Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frans Sijtsma
Werknemers kunnen zich tegen alles verzekeren. Ziekte, arbeidsongeschiktheid, schade, rechtsbijstand etc. Een werknemer is dus prima in staat verzekeringen af te sluiten.
Een werknemer is verantwoordelijk voor zijn salaris. Daar werkt hij voor. Hij is dus in mijn ogen ook verantwoordelijk voor het verzekeren van inkomstenverlies als gevolg van ziekte.
Mijn stelling is dus: Een werknemer dient zich verplicht tegen inkomstenverlies a.g.v. ziekte te verzekeren. De werkgever zet na 2 wachtdagen de salarisuitbetaling stop omdat er geen prestatie meer tegenover staat. Als tegenprestatie wordt het brutoloon verhoogd met de premie die op dit moment door de werkgever gemiddeld betaald wordt aan dit soort verzekeringen.
het is toch ook logischer? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf, dus ook voor mijn inkomsten. Kan ik het risico op inkomensverlies niet lopen dan verzeker ik mezelf daartegen.
Voordeel is dat de werkgever eens een keer minder risico loopt ipv 2 jaar (!) het salaris te moeten doorbetalen
Frans
PS. Heb je zelf stellingen die voor een HL-poll in aanmerking komen, in welke vorm dan ook? pm me ze even en wie weet
Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic