Ik heb mijn ondernemingsplan zo goed als af. Het financiële gedeelte is ook bijna klaar.
Alleen kom ik uit op hele rare cijfers. Ik heb een opbouwende omzet (vanaf €280.000 - tot €330.000). Volgens de (prognose) exploitatiebegroting ga ik winst maken vanaf jaar 2 (minder dan €10.000).
In jaar 3 ga ik ongeveer €30.000 euro bruto winst maken.
Alleen in mijn liquiditeitsoverzicht sta ik aan het eind van jaar 2 -€50.000 in banksaldo.
Dit is wel een erg hoog bedrag.....ook zeer gevaarlijk. Hoe kan ik dit het best inplannen?
Nou is liquide niet echt een schuld, maar mocht er iets fout gaan, dan zit ik met hele grote gebakken peren.
In 3 jaar is de hele minbedrag weer verdwenen en sta ik +€5.000 liquide.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik kan moeilijk een ander pand zoeken, omdat ik al mijn berekeningen ook hierop gevestigd heb. Daarnaast is er in de buurt niet een vergelijkbare pand (qua grote en doelgroepbereik).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kaisz
kaisz
Goedendag beste Higherlevel Forummers.
Ik heb mijn ondernemingsplan zo goed als af. Het financiële gedeelte is ook bijna klaar.
Alleen kom ik uit op hele rare cijfers. Ik heb een opbouwende omzet (vanaf €280.000 - tot €330.000). Volgens de (prognose) exploitatiebegroting ga ik winst maken vanaf jaar 2 (minder dan €10.000).
In jaar 3 ga ik ongeveer €30.000 euro bruto winst maken.
Alleen in mijn liquiditeitsoverzicht sta ik aan het eind van jaar 2 -€50.000 in banksaldo.
Dit is wel een erg hoog bedrag.....ook zeer gevaarlijk. Hoe kan ik dit het best inplannen?
Nou is liquide niet echt een schuld, maar mocht er iets fout gaan, dan zit ik met hele grote gebakken peren.
In 3 jaar is de hele minbedrag weer verdwenen en sta ik +€5.000 liquide.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik kan moeilijk een ander pand zoeken, omdat ik al mijn berekeningen ook hierop gevestigd heb. Daarnaast is er in de buurt niet een vergelijkbare pand (qua grote en doelgroepbereik).
Dank u wel,
Kaisz
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27101-wat-zegt-mijn-liquiditeitsoverzicht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag