Iedereen zal het wel eens meegemaakt hebben (of het zal nog gebeuren) Je hebt een leuke webshop en alles loopt lekker.
Betalingen gaan goed, klanten zijn tevreden wat wil een webwinkelier nog meer. Totdat op die ene dag je een bestelling krijgt die je natuurlijk zoals het hoort netjes binnen de gestelde termijnen afhandelt. In de meeste gevallen binnen 24/48 uur leveren.
Een leuke order met een even leuke marge. Maar de volgende dag wordt deze bestelling door Paypal of de CC maatschappij in twijfel gebracht. Oei, wat nu ?? Even vlug de leverancier bellen om de het pakketje tegen te houden bij een dropshipment of vlug TNT post bellen als het vanuit je eigen magazijn gaat. Daar gaat de schoen al een beetje wringen. Het zal ongeveer 2 uur duren voordart je de juiste afdeling hebt, die daarna vrolijk zegt de zending nog niet te traceren is. Toch heb je duidelijk aangegeven dat het om een fraudezaak gaat en de ontvanger het pakketje niet in handen mag krijgen.
Dan maar even de klant controleren en bellen...ohw een postbus nummer als afleveradres (TIP 1: geen postbus als afleveradres)
dan maar even bellen, een mooi 06 nummer maar helaas is dit nummer niet bereikbaar. Sjips ook daar is de klant niet te bereiken. even opzoeken in het telefoonboek.... je raad het al: niet te vinden.
Even laten rusten en morgen maar weer verder.
Weer vroeg in de telefoon om het track&trace nummer door te geven, want dat hebben we natuurlijk, "nee sorry dan moet u toch echt bij een andere afdeling zijn" - " wij leveren niet aan een postbus, ik zal u even doorverbinden met een andere afdeling" en zo gaat het nog wel even door.
Al met al geen steek verder en ondertussen is het pakketje al afgeleverd en ben je het geld kwijt, want dat heeft paypal of de CC maatschappij al weer bij je weggehaald. Dan sta je als webwinkelier toch lekker in je hemd.
Geld kwijt en goederen weg.
Je trek als webwinkelier elke keer aan het korste eind terwijl je er niets aan kunt doen.
vorig jaar hebben we een fraude detection module laten installeren bij de CC en ik moet zeggen dat we sindsdien geen fraude met CC hebben gehad. (wel weer extra kosten) (Via de PSP Ogone)
- Vraag 1:
Wat ga je nu doen, moet je aangifte van diefstal doen ? ga je de naam opschrijven op een blacklist ? Misschien zelfs bekend maken of ben je dan weer in strijd met de privacy wetgeving.
Vraag 2:
Kun je niet als webwinkeliers de koppen bij elkaar steken en hier een blacklist van te maken ?
Het gaat dan voornamelijk om IP adres / Postcode + Huisnummer / Naam
Vraag 3:
zijn er mede webwinkeliers die het zelfde hebben meegemaakt en hoe heb jij dit opgelost ?
heeft iemand nog tips ?
Alvast bedankt allemaal, ik heb ff van me afgeschreven.
Morgen nog even TNT post bellen om te kijken of ik een naam of tel. van het postbus nummer kan krijgen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Patrick Heijmans
Patrick Heijmans
Hallo allemaal,
Iedereen zal het wel eens meegemaakt hebben (of het zal nog gebeuren) Je hebt een leuke webshop en alles loopt lekker.
Betalingen gaan goed, klanten zijn tevreden wat wil een webwinkelier nog meer. Totdat op die ene dag je een bestelling krijgt die je natuurlijk zoals het hoort netjes binnen de gestelde termijnen afhandelt. In de meeste gevallen binnen 24/48 uur leveren.
Een leuke order met een even leuke marge. Maar de volgende dag wordt deze bestelling door Paypal of de CC maatschappij in twijfel gebracht. Oei, wat nu ?? Even vlug de leverancier bellen om de het pakketje tegen te houden bij een dropshipment of vlug TNT post bellen als het vanuit je eigen magazijn gaat. Daar gaat de schoen al een beetje wringen. Het zal ongeveer 2 uur duren voordart je de juiste afdeling hebt, die daarna vrolijk zegt de zending nog niet te traceren is. Toch heb je duidelijk aangegeven dat het om een fraudezaak gaat en de ontvanger het pakketje niet in handen mag krijgen.
Dan maar even de klant controleren en bellen...ohw een postbus nummer als afleveradres (TIP 1: geen postbus als afleveradres)
dan maar even bellen, een mooi 06 nummer maar helaas is dit nummer niet bereikbaar. Sjips ook daar is de klant niet te bereiken. even opzoeken in het telefoonboek.... je raad het al: niet te vinden.
Even laten rusten en morgen maar weer verder.
Weer vroeg in de telefoon om het track&trace nummer door te geven, want dat hebben we natuurlijk, "nee sorry dan moet u toch echt bij een andere afdeling zijn" - " wij leveren niet aan een postbus, ik zal u even doorverbinden met een andere afdeling" en zo gaat het nog wel even door.
Al met al geen steek verder en ondertussen is het pakketje al afgeleverd en ben je het geld kwijt, want dat heeft paypal of de CC maatschappij al weer bij je weggehaald. Dan sta je als webwinkelier toch lekker in je hemd.
Geld kwijt en goederen weg.
Je trek als webwinkelier elke keer aan het korste eind terwijl je er niets aan kunt doen.
vorig jaar hebben we een fraude detection module laten installeren bij de CC en ik moet zeggen dat we sindsdien geen fraude met CC hebben gehad. (wel weer extra kosten) (Via de PSP Ogone)
- Vraag 1:
Wat ga je nu doen, moet je aangifte van diefstal doen ? ga je de naam opschrijven op een blacklist ? Misschien zelfs bekend maken of ben je dan weer in strijd met de privacy wetgeving.
Vraag 2:
Kun je niet als webwinkeliers de koppen bij elkaar steken en hier een blacklist van te maken ?
Het gaat dan voornamelijk om IP adres / Postcode + Huisnummer / Naam
Vraag 3:
zijn er mede webwinkeliers die het zelfde hebben meegemaakt en hoe heb jij dit opgelost ?
heeft iemand nog tips ?
Alvast bedankt allemaal, ik heb ff van me afgeschreven.
Morgen nog even TNT post bellen om te kijken of ik een naam of tel. van het postbus nummer kan krijgen.
groeten,
Patrick
WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community
Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27445-fraude-in-je-webwinkel-en-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag