kevinvg Geplaatst: 23 november 2010 kevinvg 9 0 Geplaatst: 23 november 2010 Beste forum leden. Ik zit nu met voor mij 1 belangrijke vraag. tijdens onze website en winkel willen wij nu een bonus spaar systeem invoeren zoals Airmiles wij hebben al berekent dat voor elke € 1,- de klant 1 bonus punt krijg. wij willen namelijk als de prijs 10 euro is toch winst te kunnen boeken van de bonus systeem. Weet iemand hoe ik de berekening kan gaan maken?? ik had namelijk iets van Prijs verkoop incl. btw €10.- Klant krijgt 10 spaarpunten Prijs per punt zal op € 0.008 gegeven worden. als klant genoeg punten heeft kan hij ook het product kopen met zijn punten. inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Zie berekening verkoopprijs € 15.00 / 0.008 = 1875 inwissel punten? of kan ik toch beter kiezen voor de origineel prijs Verkoopprijs €10.00 / 0.008 = 1250 punten Met vriendelijke groeten Kevin Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/ Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 23 november 2010 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 23 november 2010 Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen. Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro. Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305254 Delen op andere sites More sharing options...
0 kevinvg Geplaatst: 23 november 2010 Auteur kevinvg 9 0 Geplaatst: 23 november 2010 Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen. Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro. Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305275 Delen op andere sites More sharing options...
0 chielsen Geplaatst: 23 november 2010 chielsen 305 2 Geplaatst: 23 november 2010 Ik neem aan dat je marge een stuk groter is dan 0.8%. Mijns inziens moet je dus niks veranderen aan de prijs (werkt averechts). Je bent vrij om te bepalen voor hoeveel punten mensen iets kunnen kopen. Als je kiest voor 1875 ipv worden de punten alleen minder waard. Hoe kom je trouwens bij de 0.8% korting? We Moji - Gratis Enquetes maken Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305301 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 23 november 2010 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 23 november 2010 kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek. Dat staat er volgens mij. Op een tientje omzet geef je acht cent weg. Als je je prijzen met 0,8% verhoogt, geef je dus eigenlijk niks meer weg. Dat was immers de bedoeling. Die klant spaart zijn tegoed op en als hij voor meer dan 1250 euro besteed heeft, kan hij voor tien euro gratis bijbestellen. Die tien euro had jij ondertussen al extra opgestreken, dus op je balans neemt de opgebouwde voorziening met ene tientje af. Wat een gedoe voor niks. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305312 Delen op andere sites More sharing options...
0 DaMedia Geplaatst: 23 november 2010 DaMedia 1,1k 3 115 Geplaatst: 23 november 2010 inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Dus als de klant met punten betaald gaat de aanschafprijs omhoog? Waarom niet veel simpeler? Per euro spaart de klant 0,01 euro i.p.v. 0,008 euro. En als de klant 10 euro bij elkaar gespaard heeft kan hij die ruilen tegen een product van 10 euro. Het gaat er immers om dat de klant weer terug komt, niet om de 0,2 cent die je extra winst maakt. Anders moet de naam niet zijn Loyalty Calculator maar winstcalculator. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305369 Delen op andere sites More sharing options...
0 anoniem9292928 Geplaatst: 24 november 2010 anoniem9292928 82 2 Geplaatst: 24 november 2010 inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.- Dit werkt niet heel motiverend om die punten te verzamelen zoals mijn bovenbuurman al zei. Waarin heb je een webshop trouwens? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305442 Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter Hol Raad van Advies Geplaatst: 24 november 2010 Wouter Hol Raad van Advies 3,2k 353 Geplaatst: 24 november 2010 Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305445 Delen op andere sites More sharing options...
