• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

beste christine,ik zal je proberen uit te leggen,dat de nieuwe motor niet iets toevoegt,maar het is sterk uitgedrukt, maar

hij zal de bestaande motor totaal van het toneel verdrijven,vandaar dat het verweer van de bestaande makers en

kenners van de bestaande motoren groot zal zijn,en het ongeloof van velen groot zal zijn,maar als ze de nieuwe motor

eenmaal kennen ,is dat ongeloof voorbij.iik zal uitleggen waarom de bestaande motor,zijn top heeft bereikt,en er geen verdere ontwikkeling meer mogelijk is.de bottelnek van de bestaande motor is de krukas,door de krukas ligt vast dat

deze motor per cylinder 1 verbranding heeft per 2 omwentelingen,en dat hij de oorzaak is van de leibaandruk die

wrijving veroorzaakt en trillingen.de nieuwe motor heeft per cylinder 1 verbranding per 1 omwenteling en 2 zuigers per

cylinder,dus ook 2 werkslagen in 1 cylinder,bij 1 omwenteling,om te vergelijken bij een 8 cylinder motor,heeft de bes-

taande motor bij 2 omwentelingen 8 werkslagen.de nieuwe motor heeft bij 1 omwenteling 16 werkslagen bij 8

brandstofinspuitingen.het verschil zeer groot. vriendelijke groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Penhouder, dat is niet wat Christine bedoelt. De in mijn ogen wijze les zit hem in de zin "De transistor is indertijd ook niet doorgedrongen in bestaande radiotoestellen", bedenk eens wat Christine daar mee bedoelt en je gaat denken over een geheel andere manier om je product/innovatie op de markt te brengen. Niet via de huidige partijen die baat hebben bij de status quo want dat gaat toch niet lukken, maar door te proberen ze via de flank op een gebied waar minder weerstand is, voorbij te lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat iets als dit alleen kans van slagen heeft als de publieke opinie wordt benut. Probeer er kruiwagens voor te vinden en daarmee bekendheid te kweken, zodat er ook vanuit de politiek druk komt. Auto's met dit type motor zijn veel schoner dan de huidige motoren, dus kan daar een heel gunstig milieulabel aan gehangen worden.

Link naar reactie
  • 0

Misschien vul ik het teveel in, maar misschien moet je de starter van dit topic eens benaderen. Misschien wel teveel vernieuwing in één product, of een geweldige manier om de concurrentie 'via de flank' in te halen.

Die heeft al gereageerd :P (antwoord #8)

In plaats van op de zaken vooruit lopen, loop ik achter de feit aan. Wake-up call! Bedankt :) Dat heb je als je steeds even bij leest en dan denkt: "Laat ik nu maar eens m'n gedachte posten"

Link naar reactie
  • 0

beste christine,ik zal je proberen uit te leggen,dat de nieuwe motor niet iets toevoegt,maar het is sterk uitgedrukt, maar

hij zal de bestaande motor totaal van het toneel verdrijven,

 

En jij vindt dat de transistor (c.q. "chip") uit mijn voorbeeld niet de triodebuis van het toneel heeft verdreven? Ik neem aan dat jouw TV, jouw radio en jouw computer nu vol zit met triodebuizen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

"bottelnek van de bestaande motor is de krukas"

 

Bottleneck en levensdraad. 1 De krukas stuurt alle verbrandings, inlaat, uitlaat en compressieslagen. 2 De krukas is de overbrenger van het vermogen. Op het moment dat je de eerste funktie en de tweede los kunt koppelen van elkaar is het vermogen niet meer afhankelijk van het aantal omwentelingen. De belasting bij een conventionele motor zorgt er namelijk voor dat de motor langzamer gaat draaien en dus minder verbrandingsmomenten kent, dus minder vermogen levert. Je zou willen dat je extern het aantal slagen kunt instellen, dus het vermogen kunt regelen, en dat de belasting het toerental bepaalt.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar een versnellingsbak is dan niet meer nodig. Ook bij twee omwentelingen per minuut zou je dan het volle vermogen kunnen overbrengen. Maar ja op dit moment nog niet op de markt.

 

Zit hem waarschijnlijk in het vastgeroeste denken, dat een motor geen motor is, als er geen krukas inzit.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk moet er beweging komen. Dat kan alleen door een koppel. Hoe krijg je dan een koppel als er geen krukas is? Zelfs een wankelmotor heeft een krukas.

 

Een zogenaamde vrije zuiger motor heeft geen krukas, die geeft olie onder druk af, of electra, of perslucht. Dit kun je omzetten in een draaibeweging, maar hoeft niet. (cilinders bij hydraulische kranen etc) Wil je dit wel, dan heb je wel iets van een hydromotor, tandwielmotor,of electromotor nodig. Deze kan uitgerust zijn met een krukas, maar hoeft in de meeste gevallen niet. En in geval een draaibeweging gewenst is, is die volledig onafhankelijk van het aantal verbrandingsslagen, dus van het vermogen.

De vrije zuiger motor is een voorbeeld, maar het zou zomaar kunnen dat andere concepten hier ook op inspelen.

 

voorbeeld van een vrijezuigermotor waar ik jarenlang aan heb meegewerkt: http://www.innas.com/CFPE.html

Link naar reactie
  • 0

Zo'n vrije zuiger motor zou beter werken als je twee zuigers hebt op dezelfde zuigerstang, zodat de expansiekriacht van de ene gebruikt wordt voor de compressieslag van de andere. Dan hoef je geen oliedruk te gebruiken voor de compressie. Dat lost wsch ook een deel van het trillingsprobleem op.

 

 

Volgens mij staat die ook te bewonderen via de betreffende link. Ergens in het midden van het contentblokje heb ik dat gezien. Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

Link naar reactie
  • 0

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

 

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

 

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

 

 

 

LOL..... de werking wordt gestuurd door electronica. Hopelijk wel betrouwbaar "gespeichert"..... ;)

Link naar reactie
  • 0

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

LOL..... de werking wordt gestuurd door electronica. Hopelijk wel betrouwbaar "gespeichert"..... ;)

 

Kan ook fout gaan als het wel mechanisch is gekoppeld. Heb je wel 's een motor gezien waarvan de distributieriem gebroken was?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.