Ik heb een redelijk hoge rekening courant verhouding met mijn Holding B.V.
Heb dus nog redelijk wat geld te goed wat er nu "nog" niet is.
Kan ik in mijn B.V. een auto leasen en deze volledige inclusief BTW via een huur factuur doorbelasten en dit dan verrekenen met mijn rekening courant verhouding?
Of gaat de belastingdienst hier ook moeilijk overdoen.
Eigenlijk is deze constructie duurder maar aangezien het geld voorlopig toch nog niet uit mijn B.V. kan komen denk ik nu voor de komende jaren even wat terug te betalen maandelijks via deze constructie.
Hoor graag of dit geoorloofd is.....anders moet ik toch maar weer gewoon bijtellen :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wverboom
wverboom
Hallo,
Ik heb een redelijk hoge rekening courant verhouding met mijn Holding B.V.
Heb dus nog redelijk wat geld te goed wat er nu "nog" niet is.
Kan ik in mijn B.V. een auto leasen en deze volledige inclusief BTW via een huur factuur doorbelasten en dit dan verrekenen met mijn rekening courant verhouding?
Of gaat de belastingdienst hier ook moeilijk overdoen.
Eigenlijk is deze constructie duurder maar aangezien het geld voorlopig toch nog niet uit mijn B.V. kan komen denk ik nu voor de komende jaren even wat terug te betalen maandelijks via deze constructie.
Hoor graag of dit geoorloofd is.....anders moet ik toch maar weer gewoon bijtellen :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28940-auto-huren-van-bv-ivm-hoge-rekening-courant-verhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag