• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

BESTE XIAODI de cylinders zijn net zo lang als de diameter van de cirkels 1 cylinder ligt op de horizontale lijn,

de andere haaks daarop dus op de verticale lijn,de cylinders liggen achterelkaar dus de horizontale cylinder teken

je met een doorlopende getrokken lijn,en de verticale cylinder met een onderbroken lijn ,wat betekend dat hij achter

de horizontale lijn ligt.de rest word wel duidelijker bij de volgende tekeningen.ik hoop dat het zo duidelijker is,vraag

maar op dat geeft niks ,ik kom eigenlijk op het volgende idee ,omdat ik niet goed op de hoogte ben met de gang van

zaken,kan het dat ik jouw per email tekeningen stuur,en dat jij die tekeningen op het beeld brengt? in dat geval stuur

mij je email,bij voorbaat bedankt penhouder

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp even niet hoe de bus kan draaien terwijl er tenminste 1 positie gefixeerde cylinder in beweegd (cylinder aan de kruk as) Een kantelbeweging van een graad of 20 kan ik nog wel voorstellen, maar misschien zie ik een aantal zaken over het hoofd.

 

Ik ben maar een instrumentmaker, misschien is er een simpel solidworks animatie te maken van het concept door iemand die de werking begrijpt? Als tandwielen 10 en 11 geschakeld zijn en de cylinderboringen bij de behuizing hoort die dan ronddraait kan ik niet echt snel zien dat dit ook practisch uitvoerbaar is.

 

Gaarne meer info... Ik pak er toch een glas wijn bij

Link naar reactie
  • 0

beste paul terwijl de trommels met daarin de cylinders tegen elkaar indraaien,maakt de bus een heen en weer gaande

beweging daartoe gedwongen via de kracht van de expansie,en dientengevolge de beweging van zuigers,zuigerstang

zuigerstangkop en trekstang 7.terwijl de zuigerstangkoppen zich tegen elkaar afzetten,zal de bus ongeveer 55 m.m

rechtsom over de trommel verdraaid worden,hetgeen juist genoeg is om de volgende zuiger de volledige slag naar

binnen te doe bewegen.bij de volgende expansieslag zal de bus weer terug getrokken worden,de bus maakt dus een

heen en weer gaande beweging.het is misschien storend dat de stand van de tekening 90 graden verdraaid is weer

gegeven?,en zijn de cijfers wel te lezen?verder was er nog een vraag of de motor op een wankelmotor lijkt,in geen

enkel opzicht.en wat in en uitlaat betreft, de inlaat geschied via de holle as aan de ene zijde van de motor,en de uitlaat via

de holle as aan de andere zijde van de motor,en de doorlaatopeningen zijn belangrijk groter als bij de bestaande

motoren,ook de brandtoftoevoer voor de brandstofinspuitingen en de waterkoeling gaat via de as.

ik zal in de loop van de week nog een paar tekeningen opsturen om een en ander wat duidelijker te maken.

groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

eerlijk gezegd sta ik perplex over de onzin die u opschrijft, ik zal morgen de motor proberen uit te leggen of ik tegen over

een kind staat,ik vraag me af of u de bestaande motor begrijpt. groeten penhouder.'

hoe kan je nou een reactie geven,als je de motor totaal niet begrijpt,reageer als je de volgende tekeningen en

beschrijvingen gelezen heb

Link naar reactie
  • 0

eerlijk gezegd sta ik perplex over de onzin die u opschrijft, ik zal morgen de motor proberen uit te leggen of ik tegen over

een kind staat,ik vraag me af of u de bestaande motor begrijpt. groeten penhouder.

 

Penhouder; Ze proberen mee te denken. Ik snap er niets van maar omdat je levenswerk een beetje moeilijk ligt zou ik toch wat persoonlijke adviseurs aantrekken. Om je idee nu helemaal online te zetten lijkt me geen goed idee (ben wel erg nieuwsgierig) Volgens mij reageren ze hier op de maar 10% van wat je hebt uitgedacht. Of je gaat compleet online. (wat ik niet zou doen) Of je zoekt hulp met je concept in een besloten sfeer. (in HL zal die expertise best wel aanwezig zijn). Wellicht een post in vraag en aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Het is vervelend maar ik moet Nico op aantal punten gelijk geven.

 

Het is duidelijk dat er geen productieklare tekeningen zijn en aangezien alles uitgewerkt moet worden is de enige mogelijkheid die penhouder realistische heeft: zo snel mogelijk met geintresseerde partijen om tafel zitten.

Engineers, producenten, licentiehouders in spe en geld verstrekkers.

 

Tijd is kort en ik denk dat elke dag die Penhouder verpilt aan het overbrengen van het concept op HL: een dag extra is die hij later goed kan gebruiken.

 

Beste advies wat ik dan ook kan geven zonder op de werking in te gaan is om als de wiede weerga alles in het werk stellen zodat binnen de 18 maanden alles bases bemand en operationeel zijn. De tijd gaat altijd verschrikkelijk snel als de klok tikt en practisch zul je tegen 100en problemen aanlopen die het proces enkel vertragen,

 

Alles staat of valt met werkende prototypes op industriele schaal. Als je dat binnen een jaar kan realiseren dan heb je een kans.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Hoewel ik je haast begrijp adviseer ik penhouder om eerst een werkend blokkenmodel in SolidWorks te maken, zoals ik in beginsel gedaan heb voor de foto. Dan weet je in ieder geval of het werkingsprincipe van penhouders motor een reëele kans heeft en of je niet een gigantische denkfout ergens in hebt zitten. Je kunt krachten op het mechanisme zetten en koppelkrommes maken. Dit hoeft allemaal niet lang te duren, laten we zeggen 2 a 3 wkn.

Vervolgens is het met zo'n model veel gemakkelijker om discussies aan te gaan met de overige partijen. Met 3d animaties gaat zoiets vele malen optimaler. Met alle respect maar veel mensen kunnen geen technische tekeningen lezen en hebben geen flauw idee waar het over gaat maar wel het geld !

Link naar reactie
  • 0

beste insol bedankt voor je reactie,maar je hebt een paar dingen verkeerd gedaan, zooals je zet het oor op de ene

trommel en het stangetje op de andere trommel ,dat gaat natuurlijk niet dan houd hij beide trommels vast,dus

kunnen ze dan niet draaien,beide trommels zijn elkaars spiegelbeeld en zijn nergens met elkaar verbonden,ze

ze ontmoeten elkaar 4x per omwenteling en komen dan met de drijfstangkoppen ongeveer 50 graden voor de horizon

tegen elkaar,waardoor decompressie verder voltooid word,als de 360 graden bereikt is dan ,dan volgt de expansie

ingeleid door een brandstofinjectie.waarna de drijfstangkoppen zich tegen elkaar af zulle zetten,en het draaimoment

produceren.tegelijk zorgt de bussen rond de trommels via de 2 oren,die op de bussen zitten en de stangen 7 voor

de werking der andere zuigers.ik vind het jammer dat men veels te vroeg reageren,want ik kom met veel meer gegevens,

zodat men een juiste kijk op de motor kan krijgen groeten penhouder

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die deadline van 18 maanden is in geval van dit concept natuurlijk juist, maar ik heb daar de volgende gedachte over:

Met het droppen van het patent in de databanken is vastgelegd dat een ander dit systeem niet zelf kan claimen. In de praktijk zal blijken dat er zaken zijn die een oplossing behoeven. Hier komt veel inventiviteit aan te pas om deze problemen op te lossen. Er zullen gegarandeerd oplossingen tussen zitten die essentieel zijn voor de goed werking van het apparaat. Als je deze deeloplossingen patenteert, heb je ook een goede protefeullle om met fabrikanten te onderhandelen. De tijdsdruk is er dan volledig vanaf en je hoeft ook op kortere termijn geen grote kosten te maken voor de patenten. Het enige wat je nodig hebt is het vertrouwen dat je voor de technische problemen die je zult ontmoeten bij de realisatie goede oplossingen zult vinden. En een beetje uitvinder heeft dat!

Link naar reactie
  • 0

Vooropgesteld dat ik volledig ondeskundig ben op dit gebied vind ik het, vooral mechanisch, een zeer interessant idee. Een blik in de patentliteratuur laat zien dat er talloze (bijna 9000 in 2009) verbeteringen worden voorgesteld. Allemaal met hun voor- en nadelen.

Een leuk idee is bijvoorbeeld om naast brandstof af en toe water(!) in te spuiten dat door de hoge temperatuur expandeert en de motor intern koelt. Dat idee circuleert al jaren op internet en het gerucht gaat dat Shell dat tegen houdt.

 

En dan kom ik meteen op mijn vraag aan TS. Al die cilinders bij elkaar zorgen voor een enorme productie aan warmte. Hoe wordt die afgevoerd? Tweede vraag is natuurlijk of hier water een oplossing zou kunnen zijn? 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor uw bericht wat warmte betreft is deze motor gunstig, omdat de 8 cylinders verdeeld zijn in 2 aparte trommels

en per trommel 2cylinders naast elkaar en dan met een tussenruimte van ongeveer 18 c.m. 2 cylinders haaks op de andere 2 cylinders,daar komt nog bij dat de wrijving in de cylinders belangrijk lager is als bij de bestaande motoren omdat deze

motor geen lijbaandruk heeft.verder is zijn vermogen zoveel hoger dat deze motor een belangrijk lager toerental zal

nodig hebben. groeten penhouder

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.