• 0

Direct-Mail actie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat folders duur zijn zou ik niet durven beweren. Ik dacht dat muismatten duurder waren? Een folder is niet per definitie professioneler dan een brief. Een brief is wel persoonlijker. Het hangt er dus vanaf wat je met je DM-actie wilt, hoeveel mensen je wilt bereiken etc. Met andere woorden: wil je er iets meer over vertellen?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat folders duur zijn zou ik niet durven beweren. Ik dacht dat muismatten duurder waren? Een folder is niet per definitie professioneler dan een brief. Een brief is wel persoonlijker. Het hangt er dus vanaf wat je met je DM-actie wilt, hoeveel mensen je wilt bereiken etc. Met andere woorden: wil je er iets meer over vertellen?

 

Eh nee. Voor folders heb ik ergens een offerte liggen, en dat zou twee keer duurder worden dan de muismatten. Ik heb nu 100 muismatten, die ik stuur als men informatie aanvraagt. Bijvoorbeeld via de website.

Om nieuwe klanten te vinden wil ik de muismatten opsturen naar bedrijven die of nog geen website hebben of misschien een nieuw ontwerp willen. Of iets anders zoals een webwinkel.

 

Het idee is dat in de muismat het logo van Yourcom, de pay-off en het adres gedrukt staat. Daaroverheen zit een laag waar je zelf nog iets in kan schuiven. Als een bedrijf onze muismat heeft, en later een website heeft bestelt, sturen wij een screenshot van de nieuwe website op voor in die muismat.

 

Ik heb 100 muismatten laten maken (zijn er inmiddels iets minder omdat er al een aantal zijn verzonden doordat er informatie aangevraagd werd.) dus dat is een beetje het aantal dat ik ervoor wil gebruiken.

Ik heb een brief geschreven, en die is ook al bekeken door iemand die er erg veel verstand van heeft, moest heel veel aan veranderd worden... :-[

 

Ikzelf dacht nog of het misschien een idee was om eerst een muismat te sturen en daarna een brief, maar dat kost dan weer twee keer portokosten, en ik wil momenteel zoveel mogelijk besparen.

 

Ik hoop dat het zo duidelijker is. :D

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Victor!

Toevallig dat ik jou nou hier tegen kom! Je bent boos bij Net Professional / Digital Design weg gegaan dus daar hoor ik niks meer van je.

 

Afijn, over je DM-actie.

 

Ik vind de actie met de muismatten leuk! Natuurlijk niet orgineel, maar beter goed gejat dan slecht bedacht natuurlijk. Dat idee van een screenshot van de website die je er dan in kan stoppen vind ik wel orgineel, leuk bedacht.

Ik denk dat muismat + persoonlijke brief wel goed is, doe je er nog een folder bij wordt het voor jezelf duurder, is het minder persoonlijk en komt het wel heel reclame achtig over.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Om nieuwe klanten te vinden wil ik de muismatten opsturen naar bedrijven die of nog geen website hebben of misschien een nieuw ontwerp willen. Of iets anders zoals een webwinkel.

 

bij dat soort mailings gaat de envelop en de brief in de papierbak en de muismat als ie mooi is op een buro. daarom zou ik niet teveel geld steken in een folder. omdat het niet om enorme aantallen gaat (<100), is het misschien een goedkoper en effectiever idee om de matjes met alleen de brief op te sturen en een week later die bedrijven te bellen. je refereert dan aan de opgestuurde muismat. zo heb je een leuke binnenkomer en direkt een positieve start van je gesprek.

Link naar reactie
  • 0

bij dat soort mailings gaat de envelop en de brief in de papierbak en de muismat als ie mooi is op een buro. daarom zou ik niet teveel geld steken in een folder. omdat het niet om enorme aantallen gaat (<100), is het misschien een goedkoper en effectiever idee om de matjes met alleen de brief op te sturen en een week later die bedrijven te bellen. je refereert dan aan de opgestuurde muismat. zo heb je een leuke binnenkomer en direkt een positieve start van je gesprek.

 

 

Je hebt helemaal gelijk. Gewoon een brief met de muismat moet dan inderdaad voldoende zijn. :D

Heel erg bedankt allemaal!

 

Groet, Victor. 8)

 

P.S. muismat.gif <<< dit is hem :) Al is dit dan een PhotoShop tekening. ::)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de actie met de muismatten leuk!

 

Dank je.

 

Dat idee van een screenshot van de website die je er dan in kan stoppen vind ik wel orgineel, leuk bedacht.

 

Dat is ook de kracht achter de actie. Er bestaan veel soorten muismatten, maar op deze manier wordt het een persoonlijke muismat. Het is ook handig om notities of afspraken in te doen. :)

 

Ik gebruik hem zelf ook. :D

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ben ik nou de enige die een muismat, een Direct Mailing, een standaard-opzet zo suf vind? DM's gaan bij mij in 95 van de 100 gevallen direct de prullenbak in. En wat gadgets betreft, is een muismat wel origineel en effectief genoed? Ik heb hier zeker 10 muismatten in de kast liggen, en bij veel andere bedrijven zal dat niet veel anders zijn, denk ik.

Zeker, DM heeft zich wel bewezen anders zou het niet zo'n grote branche zijn (waar ook zoveel over te doen is), maar volgens mij zijn het daarbij vooral de grote aantallen die het 'm doen. Als het om kleinere aantallen gaat (zoals de genoemde 100), denk ik dat het veel effectiever is om een brief te schrijven waar je inspeelt op het bedrijf zelf? Het kost je wat moeite, maar het hoeft natuurlijk geen uren te duren per brief en met 100 muismatten (evt. inclusief folders) ben je ook wel enige tijd in de weer.

 

Maak in de eerste alinea meteen duidelijk maakt dat je aandacht hebt besteed aan het bedrijf in kwestie: dat je er een artikel over hebt gelezen, dat je de ontwikkelen de afgelopen maanden hebt gevolgd, dat je hun nieuwste project geslaagd of juist niet vond, en dat je daarom denkt dat jouw diensten en dat bedrijf goed op elkaar aansluiten. Zo'n brief belandt in ieder geval niet op de grote hoop.

 

En als je dan toch voor de muismatten gaat waar je iets in kan schuiven, schuif daar dan voor verzending al iets in wat benadrukt wat jij voor dat specifieke bedrijf zou kunnen betekenen. Maak desnoods een standaard vormgeving waar je hun logo in verwerkt. Als je wacht tot je een website oor ze hebt kunnen ontwikkelen, bestaat de kans dat de meeste muismatinschuifvakjes maagdelijk leeg blijven, en dat is zonde als je er veel meer mee kan doen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

En als je dan toch voor de muismatten gaat waar je iets in kan schuiven, schuif daar dan voor verzending al iets in wat benadrukt wat jij voor dat specifieke bedrijf zou kunnen betekenen. Maak desnoods een standaard vormgeving waar je hun logo in verwerkt. Als je wacht tot je een website oor ze hebt kunnen ontwikkelen, bestaat de kans dat de meeste muismatinschuifvakjes maagdelijk leeg blijven, en dat is zonde als je er veel meer mee kan doen.

 

Sorry, dat heb ik (zie ik nu) niet helemaal goed uitgelegd. :-[ De muismatten die ik verzend zit ook al wat in, wat er uiteraard uit gehaald kan worden. Ik dacht zelf een pakkende zin, zoals ,,Wat doet u met het internet?" maar wat jij zegt met een logo erin verwerken is zeker een goed idee om mee te nemen in het ontwerp.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ben ik nou de enige die een muismat, een Direct Mailing, een standaard-opzet zo suf vind?

 

Nee hoor, maar hij heeft ze al ingekocht. Het is een greep uit de categorie pennen, klokjes en notitieblokjes. Succes hangt af van adresbestand en vermogen om de juiste boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Bobbeltje in de envelop kan nooit kwaad. Zoals altijd bij direct mail. Yourcom maakt websites voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Die doelgroep is inderdaad 'zeer breed', en daarbij beweert Yourcom ook nog eens 'eindeloze mogelijkheden' te bieden. De referentielijst bevat echter slechts één naam. Dus als 'belangstellende' moet ik mijn oordeel baseren op één voorbeeld, en de site van Yourcom zelf. Indruk: dit is een eenpitter die net voor zichzelf is begonnen.

 

Conclusie: eerst keuze maken voor wie je goed werk kan leveren. En als je helemaal geen specialiteit kan claimen, mik dan op klanten in je regio. Nabijheid is soms ook een verkoopargument.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, maar hij heeft ze al ingekocht.

 

Auw! ;)

 

De referentielijst bevat echter slechts één naam. Dus als 'belangstellende' moet ik mijn oordeel baseren op één voorbeeld, en de site van Yourcom zelf.

 

Nou dat is dus niet waar, er zijn veel meer klanten. Alleen heb ik die gewoonweg niet in de referentielijst gezet. Dat is een keuze geweest omdat een opsomming van wat we kunnen mijns inziens ook een 'referentie' is.

 

Overigens komen er binnenkort een aantal 'cases' op de site. Waarbij een aantal klanten vertellen waarom zij voor Yourcom kozen. :D

 

Indruk: dit is een eenpitter die net voor zichzelf is begonnen.

 

???

 

Yourcom bestaat sinds 2003, ik ben nu dus een jaar bezig. Is inderdaad niet lang, maar het is niet zo dat ik het gisteren ben gestart ofzo. ;)

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de referentie lijst toch lang maken, webbouwers worden erg vaak beoordeeld op eerder geleverd werk.

het lijkt mij beter om of een lange lijst of geen lijst van referenties te tonen. een lijst van 1 straalt inderdaad op mij uit: we hebben niet veel ervaring.

 

Ik zal dan vandaag toch maar eens gaan kijken of ik tijd heb op een portfolio te maken, zodat er wat meer voorbeelden zijn van wat we hebben gedaan. :D

 

Bedankt allemaal voor het meedenken, en als er nog verdere tips zijn, houd ik mij aanbevolen. :)

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Deze topic gaat nu een beetje afdwalen naar de aanwezigheid van referenties. Naar mijn idee is het belangrijk om een kwalitatieve goede lijst te hebben.

 

Het idee van de muismatjes vind ik niet erg spectaculair, zoals al eerder opgemerkt hebben veel ondernemingen die dingen genoeg liggen (en daarbij gebruik ik niet eens een muismat).

 

Aangezien je ze al gekocht hebt, is het zaak om hier een goede effectieve besteding voor te vinden. Al eerder is opgemerkt dat een persoonlijke brief een must is. Is het veel werk om een opzet van een website te maken (als afbeelding) en deze in de muismat te doen?

 

Hierme trek je zeker de aandacht van bedrijven, want ineens staat hun logo en 'toekomstige' site op een muismat! Het geeft gelijk aan dat je aandacht besteed aan de klant en met ze meedenkt. Gezien de hoeveelheden moet dit wel lukken en de kosten zijn (qua geld) niet hoog.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Is het veel werk om een opzet van een website te maken (als afbeelding) en deze in de muismat te doen?

 

Hierme trek je zeker de aandacht van bedrijven, want ineens staat hun logo en 'toekomstige' site op een muismat! Het geeft gelijk aan dat je aandacht besteed aan de klant en met ze meedenkt. Gezien de hoeveelheden moet dit wel lukken en de kosten zijn (qua geld) niet hoog.

 

Persoon

 

Het idee wat jij nu vertelt had ik eerst ook bedacht. Maar om een aantal redenen gaat dat niet lukken.

 

Ten eerste komt het heel vaak voor dat bedrijven een offerte aanvragen, waarbij we altijd een voorbeeld ontwerp leveren. Daarna gaat men niet op het aanbod in, en willen ze vaak het ontwerp wat ik bedacht heb zelf gaan uitvoeren.

 

Ten tweede voeren we vaak eerst een uitgebreid gesprek: wat is het doel van de site? wat zijn de doelstellingen van het bedrijf? Zien ze iets in een Flash opzet? Willen ze een eenvoudige website? Wat moet erop te vinden zijn? Hoe moeten we de back-office inrichten?

