• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de lichtblauwe ringen 8 gezien? Die koppelen letterlijk ALLE zuigers aan elkaar.

 

De blauwe ring fixeert de twee draaipunten van de twee 'tuimelaars' waar de big-ends mee verbonden zijn. De blauwe ring heeft geen invloed op de positie van de zuigers anders dan dat het het draaipunt fixeert en daarmee de slag bepaalt die de zuigers kunnen kunnen maken. De twee zuigers uit beide trommels wiens big ends elkaar raken, dat zijn in dit geval de cilinders die bepalen in welke stand de gekoppelde zuiger in de naast gelegen cilinder zitten.

Deze zuigers hebben geen enkel invloed op de andere tegenoverliggende zuigerparen anders dan het effect dat het proces heeft dat plaatsvind in de cilinder . Er is geen mechanische verbinding als het gaat om de stand van het tegenoverliggende zuigerpaar en dus hebben beide zuigerparen geen directe mechanische synchroniciteit als het gaat om zuigstand van de zuigerparen.

Om de gespiegelde gesynchroniseerde beweging te maken zoals penhouder dat voor zich heeft zal er een constructie toegevoegd moeten worden die beide zuigerparen met elkaar verbinden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een derde en vierde paar tuimelaars op identieke wijze met de andere tuimelaars te verbinden. Deze tuimelaars kunnen echter alleen verbonden worden met de big-ends als deze voorzien zijn van slobgaten omdat het andere tuimelpaar een boog maakt die niet hetzelfde draaipunt heeft. Alleen met slobgaten is dit 'op te lossen'.

Dit betekent meer bewegende onderdelen, meer delen die langs elkaar schuiven op basis van wrijving en meer slijtage.

 

motor.JPG

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er even vanuit dat penhouder de mechanische bewegingen van de onderdelen goed doorgedacht heeft. Ik blijf zitten met de vraag hoe het mengsel en of de verse lucht in de verbrandingskamer komt, en daarna de uitlaatgassen verdwijnen. Kleppen, membramen, spoelpoorten oid zijn hier toch voor nodig.

Verder valt mij op dat de verbrandingsdruk via een een klein oppervlak overgebracht wordt naar de eindaandrijving toe. (de twee gele delen die tegen elkaar aan duwen en afrollen) Is er berekend hoe deze (metalen?) delen deze hoge oppervlaktedruk aankunnen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zoek hulp voor de volgende situatie.ik heb een nieuwe verbrandingsmotor ontwikkeld,die de positie van de bestaande

motor onmogelijk maakt,dat heeft tot gevolg,dat de instellingen die afhankelijk zijn van de bestaande motor,zoals scholen

en autofabrieken,mij doodzwijgen of gewoon afpoeieren,dus daar moet ik niet wezen,ik kan ze geen ongelijk geven,want er

staat nogal wat op het spel.de opleidingen op scholen en fabrieken moeten totaal veranderen,dus dat roept natuurlijjk

weerstand op.in het kort gezegd,de nieuwe motor heeft bij gelijke cylinderinhoud 4x zo groot draaimoment,tegen minstens

de helft van het brandstofverbruik,verderis hij trillingsvrij,wat hem zeer geschikt maakt voor vliegtuigen en schepen,verder

zal hij veel beter voor het millieu zijn,mijn enige mogelijkheid is,de motor te laten maken,zodat hij zich onomstotelijk kan

bewijzen,de kosten zullen niet zo hoog zijn als het lijkt,omdat ik zelf de werktekeningen kan maken,ik heb 30 jaar als

constructeur tekenaar gewerkt bij een machinefabriek,waarbij komt dat de motor geen ingewikkelde onderdelen heeft,zoals krukas,nokkenas,kleppen,het enige ingewikkelde zijn de cylinders en zuigers,die in de handel zijn te krijgen.een gewone machinefabriek kandeze motor fabricerenwaarom 4x zo groot draaimoment?omdat de motor dubbelwerkend is,per cylinder 2 zuigers,en de 4 takten worden verwerkt in 1 omwenteling

 

[mod edit: investeringsverzoek verwijderd. Wettelijk niet toegestaan, zie de gebruiksvoorwaarden]

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom 4x zo groot draaimoment?

Omdat de motor dubbelwerkend is worden per cilinder 2 zuigers en de 4 takten verwerkt in 1 omwenteling.

 

Vriendelijke groeten penhouder

 

 

Vraag aan penhouder: hoe ziet het verloop van het draaimoment van uw motor er dan uit gedurende die 1 omwenteling??

Dit is belangrijke informatie voor potentiële investeerders.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Penhouder,

 

Ik ben helemaal niet thuis in deze materie maar wie weet heb je er wat aan.

 

In 2009 ben ik op de autorai geweest in Amsterdam. Daar stond de HTS autotechniek uit Apeldoorn( als ik het me goed herinner). Die hadden een motor ontwikkeld die extreem zuinig was. Ze hebben de motor op de HTS gebouwd en daarna in een simpele auto geplaatst.

 

Zou het geen optie zijn zon partij te benaderen of er interesse is om ook jou motor intern te bouwen als soort van studie?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe topicstart samengevoegd met bestaand topic nieuwe verbrandingsmotor.

 

Beste Penhouder,

 

Er worden door diverse HL-leden pogingen gedaan om u te helpen op een realistische manier.

 

Deze nieuwe post is helaas weer van een erg onrealistisch kaliber. Er is geen wereldcomplot tegen nieuwe revolutionaire motoren, noch zal een doorbraak betekenen dat alle opleidingen accuut aangepast moeten worden.

 

Wat van belang is dat er een werkend prototype (al dan niet eerst virtueel in engineeringssoftware) komt dat ofwel uw gelijk bevestigt, of een of meerdere denkfouten aan het licht brengt. Hoe het ook zij, zonder dit prototype heeft het dagdromen over de vinding die de wereld gaat veranderen weinig zin...

 

De laatste alinea van uw tekst betreft een aanbod voor investeerders, iets wat op deze manier zowel bij Wet als op Higherlevel verboden is, zoals ook vermeld staat in de forumvoorwaarden. Deze teksten zijn door mij dan ook verwijderd

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

In 2009 ben ik op de autorai geweest in Amsterdam. Daar stond de HTS autotechniek uit Apeldoorn( als ik het me goed herinner). Die hadden een motor ontwikkeld die extreem zuinig was. Ze hebben de motor op de HTS gebouwd en daarna in een simpele auto geplaatst.

Ik heb er even naar gegoogled en gok dat het HTS autotechniek aan de HAN was (Hogeschool Arnhem en Nijmegen). In veel media over dit onderwerp wordt deze instelling genoemd (bv. hier, hier en hier).

 

...Dat heeft tot gevolg,dat de instellingen die afhankelijk zijn van de bestaande motor, zoals scholen en autofabrieken, mij doodzwijgen of gewoon afpoeieren...

Maar inderdaad, waarom ben je zo vooringenomen over de bereidheid tot medewerking van scholen. Uit alles wat ik tegenkom blijkt het tegendeel. Ga eens buurten bij die HAN en vertel ons eens de echte reactie zonder complottheorieën..

 

 

[mod edit: topictitel gecorrigeerd]

Link naar reactie
  • 0

Als je op deze vragen een goede uitleg kunt geven denk ik dat er kansen liggen voor het ontwerp.

 

 

Penhouder maakt een aantal denkfouten, zie bijvoorbeeld de tweetakt viertakt discussie.

Zo zegt penhouder dat elke zuiger per omwenteling twee arbeidslagen maakt, alleen verwart hij de beweging die de zuiger maakt met de beweging van de trommel en dat is in dit geval helemaal niet relevant. HEt is ook in penhouders motor zo dat een zuiger werkt volgens het tweetakt principe.

Eenzelfde soort verwarring is er volgens mij gaande over het koppel dat bij dit type motor een factor 4 boven dat van een conventionele motor zou liggen. Ook hier mis ik een duidelijke onderbouwing, al was het alleen maar omdat koppel vermogen en de bijbehorende toerentallen een directe relatie met elkaar hebben.

 

Zoals Herman ook al opmerkt, het gaat om een standaard adiabatisch verbrandingsproces. De rendementen die daar op papier mee te halen zijn komen in geen velden of wegen niet in de buurt van de besparingen die penhouder hier met zijn papieren motor denkt te behalen. Ook hier mist een degelijke onderbouwing van hetgeen penhouder stelt.

 

Amder puntje wat al eerder door Herman is aangehaald, de krachten die op de bigends staan, is hier aan gerekend, ik denk het niet. Als je daar namelijk bij stil gaat staan dan kom je al snel tot de conclusie dat de arbeidslag die tegelijk gemaakt word door twee zuigers enorm veel krachten opleveren, en dat in een 4 cilinder opstelling.

Als je een motorkarakteristiek uit zou draaien, zou de motor bestaan, dan zou je een gigantische piek zien op de momenten dat 4 zuigers beginnen aan hun arbeidsslag en vervolgens enorm afzakken op het moment dat er geen enkele zuiger bezig is met arbeid leveren.

Dat betekend praktisch een onrustige loop tenzij je zoiets gaat compenseren door enorme vliegwielen (al is de trommel feitelijk door zijn constructie al een soort vliegwiel). andere oplossing zouden 4 extra cilinders zijn die 45 graden verdraait zijn ten opzichte van de huidige cilinder opstelling.

Het nadeel van veel massatraagheid is dat een motor traag in toeren klimt wat het voertuig een lui karakter geeft. Dat is op te lossen met een aangepaste transmissie die ook weer vanwege die enorme pieken verzwaard uitgevoerd zal moeten worden.

 

Het is aardig dat mensen penhouder verwijzen naar de NOVU en Syntens. Maar ook daar gaan precies dezelfde vragen gesteld worden die hier op het forum ook al gesteld zijn.

 

De opties voor penhouder zijn beperkt, met name doordat deze motor slechts op papier bestaat.

Een prototype, zelfs al is dit maar een eenvoudige uitvoering, helpt enorm om iets nieuws geaccepteerd te krijgen.

 

Waarom penhouder op dit moment partners nodig heeft is mij niet duidelijk, als je opmerkingen maakt over het daadwerkelijk bouwen van deze motor dan krijg je de opmerking terug dat de motor zo vanaf huidige tekeningen gemaakt kan worden.

Ik denk dan, doen, want niks werkt zo goed als een prototype om mee aan te tonen dat dit type motor echt werkt en ook veel energie kan besparen.

 

He zou goed zijn als penhouder los van de technische discussie eerst eens zijn verwachtingen uitspreekt die hij heeft ten aanzien van het traject dat gelopen moet worden om van tekening tot model tot werkend prototype te komen.

Link naar reactie
  • 0

XiaoDi zegt: "Een persoonlijk gesprek lijkt me dus hier beter."

Ben ik helemaal met je eens. Ik heb dit in het begin van deze draad ook al aan penhouder voorgesteld.

 

" Als je wilt, wil ik weleens met je praten in real life. Stuur maar een persoonlijk bericht, om een afspraak te maken. Ik heb vrij veel ervaring met de moeilijkheden die je ontmoet, bij het op de markt brengen van een dergelijk product."

 

Het probleem op een forum is natuurlijk altijd dat je kritiek krijgt. Opbouwend of niet. Als je dit niet wilt zul je er niet moeten posten.

Ik denk echter dat penhouder eigenlijk iemand (investeerders) zoekt die het project van hem overneemt en exact uitvoert zoals het in zijn hoofd zit. Omdat hij het niet zo goed kan overbrengen, zoals hij zelf ook regelmatig aangeeft, is overdragen niet echt mogelijk. Ik denk ook dat het een illusie is om in je hoofd een 100% doordacht verhaal te maken. Als dit zo was, zou prototypebouw in het geheel niet nodig zijn en kun je direct de productie starten. Het leuke van prototypebouw en testen is altijd dat er onverwachte dingen gebeuren en dat er daar dus nieuwe kansen liggen om een goede octrooiportefeuille mee op te bouwen. Ben je ook gelijk die deadline van 18 maanden kwijt.

 

Bij penhouder ben ik bang dat hij een confrontatie met een al dan niet werkend prototype niet echt aandurft, omdat hij zo overtuigd is van zijn product, dat bij het omvallen ervan hij een stuklje van zichzelf verliest.

Link naar reactie
  • 0

Penhouder maakt een aantal denkfouten, zie bijvoorbeeld de tweetakt viertakt discussie.

Zo zegt penhouder dat elke zuiger per omwenteling twee arbeidslagen maakt, alleen verwart hij de beweging die de zuiger maakt met de beweging van de trommel en dat is in dit geval helemaal niet relevant. HEt is ook in penhouders motor zo dat een zuiger werkt volgens het tweetakt principe.

Eenzelfde soort verwarring is er volgens mij gaande over het koppel dat bij dit type motor een factor 4 boven dat van een conventionele motor zou liggen. Ook hier mis ik een duidelijke onderbouwing, al was het alleen maar omdat koppel vermogen en de bijbehorende toerentallen een directe relatie met elkaar hebben.

 

Beste Nico, ik ben het wel met je eens, maar ik vind het niet zo belangrijk dat er niet de goede termen gebruikt worden. Het zou zomaar kunnen zijn dat bij nieuw ontwikkelde apparaten een onvermoed en zeer gunstig nieuw fenomeen aan de oppervlakte komt, dat niet past in het huidige denken. (kijk maar in het draadje over ons product. Ik wil penhouder het voordeel van de twijfel wel geven. Als in zijn denken natuurwetten worden overtreden zijn die wel op te sporen, maar dan heb ik wel meer info nodig dan wat we tot nu toe hebben gezien.

 

mod-edit: opmaak wat aangepast

Link naar reactie
  • 0

beste herman het is prettig dat er zoveel reactie is,Dat doet me beseffen dat mijn uitleg kwaliteit behoorlijk klein is.

ik wou wel graag even de tijd,om een tekening en beschrijving te maken. Het is mooi dat nico zoveel aandacht aan de motor geeft,alleen is het jammer dat als hij iets ziet wat volgens hem niet kan,stopt hij die fout in de motor en door die fout is

het vervolg natuurlijk ook fout.dat is zonde van het werk dat hij er in stopt. Ik heb een paar jaar geleden een primitief

modelletje gemaakt,waarmee je kan zie dat het werkt. Met een paar dagen zal ik proberen de werking van de motor

duiidelijk te maken. als er interesse is kan mijn modelletje bij mij bekeken worden.

vriendelijke groeten penhouder

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

beste herman het is prettig dat er zoveel reactie is,

 

Dat doet me beseffen dat mijn uitleg kwaliteit behoorlijk klein is.

 

Ik wou wel graag even de tijd,om een tekening en beschrijving te maken.

 

Het is mooi dat nico zoveel aandacht aan de motor geeft,alleen is het jammer dat als hij iets ziet wat volgens hem niet kan,stopt hij die fout in de motor en door die fout is het vervolg natuurlijk ook fout.dat is zonde van het werk dat hij er in stopt.

 

Ik heb een paar jaar geleden een primitief modelletje gemaakt,waarmee je kan zie dat het werkt. Met een paar dagen zal ik proberen de werking van de motor duidelijk te maken. als er interesse is kan mijn modelletje bij mij bekeken worden.

