grappig zijn of heel informatief. Maar het meest blijkt het toch te werken wanneer mensen een keus kunnen maken om het wel of niet te kijken.

 

Een reclame van een deodorant dat die het beste is dat werkt op internet niet bijster goed. Daarentegen een uniek soort vaatwasser waar een uitgebreide uitleg gegeven word hoe het werkt en wat het resultaat is werkt wel weer vaak erg effectief. Dus of het wel al dan niet werkt is denk ik heel erg afhankelijk hoe je het inzet en waarover het gaat.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0
Ondanks het irritatiegehalte van vele tv- en radiocommercials is radioreclame wel het meest effectief op het gebied van investeringen. Diverse onderzoeken hebben dat bewezen.
Je reageett op een negen jaar oud topic en doet op ongewenste wijze aan zelfpromotie.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.