• 0

Luxe horlogemerk opzetten.

Beste,

 

Ik heb het idee om een luxe horlogemerk op te gaan zetten, want ik wil van mijn passie mijn werk gaan maken.

Het zouden horloges moeten worden die er luxe uitzien van goede kwaliteit zijn, en betrouwbaar zijn.

Omdat ik zelf niet de capaciteiten in huis heb om de horloges zelf te gaan maken, heb ik een Zwitsers atelier gevonden die dit voor mij kan realiseren.

Echter geld wel, je moet er minimaal 50 afnemen.

Dat is het probleem niet, want ik wil eerst 1 introductie model op de markt bregen met een gelimiteerde oplage van 2011 stuks.

2011 omdat dat het jaartal is wanneer het merk is opgericht.

 

Voor het merk zal er een website komen, en gaan wij langs verschillende juwelierszaken in de regio Twente(kom zelf uit Enschede).

Hopende dat hun zeer geinterreseerd zijn is ons producten en wellicht het merk zouden willen verkopen.

Daarnaast komt er een webshop.

 

Op latere termijn als de zaken goedlopen, zou ik een winkel willen beginnen in de stad Enschede, die ook de horloges gaat aan bieden.

Een soort van flagship store dus.

Hoeft niet een heel groot pand te wezen, maar hier komt ik een andere keer nog op terug.

 

De naam van het merk zet ik hier bewust niet neer, omdat het anders in de zoekmachine's terecht zal komen.

Pm me als je interesse hebt, en dan kan ik je eventueel een preview van de website laten zien.

 

De prijs van een horloge zal zijn tussen de 300 tot 400 euro.

Deze prijs omdat wij vinden dat onze horloges voor een groot deel van de bevolking te betalen moeten zijn

 

Op de gelimiteerde oplages zal op de achterkant van de kast van het horloge dit komen te staan: #0001/2011

Daaronder komt nog een ander nummer te staan, wat je kan gebruiken om het horloge op echtheid kan controleren doormiddel van onze website.

 

Nu komt eigenlijk de vraag.

 

In het begin zal je een groot budget moeten hebben, om de horloges te kunnen produceren.

Nu bestaat er zoiets als www.kickstarter.com, waar je een project aan kunt maken en doormiddel van een video en/of verhaal personen geld kunnen doneren, om de productie te kunnen starten.

Echter geld dit alleen voor creative dingen zoals, website's, gadget etc.

Bestaat er echter ook zoiets voor het idee wat ik heb?

 

Als jullie nog een ander idee hebben om hierbij te voegen, hoor ik dat graag

 

Met vriendelijke groeten,

Timo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Hallo Prodotti,

 

Ik zit een beetje in de horlogewereld, ben een echte liefhebber en dacht direct wat komt dit horloge mij bekend voor.

Het horloge is zeker geen eigen ontwerp het is een horloge van Stuhrling en het model Imperial tourbillon.

(waarschijnlijk gemaakt in China)

Zie foto: photoshop?

 

 

 

 

 

 

tourbillon_057aa.thumb.jpg.dc90a3d36a946c6067ce518cc3839b71.jpg

Link naar reactie
  • 1

@djluc

 

Waar haal jij die 600.000+ euro vandaan?

Die heb je mij nergens neer zien zetten?

 

Er zijn hier genoeg mensen de 300+ euro willen betalen met een grens tot 400 , duurder worden de horloges van het merk niet.

Ken redelijk wat mensen die veel duurdere horloges hebben dan 300-400 euro.

De calculatie heb je gezien, ben blij dat je die inziet: 2011 x € 300 = € 603.300,-

 

Van een paar vrienden die je horloge willen kopen heb je niet voldoende inkomsten. Het gaat over hele andere aantallen. Daarnaast zeggen bekenden vaak, ja gaaf, als je er eentje hebt dan bestel ik er eentje! Het gaat er om of ze ook daadwerkelijk die 6 briefjes van 50 overhandigen. Dan pas weet je of het ook daadwerkelijk zo is. Of dat ze zich committeren middels een intekenlijst. Tot dat punt weet je eigenlijk helemaal niets en is het leuk dat ze het zeggen maar niet van waarde voor je bedrijf.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

Wat ik even niet begrijp, is dat TS eerst beweert dat er alleen nog maar een ontwerp is (dat een goede kennis van hem jaren geleden als eens heeft laten vastleggen). En zeer kort daarna tovert hij al een foto van het door hem ingeschakelde reclamebureau uit de hoge hoed. Nu ben ik een leek op het gebied van virtuele ontwerpprogrammatuur, maar op basis van niet meer dan een ontwerp een niet van echt te onderscheiden product "op foto te zetten", lijkt mij onmogelijk.

