• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk dit ontwerp. ipv één krukas drie. Deze moeten onderling gekoppeld zijn vanwege de syncronisatie. Dit zou met een ketting of centraal tandwiel kunnen worden bereikt waar dan het vermogen van afgetapt wordt.. Dan zou de onderste krukas wel andersom moeten draaien. Maar goed.

Je bereikt hier niet mee (en dat is volgens mij een noodzakelijke ontwikkeling) dat het toerental is losgekoppeld van het aantal slagen. Wel heb je door het tweetaktsysteem een hoger vermogen per kilogram. De kostprijs is door de drie krukassen een faktor drie hoger dan een conventionele motor met één. Maar goed deze motor is voor defensiedoeleinden.

Zinnige bijdrage.

Link naar reactie
  • 0

ik ben niet goed op de hoogte van de gewoonten en gebruiken van higher level,ik hoop dat ik op de goede plaats aan

het typen ben.het gaat over mijn nieuwe verbrandingsmotor,ik denk dat het het beste is,om beginnende

met a.s. maandag,de werking van de motor duidelijk temaken en toe te lichten met tekeningen,mogelijk iedere

dag 1,alleen wil ik maandag eerst het octrooibureau eerst vragen of ik dat veilig kan doen,ik vermoed dat er geen

bezwaar zal zijn,omdat het internationaal octrooi al is aangevraagd,ik doe dit om dat het zeer moeilijk schijnt te zijn

om hulp te krijgen,ondanks de goede vooruitzichten. vriendelijke groeten penhouder.

Link naar reactie
  • 0

beste penhouder, ik denk niet dat dat een goed idee is. Je verkeert nog in de geheimhoudingsfase. Een eenvoudige beschrijving met een eenvoudige tekening hier plaatsen lijkt mij voldoende. Als je wilt, wil ik weleens met je praten in real life. Stuur maar een persoonlijk bericht, om een afspraak te maken. Ik heb vrij veel ervaring met de moeilijkheden die je ontmoet, bij het op de markt brengen van een dergelijk product.

Link naar reactie
  • 0

door de motor te tekenen,zal het begrijpen van de werking veel gemakkelijker zijn.

 

De motor tekenen als een zogenaamd blokken-model in bijvoorbeeld Solidworks lijkt me een heel goed idee. Zeker als je van de 3D samenstelling vervolgens een animatie filmpje maakt of een mooie gerenderde foto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een leuk idee voor de discussie Penhouder, maar zelfs met een internationaal patent zou ik adviseren niet op een openbaar forum de kroonjuwelen ten grabbel te gooien. Er is namelijk geen enkel scenario waarbij dit in jouw voordeel kan uitpakken.

 

Hoe goed bedoeld ook, maar geloof in jezelf, de uitvinding en zorg er voor dat je er iets van kan maken. Ik zou tenminste wachten tot je een paar stappen voorsprong hebt op de rest en solide proof of concept.

 

Groeten,

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Nu penhouder internationaal patent heeft aangevraagd is de klok echt gaan tikken en is snelle voortgang erg belangrijk geworden.

 

Wat ik mij trouwens afvraag mbt de patentaanvraag, gaat het hier om een PCT procedure die meteen met indiening van het patent is aangevraagd of heb je eerst Nederlands patent aangevraagd en keurig gewacht tot de indiendingsdatum voor de PCT procedure op zijn eind liep? In het laatste geval ben je dus al bijna een jaar onderweg, in het eerste geval kun je jezelf nog wat extra tijd kopen.

 

 

Zoals anderen zeer terecht op hebben opgemerkt is het van groot belang om jouw oplossing aan te bieden aan bedrijven waar brandstofverbruik van de motoren een serieus operationeel probleem is. Genoemd werden al de graafmachines en de aggregaten.

 

Toch zullen ook deze bedrijven, net als de gewone otto en diesel motorenbouwers niet staan te trappelen om deze motor in productie te nemen. Ik denk dus dat je zelf de productie of assemblage van de motoren ter hand zult moeten nemen. Probeer daarbij zoveel mogelijk componenten te gebruiken die al op de plank liggen, ga zo min mogelijk zelf ontwikkelen, dat drijft de kosten op en is een tijdrovende bezigheid en tijd heb je nu even niet.

 

Onderhand loopt op de achtergrond de klok die alleen maar meer druk op jou zal leggen als het gaat om het vermarkten van jouw intellectueel eigendom. Afhankelijk van welke route jij kiest heb je nu nog 1 tot 2 jaar. Dat lijkt veel maar met het bouwen van prototypes is een jaar helemaal niks. Voor je het weet is het jaar om en moet je behoorlijk wat poen ophoesten voor de instanthoudingstaxen voor je wereldwijd aangevraagde octrooien.

 

Heb je daar het geld niet voor dan is de kans redelijk groot dat jij de patenten kwijtraakt (en iedereen het mag gebruiken).

Reken je erop dat je tegen die tijd partners hebt die dat geld op gaan hoesten, dan moet je voortmaken en zorgen dat je niet 1 dag voor je geld nodig hebt bij hun op de stoep staat. Dergelijke onderhandelingen nemen al snel enkele maanden in beslag dus reken maar uit hoeveel tijd je nog hebt.

 

 

Een aantal vragen aan penhouder

Hoelang ben je al met dit project bezig?

Wat is de indieningsdatum (bij benadering) van het patent?

Is het patent zodanig ruim omschreven dat concurrenten er niet makkelijk omheen kunnen?

Oftewel, hoe sterk schatten specialisten de sterkte van jouw patent in?