0 Hans van den Bergh Geplaatst: 24 november 2010 Hans van den Bergh Moderator 11k 22 1260 Geplaatst: 24 november 2010 kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek Misschien moet je even nadenken of het spaarsysteem wel de oplossing is? Je noemt het in de titel een 'loyalty calculator', dus je wilt - terecht! - een relatie opbouwen met je klanten, en die loyaliteit wil je - op een gegeven moment - belonen. Vertrekpunt is wederzijds voordeel nastreven: de klant die zaken doet met jou ervaart dit als voordeel en gunt jou vervolgens het voordeel van de omzet/winst. En dit wederzijdse voordeel gevoel wil je uitbouwen naar langere termijn, naar up selling, cross-selling, deep-selling e.d. Google eens op 'CRM', 'database marketing', 'customer loyalty programs' e.d. en kijk eens wat voor visies / systemen er nog meer zijn. Een spaarsysteem (en best effectief in veel gevallen) is er maar één uit duizenden (waar ook heel effectieve bijzitten) Succès en groet, Hans Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305456 Delen op andere sites More sharing options...
0 kevinvg Geplaatst: 24 november 2010 Auteur kevinvg 9 0 Geplaatst: 24 november 2010 Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven. de probleem waarom de prijskorting zo laag is, is de winst marge van de verkoop minder dan 2% is. als ik mijn producten ga vergelijken met concurrenten en de winst marge op 10% zet lopen de klanten weg omdat ik te duur ben. en in mijn producten ben ik tot nu toe de enige die deze systeem ga hanteren. en toch zelfde prijs wil behouden. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305655 Delen op andere sites More sharing options...
0 Wouter Hol Raad van Advies Geplaatst: 24 november 2010 Wouter Hol Raad van Advies 3,2k 353 Geplaatst: 24 november 2010 Korting geven op wat voor manier dan ook maar toch dezelfde prijs cq. marge behouden, dat kan simpelweg niet. Best probeer je te onderhandelen met je leverancier over jouw inkoopprijs. Meestal kan je wel een paar procent extra korting krijgen als je een bepaald bedrag op jaarbasis af neemt. Dit zijn soms wel forse bedragen maar je kan het altijd overwegen. Deze korting kan je doorberekenen aan de klant waardoor jij meer verkoopt (je bent immers goedkoper) of in je eigen zak steken, als je het bedrag op jaarbasis toch al af zou kunnen nemen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305659 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 24 november 2010 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 24 november 2010 Als je op het profiel van de vragensteller klikt, zie je in welke markt hij actief is. Een doorsnee klant doet circa twee bestellingen per jaar maximaal. Alleen grote zakelijke klanten bestellen vaker, en die hebben geen boodschap aan een loyaliteitsprogramma. Het is dus een hopeloze vraag. Die 2% is dat winstmarge of brutomarge? Zit er nog restwaarde in lege cartridges? Toen ik (ca twintig jaar geleden) een campagne maakte voor een van de eerste toner cartridge refillers, verkochten we lege retourdozen voor de prijs van een refill. Grootzakeljke klanten deden dus de voorfinanciering van het bedrijf. Ik weet niet welk percentage nooit geretourneerd werd, maar zo wordt de winstmarge ineens een stuk beter. Misschien kan iets vergelijkbaars voor particuliere klanten opgezet worden. Stuur de nieuwe cartridge in een herpakdoos en beloon de klant voor het retourneren van zijn oude cartridge met een korting op de volgende aanschaf. Prijs hoeft niet eens doorslaggevend te zijn; je kan ook het milieubewustzijn aanspreken. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/#findComment-305680 Delen op andere sites More sharing options...
kevinvg
kevinvg
Beste forum leden.
Ik zit nu met voor mij 1 belangrijke vraag.
tijdens onze website en winkel willen wij nu een bonus spaar systeem invoeren zoals Airmiles
wij hebben al berekent dat voor elke € 1,- de klant 1 bonus punt krijg.
wij willen namelijk als de prijs 10 euro is toch winst te kunnen boeken van de bonus systeem.
Weet iemand hoe ik de berekening kan gaan maken??
ik had namelijk iets van
Prijs verkoop incl. btw €10.-
Klant krijgt 10 spaarpunten
Prijs per punt zal op € 0.008 gegeven worden.
als klant genoeg punten heeft kan hij ook het product kopen met zijn punten.
inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.-
Zie berekening
verkoopprijs € 15.00 / 0.008 = 1875 inwissel punten?
of kan ik toch beter kiezen voor de origineel prijs
Verkoopprijs €10.00 / 0.008 = 1250 punten
Met vriendelijke groeten
Kevin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29395-loyalty-calculator/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag