• 0

KPN "korting"

Ha HL-vrinden,

 

KPN heeft alle zakelijke abonnees met een vaste telefoon een brief gestuurd waarin staat dat ze vanaf 1 jan. korting krijgen

en als je kiest voor een 2- of 3-jarig abonnement, dat je dan zelfs nog meer korting krijgt.

 

Wat ze er niet duidelijk bij vertellen,

is dat de korting soms een verhoging is

want ze hebben diverse tariefsoorten gebundeld tot 1 nieuw tarief.

En wat ze ook niet vertellen is dat als je niet reageert,

dat ze dan menen dat je dan kiest voor de 'korting'

en dat daarbij een 1-jarig contract hoort, terwijl je nu geen contractsduur hebt.

KPN hanteert dus de zgn. "Negatief optie" wat bij consumenten verboden is

maar helaas bij zakelijk verkeer nog niet wettelijk geregeld is.

 

Enfin, altijd hetzelfde met KPN,

elk voorstel van hen resulteert in een verslechtering voor de klant

maar dit is een tip zodat de HL'er zijn voordeel mee kan doen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een dergelijke eenzijdige wijziging van de 'spelregels' biedt overigens ook de mogelijkheid om gratis dat contract/abonnement op te zeggen.

Dat laatste geeft men overigens wel keurig aan in de brief

-welliswaar op de achterzijde geprint maar dat zal wel doemdenken zijn van mij-

met als einddatum 1 jan. 2011.

En de brief is volgens mij gestuurd naar alle KPN abonnees met een Zakelijke Belbasis abonnement..

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook zo'n brief gekregen en hem vandaag opgestuurd met drie jaar kontrakt. Ik heb een tweetal jaar geleden een kontrakt met een andere provider gehad. Ik kreeg toen nota's van die andere provider en omdat ik meerdere adsl lijnen, internet en een bedrijfscentrale van de kpn heb ook van hen nota's. De nieuwe provider heeft een administratiefout gemaakt met mijn betaling en zat ik zonder waarschuwing ineens drie dagen zonder telefoon. kpn heeft na uitleg en een simpele fax bij de buren de "omleiding" via die provider ongedaan gemaakt, waardoor ik weer kon bellen en gebeld worden. De 10% korting die ik heb opgedaan bij die nieuwe provider is in een klap omgeslagen in een inkomstenderving, waar ik helaas geen berekening van kan maken, omdat ik niet weet wat ik gemist heb. Dit is mijn persoonlijke ervaring en zegt m.i. helemaal niets over de kwaliteit van andere providers.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg ook zo'n brief. Heb er niet op gereageerd. Wel vreemd dat ze mu ineens als een zakelijke klant hebben geregistreerd, terwijl ik daar nooit opdracht voor heb gegeven. Dat ik toevallig betaal via mijn zakelijke rekening? Vreemde kronkels soms bij die figuren.

 

Overigens bel ik "0" met de kpn en heb ik ze alleen voor het abonnement.

Link naar reactie
  • 0

Ik draai al 84 maanden over www.bel1601.nl en heb er nooit over te klagen, behalve dat mijn rekening maar 10% is van die van de KPN als ik via hun zou bellen. Daarvoor belde ik ook al over een carrier en daarvoor belde ik internationaal over een server in de VS.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben de brief ook nog niet gehad ??? En ik verwacht deze ook niet meer. Toch maar eens even antwoordkaart van Tele2 site invullen en opsturen.

 

Leuk dat ze klanten per brief informeren maar als je niet reageert zit je aan aan jaarcontract vast. Dat zou voor ons een probleem zijn aangezien we over willen stappen naar een andere provider.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben de brief ook niet gehad. Wel van Tele2 overigens!

 

Maar nu zitten wij met het probleem dat wij per 17 december gaan verhuizen en telefoonlijnen dus meeverhuizen. Echter KPN geeft aan dat dit een nieuwe aansluiting is en we dus vastzitten aan een jaarcontract??? Kunnen wij hier nog onderuit?

 

Wij wilden eigenlijk overstappen naar Tele2 maar die gaven aan eerst te verhuizen en dan op te zeggen. Maar ja dat wordt dus een probleem als het jaarcontract bij KPN wordt.

Link naar reactie
  • 0

Kreeg ook de brief van Tele2, geweldige actie.

 

Het is inderdaad een beetje een rotzooitje bij KPN, komen ze een extra vaste lijn aanleggen. Prima werkt, volgende dag komt er een andere monteur, die dan aan mij vraagt wat hij moet doen (Sorry vriend het is al gedaan) . 2 dagen erna word ik gebeld om een afspraak te maken voor een monteur. (Nogmaals het verhaal uitgelegd)

 

:-S

 

 

www.we-are-entertainment.nl

www.wre.nl

 

Dream you Life

Live your Dream

Link naar reactie
  • 0

Eerder hebben we hier gesproken over de zogenaamde aanbieding met korting van KPN waarbij dan een addertje onder het gras zat en daarbij hebben we ons verwonderd over de gebruikte negatief optie (als u niet reageert dan gaan wij ervan uit dat....)

 

Op dat soort berichten is ook een bedrijf ingesprongen dat zich zakelijke telefonie noemt.

Die sturen post waarmee ze de eerdere onduidelijke KPN-correpondentie betreuren en je de mogelijkheid bieden om je simpel af te melden van dat eerdere KPN-aanbod.

Echter... men doet het voorkomen alsof die brief afkomstig is van KPN

maar dat is die brief dus niet.

En in de kleine lettertjes staat dat je geen gebruik maakt van het KPN aanbod

maar dat je gewoon gebruik wilt maken van zakelijke telefonie.

en dat laatste legt men uit alsof je aangesloten wilt worden op _hun_ activiteit genaamd 'zakelijke telefonie'.

Die brief bevat GEEN bedrijfsnaam en GEEN KvK-nummer maar alleen een postbusnummer met de naam Dhr Stijn van Oosterom.

 

Als je daar op ingaat belt men op voor een bevestiging en als je dan aangeeft dat een wijziging niet de bedoeling is,

dan biedt men 'uit coulanche' aan om de 'contractswijziging' voor E 50,- (admin.kosten) ongedaan te maken.

In mijn beleving is dit pure oplichterij.

 

Enig speurwerk leverde op dat dit een activiteit is van

MTTM Partners BV

Kingsfordweg 151

1043 GR Amsterdam

T. 088-8000 800

F. 088-8000 801

Opta registratie: 941702

KVK-nummer: 30221794

 

Enfin, een gewaarschuwd HL'er telt voor 2.

 

PS,

Iemand ervaring met klachten indienen bij de Opta want ik denk dat dit een schoolvoorbeeld is.

 

Link naar reactie
  • 0

Eerder hebben we hier gesproken over de zogenaamde aanbieding met korting van KPN waarbij dan een addertje onder het gras zat en daarbij hebben we ons verwonderd over de gebruikte negatief optie (als u niet reageert dan gaan wij ervan uit dat....)

 

Op dat soort berichten is ook een bedrijf ingesprongen dat zich (link verwijderd) zakelijketelefonie-punt-nl noemt. Die sturen post waarmee ze de eerdere onduidelijke KPN-correpondentie betreuren en je de mogelijkheid bieden om je simpel af te melden van dat eerdere KPN-aanbod. Echter... men doet het voorkomen alsof die brief afkomstig is van KPN

maar dat is die brief dus niet.

 

Waarom dacht je dat die brief van KPN afkomstig was? Kleurgebruik, beeldmerken? Klinkt als geval van misleidende acquisitie. Overweeg het geheel bij SAF te melden!

 

Overigens: een link vanaf dit forum bevordert hun business!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

MTTM Partners is één van FD's Gazellen. Als ze in hun werving de suggestie wekken onderdeel van KPN te zijn, verdienen ze zo'n ranking niet. Zijn ze duidelijk te onderscheiden als concurrent van KPN, dan verdienen ze een excuus. Ik zou daarom graag een scan van het briefhoofd als beeld toegevoegd zien aan dit topic. Kan iedereen zelf een oordeel vormen.

 

"81 - MTTM Partners"

 

Groei: 96,4% Omzet: € 2,9 mln Werknemers: 13 Ceo: Hans-Willem de Lint Opgericht: 2006 Plaats: Amsterdam www.mttm.nl Acquisitie en ee specifieke training voor verkooppersoneel zorgde ervoor dat telecomprovider Message to the Moon (MTTM) de afgelopen drie jaar een grote groei doormaakte.

 

Je kan altijd nog contact opnemen met de projectleider van ZakelijkeNummers-punt-nl of commentaar geven op hun Facebook pagina.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

> Waarom dacht je dat die brief van KPN afkomstig was? Kleurgebruik, beeldmerken?

 

Nee, geen beeldmerk conflict

 

a) tekst

omdat er gerefereerd werd naar de eerdere KPN-communicatie,

welke ze -gelet op de negatieve reacties in de markt- meenden te betreuren.

 

b) de vorm, een 3-luik, dubbelgevouwen brief met antwoordkaart, een vergelijkbare vorm als de oorspronkelijke KPN-brief.

 

c) woordmerk wat geen echt woordmerk is maar toch...

De KPN dienst heet BelZakelijk en de brief was van Zakelijke Telefonie.

Maar formeel claimed niemand 'zakelijke telefonie' als woordmerk.

 

d) er is geen controle mogelijkheid omdat Bedrijfsnaam en KvK-nr ontbreekt.

Dit laatste is volgens mij het enige dat ik ze formeel kan verwijten.

 

Er wordt op de site verwezen naar een KPN-brief welke je nog gaat ontvangen ,

zie http://www.zakelijketelefonie.nl/files/brief-kpn-bevestiging-zonder-gegevens.pdf

 

En als je dan goed leest, zegt niemand dat hij KPN is

But if it sounds like a duck and looks like a duck, some people will believe it is a duck...

 

En het gaat mij niet om een MTTM-hetze

maar we gingen van de oude telecom-situatie naar GEEN service

en moeten nu blijkbaar ook geen oppassen voor: We worden voor de gek gehouden

 

Volgens mij is de oplossing overigens simpel:

Opta dient te verlangen van de aangesloten partijen

a) dat men communiceert met bedrijfsnaam, KvK-nr en Opta-nr in de communicatie

en b) dat gebruik van de negatief-optie onacceptabel is,

omdat een klant duidelijk VOOR iets dient te kiezen.

 

Link naar reactie
  • 0

> Zakelijke Telefonie van MTTM Partners bv.

 

Heb email contact gehad met de DGA Hans Willem de Lint,

Er is bevestigd dat men idd enkele kleine steekjes heeft laten vallen

maar het siert hen en hun service-bereidheid

dat ze aangeven eea snel te zullen oplossen

en zojuist zag ik dat men het gedeeltelijk (vermeldingen website) al opgelost heeft.

Zo is MTTM een voorbeeld voor andere communicatie-providers.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zo is MTTM een voorbeeld voor andere communicatie-providers.

 

 

Daar denken tientallen mensen bij Bellen.com heel anders over. ZakelijkeTelefonie heeft doelbewust een heleboel mensen misleid, zowel per mail als via hun callcenter. Zoiets is geen incident, maar gericht beleid. Opvallend is dat TROS Radar en Consuwijzer aarzelen om klachten van ondernemers in behandeling te nemen. Maar de OPTA spring toch ook voor ondernemers in de bres?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.