Ik heb wel eens een site bedacht waarvan ik zei: dat is een leuk ontwerp waarna de klant zei dat ze het niks vonden, toen hebben we een eenvoudige opzet bedacht, en die sloeg aan! Een ontwerp is dus heel persoonlijk van wat het bedrijf erin ziet.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

De succeskans van je mailing wordt aanmerkelijk verhoogd wanneer je een gericht aanbod doet aan een gerichte selectie (mogelijke) afnemers. Websites aan bedrijven verkopen: dat is ongericht tewerk gaan. Je kan iets wat heel veel andere mensen ook kunnen, en je biedt dat nu aan iedereen te koop aan. Er is niets wat je van jouw concurrenten onderscheidt. Behalve misschien je vestigingsplaats, en uiteindelijk je prijs - want een beetje gehaaide opdrachtgever krijgt bij jou een hele scherpe prijs. Fris design noem je nog. Het zijn inderdaad frisse kleuren die je gebruikt, maar als daar een grafisch geschoold ontwerper aan gewerkt heeft heb ik een bril nodig.

 

Nee, ik zit je niet te dissen. Je moet alleen het niveau proberen te ontstijgen van 'mijn neefje kan zo goed internetten' en iets bijzonders proberen te zijn. Of iets bijzonders proberen aan te bieden. Dat maakt je marketing ook veel makkelijker. Want nu heb je 100 muismatjes en geld voor 100 mailings, maar naar wie ga je die dan sturen? En wat ga je hen dan vertellen?

 

Eerst keuzes maken. Om te beginnen de binnenstebuiten-analyse: wat kan ik nou heel erg goed, en waarom is dat relevant voor de markt? En dan de buitenstebinnen-analyse: waar gaat de markt naartoe, waar zit het geld, waar zit de fun? Die twee vergelijk je: je eigen kracht en de kansen in de markt. Waar zit het raakvlak? Daarop moet je mikken!

 

Nou misschien kom je wel op customer messaging uit, ik bedenk zo maar iets. Dan moet je je afvragen: voor wie is dat interessant en hoe prijs ik dat aan? Misschien is er wel een goeie bestelroutine te maken, op basis van messaging-technologie, voor bijvoorbeeld kantoorboekhandels. Of een dental care service voor tandartsen die hun klanten eens per half jaar op visite willen uitnodigen. Zo'n keuze maakt je marketing veel makkelijker toch...

 

Good luck! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De succeskans van je mailing wordt aanmerkelijk verhoogd wanneer je een gericht aanbod doet aan een gerichte selectie (mogelijke) afnemers. Websites aan bedrijven verkopen: dat is ongericht tewerk gaan. Je kan iets wat heel veel andere mensen ook kunnen, en je biedt dat nu aan iedereen te koop aan. Er is niets wat je van jouw concurrenten onderscheidt. Behalve misschien je vestigingsplaats, en uiteindelijk je prijs - want een beetje gehaaide opdrachtgever krijgt bij jou een hele scherpe prijs. Fris design noem je nog. Het zijn inderdaad frisse kleuren die je gebruikt, maar als daar een grafisch geschoold ontwerper aan gewerkt heeft heb ik een bril nodig.

 

Mijn actie is ook niet ik print 100 brieven doe 100 kaartjes in de muismatten en nu maar afwachten wat erop komt. We hebben voor ieder bedrijf een persoonlijke aanpak, zodat het aanspreekt. Zoals jij ook al aangeeft, is dit nodig om betrokkenheid bij het bedrijf te tonen.

 

Wat ik jammer vindt is dat je vervolgens over de website begint, daar gaat het nu niet om, maar om de direct-mail actie. Over het ontwerp is lang nagedacht, en er zijn veel positieve reakties op gekomen. Ik zie zelfs elementen van die site terug op andere sites, van bedrijven. Helaas, dat is niet te voorkomen. Wat betreft de site ben ik dus tevreden. :)

 

Nou misschien kom je wel op customer messaging uit, ik bedenk zo maar iets. Dan moet je je afvragen: voor wie is dat interessant en hoe prijs ik dat aan? Misschien is er wel een goeie bestelroutine te maken, op basis van messaging-technologie, voor bijvoorbeeld kantoorboekhandels. Of een dental care service voor tandartsen die hun klanten eens per half jaar op visite willen uitnodigen. Zo'n keuze maakt je marketing veel makkelijker toch...

 

Good luck! ;)

 

Zeker, en dit zijn hele goeie ideeën. Bedankt!

 

Groet, Victor. 8)

 

 

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik jammer vindt is dat je vervolgens over de website begint, daar gaat het nu niet om, maar om de direct-mail actie.

 

Dat staat niet los van elkaar. Als ik een brief van jou krijg en het lukt je om mijn belangstelling te wekken, dan kijk ik zeker even op je website. De samenhang tussen jouw brief en jouw site is een indicatie van je professioneel niveau, temeer omdat je juist je expertise in sites aan de man probeert te brengen. Jouw site is je etalage.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat staat niet los van elkaar. Als ik een brief van jou krijg en het lukt je om mijn belangstelling te wekken, dan kijk ik zeker even op je website. De samenhang tussen jouw brief en jouw site is een indicatie van je professioneel niveau, temeer omdat je juist je expertise in sites aan de man probeert te brengen. Jouw site is je etalage.

 

Daar heb je gelijk in, ik bedoelde dan ook deze topic. Ik twijfel namelijk nog steeds wat nou goed is om in die muismat te doen. Iemand nog bijzondere ideeën???? ???

 

Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

We hebben nog even zitten nadenken, en dit gaat het waarschijnlijk worden:

 

1. Ik stuur een muismat daarin een kaartje waarop in de stijl van Yourcom (zie de bel-mij-nu-op telefoon op de site) de omtrek van een muis.

Daarbij zit een kaartje met: Stap 1: Leg uw muis op de afbeelding. Stap 2: Typ in uw browser www.yourcomonline.nl. Stap 3: En Bekijk wat Yourcom voor u kan betekenen!!

 

2. Een dag of twee later krijgen ze een brief met informatie over Yourcom met daarin een persoonlijk aanbod/oplossing die het bedrijf kan helpen om via het internet efficiënter te werken, meer omzet te maken, of meer bekendheid te verkrijgen.

 

3. Na een weekje bellen we op of ze de muismat en brief hebben ontvangen, en wat zij zien in onze oplossing.

 

Uiteindelijk ontvangen ze natuurlijk een screenshot van de site voor in de muismat, maar dat vertellen we er pas later bij.

 

Is dit wat????

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Het eerste is zeker leuk. Als ik dat opgestuurd zou krijgen, zou ik zowiezo die aanwijzingen volgen met een big smile op m'n gezicht ;D. (gratis spullen zijn altijd leuk)

 

Alleen vraag ik me af of je website al genoeg biedt om mij dan te overtuigen.

 

De tweede stap kun je ook pas uitvoeren na antwoord van de potentiele klant, Dus je stuurt ze door middel van stap 1 naar je website, waar ze kunnen aangeven of ze meer informatie willen ontvangen.

 

De derde stap kun je dan uitvoeren na het opsturen van de informatie.

 

Zoals je het nu wilt doen, denk ik dat potentiele klanten die bij stap 1 al geen interesse hebben, geirriteerd raken bij het ontvangen van het persoonlijk aanbod/oplossing.

 

Maar al met al, vind ik het wel een aardig idee.

Alleen die muismatten zijn volgens mij niet echt goedkoop. Of valt dat wel mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals je het nu wilt doen, denk ik dat potentiele klanten die bij stap 1 al geen interesse, geirriteerd raken bij het ontvangen van een persoonlijk aanbod/oplossing.

 

Maar al met al, vind ik het wel een aardig idee.

Alleen die muismatten zijn volgens mij niet echt goedkoop. Of valt dat wel mee?

 

 

Bedankt voor je reaktie! Ja inderdaad kan ik pas een brief sturen als ze reageren, maar wat als ze niet reageren? Is het misschien een idee om er alvast een brief bij te doen?

 

Exacte prijs ga ik niet noemen. Maar het viel op zich wel mee. Inclusief drukken was dat dan hé, 2 kleuren.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet te veel dingen in 1 keer sturen. Dan wordt het al snel onduidelijk en laten mensen zo'n mailing links liggen.

 

 

 

Wat we nu hebben bedacht, is om het hele brief-idee te laten vallen, alleen een muismat met dat kaartje, waar ze naar een actie-site speciaal voor die muismat gaan. Idee?

 

Dan kan ik altijd na een week bellen of ze de muismat gehad hebben.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Mensen zijn altijd nieuwsgierig. Misschien kan je ze iets opsturen met een persoonlijke code. Ga naar de website en vul de code in, misschien dat daar een leuke actie aan kan hangen (25% korting, prijsvraag, staatslot, etc.)

 

Dat zal voor veel mensen toch een trigger zijn om even te kijken!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.