• 0

Wat vinden jullie van mijn website (Franconique)

Hallo mede ondernemers,

 

Ik steek best wel veel geld en tijd in de website van mijn bedrijf. Toch ben ik heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Wat is er goed? Wat missen jullie? Wat ziet er goed uit en wat niet? Wat zou je het doen plaatsen van een opdracht en wat niet?

 

Ik ben heel benieuwd!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ziet er erg professioneel uit! Heeft zeker wat gekost...

 

Ik zie veel web 2.0 componenten en erg fijn dat het telefoonnummer meteen in beeld staat (dat mis ik bij veel websites). Veel klanten vinden het toch prettig om snel te bellen (of chatten) als ze snel iets geregeld willen hebben.

 

Misschien past in de homepage meer een video over je diensten en het Google video meer bij de "Partners" pagina of ergens anders.

 

Complimenten voor het design en aan de webdesigner.

MKBedrijven.nl - De websitegids van Midden- Klein Bedrijven

Gratis je bedrijfswebsite aanmelden op MKBedrijven.nl

http://www.mkbedrijven.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frank,

 

Ik verwacht dat de mods je nog wel gaan vragen om deze vraag middels de template "Wat vinden jullie van mijn ..." te stellen, maar hierbij alvast een schot voor de boeg: de 5 links naar documenten onder Prikbord / Documentatie werken wel in Firefox, maar niet in Internet Explorer en Safari (page-not-found).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0
Ik verwacht dat de mods je nog wel gaan vragen om deze vraag middels de template "Wat vinden jullie van mijn ..." te stellen

Bij deze dat verzoek inderdaad(zie spelregels onder) bovendien is het topic verplaatst naar het "Wat vinden jullie van mijn" board .

Inhoudelijk is de oorspronkelijke vraag overigens al behoorlijk compleet en inhoudelijk correct. Het enige dat ik graag nog zou willen weten is wat je doelstellingen en verwachtingen zijn met deze site.

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Uitstekende website: duidelijk, professioneel en ook persoonlijk gemaakt door de blog. Zou alleen niet voor de kleur roze kiezen als hyperlink. Ik denk dat blauw een meer zakelijke kleur is, maar dat kan een persoonlijke voorkeur zijn.

 

En de video rechtsboven. Het geeft aan dat je goed te vinden bent op google, leuk, maar is dat info die belangrijk is voor je klanten? Het staat wel op een prominente plaats op je site. Een filmpje is uitstekend, maar ik zou daarin mijzelf of het team kort en bondig voorstellen. Maar dat zijn kleine puntjes: je ontwerper heeft goed werk verricht.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Hoi Franqonique

 

Zou je voordat er door andere leden antwoorden gepost worden antwoord willen geven op onderstaande standaardvragen dfie bij een websitecheck horen?

 

Omschrijving van je concept:

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Eind van de middag/begin van de avond heb ik nog een aantal belangrijke punten, als je voor die tijd ook even de doelstellingen van deze site hebt aangevuld.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zeer professionele en betrouwbare uitstraling. Het kleurgebruik vind ik juist een pluspunt. Ik heb altijd geleerd om maximaal 3 kleuren te gebruiken in een huisstijl, anders wordt het te druk. Volgens die maatstaf oogt de website dus rustig genoeg om niet druk te ogen.

 

Wat ik zou toevoegen:

 

Een rekenhulp. Je kan nu op een gerichte manier een offerte aanvragen, echter is het niet mogelijk om meteen een globale indicatie te krijgen wat de kosten zullen zijn. Dit maakt de website in mijn ogen nog wat dynamischer.

 

 

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

Mooie site.

 

Keuzehulp is erg leuk, zou ik voorrop promoten.

 

Wellicht in de plaats van het google filmpje ( wat ik ook niets vind) daar een filmpje hoe het werkt die keuze hulp. (van het begin tot de aflevering)

 

Als ik het goed begrijp werk je met Charters. Heb je die ook in Google Places Staan?

 

En natuurlijk Adwords. Bv zoekwoord "Koerier Utrecht'. Daar sta je wel bij places. Daar zou ik een advertentie bouwen met extenties erbij (Google places en Tel. extentie). En wellicht ook bij je Charters. Zo krijg je landelijke dekking op Longtail (ook organisch).

 

Verder weinig op aan te merken.

Link naar reactie
  • 0

De site is erg netjes, mooi van deze tijd. De navigatie bevalt me prima, loopt lekker. Ik zit alleen met één ding:

Op het moment dat ik op je website kom zie ik zoveel dingen tegelijk, dat ik even niet eens doorheb wat dit bedrijf

voor mij zou kunnen doen. Ga ik even focussen, dan zie ik op het midden van de pagina bovenaan iets van

koerierdiensten staan. Toch blijf ik het ietwat hectisch vinden en vraag ik me af of je misschien niet TE hard je

best gedaan hebt ;)

 

In ieder geval succes!

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ziet er erg strak uit! Wat ik me (inhoudelijk) wel afvraag is waarom je bij de pagina's als 'Budget Delivery' enkel een offerte kunt aanvragen en er geen prijzen vermeld staan, terwijl je ze na enig zoekwerk wel kunt vinden in een pdfje met tarieven. Ik weet niet of dit een strategische keuze is (wellicht een scherpere offerte aanbieden) maar ik zou denk ik zelf kiezen voor het weergeven van de prijzen ook op de webpagina's zelf.

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen

 

Hoi Franconique

 

Aangezien je, ondanks dat je vandaag online bent geweest, niet gereageerd hebt op bovenstaande vragen heb ik de reacties die na bovenstaande quote/post gekomen zijn even afgesplitst en in de Higherlevel-ijskast gezet.

 

Verder zit het topic op slot

 

Mocht je de vragen hierboven willen beantwoorden dan kun je me ze pm-en waarna het topic weer open gaat en de reacties teruggezet worden

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frans,

 

Ik zie geen mailadres voor een PM.

 

 

 

Omschrijving van je concept:

Koeriersdiensten, nationaal en internationaal van envelop tot 10.000 kg.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

?

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb geen uitdaging die ik wil oplossen. Ik wil de beste koerier van Nederland zijn. Mja, is toch wel een uitdaging haha.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Totaalpakket aan logistieke diensten met een hoog professioneel gehalte.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen

--

Link naar reactie
  • 0

Beste TS,

 

De website oogt op het eerste gezicht netjes en fris.

0800-nummer duidelijk in beeld is heel sterk.

 

Youtube filmpje op homepage

Ik kan niet zien wat er gebeurt wanneer ik deze afspeel, hij is zo klein.

Natuurlijk kan ik hem openen op Youtube zelf, maar ik zie ook niet zo goed de toegevoegde waarde van de inhoud in.

 

W3C logo

Het is goed dat de website voldoet aan de standaard, maar interesseert dat potentiële klanten die een koerier zoeken?

Eigenlijk zou het al vanzelfsprekend moeten zijn dat de website W3C valide is. Het is een leuk logo'tje, maar zegt volgens mij alleen maar iets voor webdesigners. Jouw doelgroep zal er niks aan hebben.

 

Service

Waarom noem je dat niet gewoon diensten? Alles is verder in het Nederands.

 

Prijzen/offerte

Ik heb niet snel (genoeg) prijzen kunnen vinden en dat vind ik jammer.

Formuliertjes invullen om een prijs per mail te ontvangen is een beetje uit de tijd.

 

Contact

Ik zie alleen (weer) een formulier met te veel verplichte velden.

Het is jammer dat er nergens een e-mailadres staat.

Ik type graag een mail in mijn eigen mailprogramma.

 

De toegevoegde waarde van het prikbord is me niet helemaal duidelijk.

 

Al met al is het een mooie website met veel informatie.

Hij oogt vooral erg mooi en modern.

 

Hopelijk kun je iets met mijn tips.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Frank,

 

Je site roept bij mij een aantal vragen op. Een paar voorbeelden:

 

Wie is je doelgroep? Je homepage nodigt mij naar mijn smaak teveel uit om uitgebreid te gaan lezen in plaats van je meteen te bellen om een zending te laten transporteren. Je site lijkt dus eerder gericht op de bezoeker die een transport-partner zoekt dan degene die met een (urgent) transportprobleem zit, terwijl die laatste groep in mijn optiek makkelijk zou kunnen converteren naar een vaste klant.