Zijn er patentaanvragen die veel weg hebben van jouw oplossingen ? Hoe nieuw is het echt?

IS er een goed nieuwheidsonderzoek gedaan of moet dat nog plaatsvinden?

Bestaat er al een werkend prototype?

wanneer kun je beginnen met de levering van deze motoren aan klanten?

Welke kennis en kunde heb je zelf in huis?

Welke kennis en kunde moet jij zelf inkopen?

Werk je alleen of heb je een team van mensen die jou helpen dit project naar de volgende fase te helpen?

Werk je fulltime aan dit project of heb je er ook nog andere zaken bij zoals bijvoorbeeld een bedrijf of baan?

Hoeveel steun ontvang jij vanuit je omgeving (partner familie vrienden)?

 

Link naar reactie
  • 0

we gaan de motor tekenen,ik heb eerst het octrooibureau gevraagd of ik dit veilig kan doen,volgens hen geeft het octrooi

afdoende bescherming.

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons,dus met maat 296 horirontaal.nu delen we het blad in 2 delen,daartoe gebruiken we de streep stip lijn,z.g. hartlijnen.dus 296 in 2 delen 148 en 209 in 104,5.

als schaal nemen we 1:5 de horizontale hartlijn geven we de letter a en de verticale hartlijn de b. links en rechts van de

verticale lijn b komen 2 hartlijnen c,die evenwijdig aan de verticale lijn b op een afstand van 45 m.m dus door de schaal

1:5 is dat 9 m.m.vervolgens nog 2 vert.hartlijnen d evenwijdig aan lijn b,en op een afstand van 250 m.mop schaal dus

50 m.m ,dus 500 m.m(100) van elkaar.neem nu een passer,en zet de punt van de passer op de punten e waar de hartlijnen

a en d elkaar kruisen.en maak 2 cirkels met een straal van 150 mm (30m.m) in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12).nu stop ik er mee,en hoor wel of

ik duidelijk genoeg geweest ben en of er animo is om verder te gaan,doe je best groeten penhouder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

al met al heb ik er ongeveer 40 jaar aangewerklt ik ben constructeur tekenaar op een machinefabriek gewerkt

zoals alle reacties druipt ook deze van negativisme begrijpenlijk,alle argumenten die gebruikt worden liggen voor de

hand,ik wil u alleen zeggen dat ik alle tekeningen heb waar de motor zo mee gemaakt kan worden en een proto

model kan in 3 maanden gemaakt worden,en gemonteerd in welke wagen dan ook hij rijd de tegenwoordige

race wagens uit zicht. groetend penhouder

Link naar reactie
  • 0

LOL.... "hij rijdt de lopende racewagens uit zicht"..... Dat klink erg bemoedigend. Beste penhouder. Ik denk dat Nico het niet negatief bedoelt. Misschien komt dat zo over, maar we zijn gewend om hier kritisch naar de posten te kijken en te reageren, om (meestal) teleurstelling te voorkomen. Maar in U geval is het anders. Al 40 jaar gewerkt aan de nieuwe motor. Dan heb je het dus over een levenswerk, waar je dan ook al die tijd mee geworsteld hebt. Misschien niet zozeer in technische zin, maar wel in de zin van "hoe moet het nu verder"?

Misschien hebben we ons ook teveel laten afleiden, vanwege onze eigen technische achtergrond. Zowel Nico als ikzelf, zijn technisch geïnteresseerden. Het lijkt me beter om dat geheel terzijde te schuiven en ons nu te richten op "Hoe moet het nu verder om deze motor op de markt te krijgen"?

Nico merkte al terecht op dat de tijd nu gaat dringen. Er komen behoorlijke kosten op je af en je zou niet de eerste uitvinder zijn, die daardoor het loodje legt, zodat anderen vrij spel hebben om ermee te doen wat ze willen.

 

Ik zelf denk toch dat de beste weg is, om een of meerdere bedrijven te benaderen, die belang hebben met jouw nieuwe motor. In de scheepvaart speelt verbruik een grotere rol dan op de weg. De massa's consumenten betalen toch wel. Heb je je al eens op scheepsmotoren-makers gericht?

Link naar reactie
  • 0

Kritisch en cynisch dat is een groot verschil >:(

 

Ik heb het Topic doorgelezen en vind het merendeel van de reacties eerder cynisch.

 

Ik zou ook afhaken.... En begrijp de reactie van penhouder. Hij stelde een vraag op het juiste forum! (denk ik)

 

Humor mag af en toe maar doe je het veel maak daar een ander Topic voor. Maak wel onderscheid tussen afzeiken en humor!

 

@penhouder. Vooral doorgaan zou ik zeggen :) Laat je niet afleiden.

 

Wat wel stoort is dat penhouder anoniem is maar dat hoeft niet een rede te zijn om cynisch te zijn. Wellicht dat je serieuzer genomen wordt als we weten tegen wie we praten....

 

 

Link naar reactie
  • 0

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons...

 

Zie de bijlage voor mijn eerste interpretatie hiervan.

 

Dit kon ik niet volgen:

in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12)

 

Wat is de hoogte van de cylinders? Hoe staan ze haaks op elkaar en in welke orientatie?

 

penhouder.pdf

Link naar reactie
  • 0

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons...

 

Zie de bijlage voor mijn eerste interpretatie hiervan.

 

Dit kon ik niet volgen:

in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12)

 

Wat is de hoogte van de cylinders? Hoe staan ze haaks op elkaar en in welke orientatie?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.