 

vriendelijke groeten penhouder

 

 

 

Ik heb me eigenlijk vanaf het begin volledig afzijdig gehouden van deze discussie, hoewel ik hem zeer interesant vindt, echter mijn technische kennis is NIHIL, en mijn bijdragen zullen dan ook nooit veel kunnen zijn.

 

Een ding moet mij echter wel van het hart, namelijk dat ondanks dat penhouder diverse argumenten c.q. vragen aangedragen krijgt waar hij geen antwoord op geeft, maar wel roept dat ze niet kloppen.

 

De actieve deelnemers aan deze post, hebben naar mijn bescheiden mening, aangetoond over een berg kennis te beschikken, voor de discussie en voor de eventuele foute aannamen zou ik het lovenswaardig vinden als penhouder de vragen beantwoord danwel de foute aannamen weerlegt zodat er niet steeds dingen geroepen hoeven te worden en zodat deze discussie weer vlot getrokken kan worden.

 

Eventueel is het een idee voor penhouder om via PM de betreffende personen aan te geven waar zij in hun denken dan fout zitten.

 

aangezien deze discussie nu strand in een hele hoop woorden en weinig daden, zou ik penhouder willen vragen eventueel personen actief op dit forum te benaderen en kijken of jullie samen tot slagvaardigere beslissingen kunnen komen. Anders is deze discussie gedoemd een discussie te blijven en zal ik of mijn kinderen nooit met deze motor in onze auto kunnen rijden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou ook al veel helpen als penhouder het patentnummer (indien al in de databanken) hier openbaar maakt. Of wellicht alleen aan een paar ter zake kundige leden. Neem aan dat de tekst en claims door een deskundige (las ergens iets over Vereenigde) zijn opgesteld.

 

Bovendien maakt het nieuwheidonderzoek een hoop duidelijk omdat je dan in de patentfamilie kan kijken waar de stand van de techniek is verbeterd.

 

Link naar reactie
  • 0

Waaaw, zoveel auto motor kenners hier op Higherlevel...

Ik keek echt uit naar jullie reacties toen 'k bijna zo'n soortgelijk onderwerp starte....

 

Ik denk dat ik een leuke theorie heb voor een uitgangspunt voor "The engine of the future" .

 

Mischien kan je 't ook even meenemen Topic starter.

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
  • 0

@penhouder

 

Voorstel: Pak je model onder de arm en meld je op een vrijdag bij seats2meet in Utrecht (zie dit topic

 

Daar zitten standaard een aantal HL-ers die bij elkaar een schat aan informatie hebben voor innovatieve ondernemers.

 

Als je dan ruim van tevoren in dit topic aankondigt wanneer je daar zit, kan iedereen die wil op een centrale plaats in NL bij elkaar komen voor een HL-Offline-brainstormsessie waar je wellicht een aantal stappen verder mee komt

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

beste frans. misschien is dit niet de juiste plaats om dit bericht te zetten,ik ben helaas niet goed op de hoogte van de

regels van het spel.

Het is misschien een goed idee,om 3 mensen uit te nodigen,ieder op een andere dag,zodat zij mijn modelletje kunnen

bekijken. En alle vragen krijgen beantwoord. Mijn voorkeur gaat uit naar de mensen die er het meest mee bezig

geweest zijn n.l. herman van der helm,nico schouten,en paul stuyver,of andere geinteresseerden. Als de

uitgenodigden mij hun emailadres sturen,met de datum waarop zij kunnen,dan stuur ik hen een uitnodiging.

ik woon in zeeland,voor het geval dat de afstand een bezwaar is. vriendelijke groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Als je een 3D ontwerp hebt: RM voor een bewegend prototype?

Kan in Zeeland (woon daar zelf en heb die in het voorjaar gevolgd) via een HZ-workshop met hulp van TNO Eindhoven.

Let op: ik ben niet geheel onafhankelijk maar naar wat ik begrepen heb is deze 3D-printmethode voor zichtmodellen vooral bij lastige assemblage-problemen een alternatief.

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.