 

Waarom afgeven op TNT Post in je verhaal over de postbusservice? Drijf op eigen kracht. Wanneer je TNT Post wilt noemen, zeg dan dat je goedkoper bent en flexibeler i.p.v. dat TNT duurder en weinig flexibel is.

 

Waarom deze typering van Steve Ballmer? Ik vind dat niet passen bij je verder professionele uitstraling.

 

Waarom op het kaartje bij de 10 redenen alleen Utrecht gemarkeerd en niet Dordrecht?

 

In stap 2 van je keuzehulp vraag ik me af waarom je alle zendingen stellig op tijd aflevert (bijv. “We leveren binnen 24 uur af”) behalve degene waar je het meeste tijd voor krijgt (“We leveren vrijwel altijd binnen 48 uur af”)?

 

Ook zie ik hier en daar tekstfoutjes, daar mag je nog wel even naar (laten) kijken.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 1

Zonder noemenswaardige aanvulling door TS vul ik met enige irritatie alleen nog drie, korte opmerkingen aan:

- het telefoonnummer in de rechterbovenhoek zou ik even groot in cijfers noemen, met daaronder in een kleinere lettergrootte (gratis).

- je gebruikt teveel tekst en te weinig beeldmateriaal, bijvoorbeeld van het eigen wagenpark. Is het de bedoeling dat zakelijke opdrachtgevers of medewerkers video's gaan bekijken onder werktijd? Ik mis iets van asfaltkleuren, een stukje berm, laadperron of Hollands landschap als indirecte associatie met transport. Stuur in opdrachtaanvragen of deze via telefoon, de website of per e-mail moeten lopen.

- ik lees veel bla bla over maatschappelijk verantwoord ondernemen, 3 P's en kwaliteit. Inhoudelijk gaat het alleen over de directeur en niet over het team en partners voor landelijke dekking. Dat maakt alles een beetje ongeloofwaardig. Zeker zonder een tijdige en inhoudelijke reactie op alle reageerders hier.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Veel tekst is wellicht nodig om hoog in Google te komen.

Er zijn maar weinig websites die met weinig tekst hoog in Google komen.

Tevens is het optimum van tekst - beeldverhouding ca 15 procent plaatje en 85 procent tekst.

 

Bij een bedrijf als FranconiQue gaat het de klant om de zogenaamde zekerheden. Het vertrouwen en de prijs. Wat ik overigens wel mis aan beeldmateriaal is bijvoorbeeld een vrachtwagen(die zijn er neem ik aan).

 

De website ziet er bijzonder goed uit. Dit soort websites produceren is altijd weer een uitdaging en kan alleen als de samenwerking en de input van de klant erg goed is. Desondanks krijg ik te weinig het gevoel van de website van een koeriersbedrijf, misschien is de website daar wel te mooi voor.

 

Enige echte slechte punt van de website is het filmpje op de pagina bedrijf. Dit filmpje laat zien dat FranconiQue op het behoorlijk unieke woord FranconiQue op nummer 1 in Google staat. Dit staat namelijk bijna iedere website. Hier bestaat zo vaak een misvatting over. Op nummer 1 in Google sta je namelijk pas echt als je gevonden wordt op dingen waar je op gevonden moet worden om wat te verkopen, dus bijvoorbeeld, koerier, koeriersbedrijf, of pakketje (laten) bezorgen.

 

Grappig detail is dat er op onze website deze week een stukje is verschenen over op nummer 1 in google en toch weinig bezoekers

 

Verder, mooie website en een bedrijf met een goede betrouwbare uitstraling. 90 punten voor onze concurrent webdesigner.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de interessante reacties!

Misschien heb je nog een keer tijd om wat meer inhoudelijk in te gaan op een aantal reacties? Behalve dat ik denk dat dat door een aantal reageerders zeer op prijs wordt gesteld, lijkt het mij ook interessant - en leerzaam - om van jou te horen welke keuzes je gaat maken op basis van de commentaren en welke overwegingen daarbij een rol spelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.