 

Voorlopig is TS in mijn ogen dan ook niets meer dan een typische generatie Einstein-ondernemer (ik ben slim en de rest is dom, dus ik ga het helemaal maken als jonge ondernemer) met de hiervoor zo kenmerkende marketingmix:

- product: ontwerp beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen, goede intrinsieke kwaliteit is niet belangrijk en veel te duur om te maken, dus liever goedkope troep opgeleukt met bergen marketingbullshit;

- price: voor een appel en een ei inkopen in een land waar men het niet zo nauw neemt met de mensenrechten, het milieu e.d. (daar zitten mijn facebook-vriendjes toch niet) en verkopen voor een zodanige prijs dat je een marge realiseert die ver uitstijgt boven de woekerprovisies van Dirk S.;

- place: verkoop via internet en een postbusnummer als contactadres, want dan heb je minder last van klanten die op bezoek komen om verhaal te halen nadat duidelijk is geworden dat je troep verkoopt;

- promotion: verzin een jongensboek-achtig verhaal en verspreid dat via social media en alle daar aanwezige quasi-vrienden (sukkels die kennelijk niets beters hebben te doen dan eindeloos met elkaar lullen over elke nieuwe hype) doen de rest. En ga vooral niet/niet al te diep in op kritische vragen.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik heb geen tijd verspilt van andere mensen, worden hun gedwongen om mee te gaan met dit topic en om alle berichten te gaan lezen?

 

Volgens mij gebeurt dat vrijwillig.

 

Prodotti,

 

Ik heb een gebruikersnaam aangemaakt voor dit forum omdat ik via een horlogeforum op je onzin bericht (Troll?) werd gewezen. Als (beetje) ondernemer en horlogeliefhebber ben ik betrokken geweest bij het ontwerp, de ontwikkeling en de introductie van een horlogemerk (in Nederland) en uit alles blijkt dat je er inderdaad echt niets vanaf weet. Zowel van horloges als van ondernemen. Dat is niet erg, het is maar weinigen gegeven om dit te doen. En over Flagshipstores en zo hebben we het dan nog lang niet...

 

Het is zielig dat je met gepikte plaatjes en een slecht verhaal de mensen hier lastig aan vallen bent. Ik weet nog niet hoe dat hier met 'kneuzen' werkt, maar als ik daar achter ben dan krijg je ze allemaal van mij :(.

 

hans cp

 

Hierbij een afbeelding van het door mij aangehaalde horlogemerk

 

393361804.jpg

Link naar reactie
  • 1

Ik heb dit topic al vanaf het begin gevolgd, ik ben naast liefhebber ook werkzaam in de horloge branche.

Ik kon de moeite niet opbrengen om te reageren op dit topic, respect voor de mensen die dat wel deden en nog serieus ook.

Iets te veel Blabla! Dan weer geen geld, en opeens later een rijke pa. Over dat Zwitserse atelier nog maar te zwijgen :)

 

Totdat Prodotti met zijn foto op de proppen kwam, ik lag naast mijn stoel van het lachen, en moest reageren.

Gelukkig kon ik terug vallen op mijn fotografische geheugen en had binnen 4 seconden samen met google het bewijs gevonden.

Keep on dreaming boy!

En wat betreft de grap, ik vind het geen grap maar zielig voor je dat je droom niet uitgekomen is en ook nooit zal uitkomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

Ik zou het eerst in de webshop willen hebben van de offciele site, en binnen afzienbare tijd zou ik naar aantal juweliers hier in de regio(Twente) gaan, om het merk te presenteren.

 

@rk

 

De mensen die vanaf 25 euro/dollar "doneren" krijgen van mij 15 procent korting op het limited edtion horloge

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

Ik zou het eerst in de webshop willen hebben van de offciele site, en binnen afzienbare tijd zou ik naar aantal juweliers hier in de regio(Twente) gaan, om het merk te presenteren.

Je wilt tegen normale marktprijs met je laagste tarief van 300 euro een omzet halen van 600.000+ met deze collectie. Je wilt dan een webshop en wellicht eventueel wat winkels bezoeken.

 

Heb je uberhaupt een plannetje gemaakt o.i.d. om 2000+ horloges te gaan verkopen? Dat zijn nogal wat bezoekers op je website! Daar ben je niet zomaar doorheen gewerkt, dat is bijna 10 horloges per dag als het in een jaar moet gebeuren. Hoeveel horloges van 1 type denk je dat een juwelier inkoopt?

 

Het idee is goed, mooie horloges, mooie prijs, uit het land van de horloges, schitterend. Maar het lijkt alsof je met name vanuit het product denkt en je niet denkt vanuit de klant. Wil die 300 euro of meer voor je horloge betalen, zo ja hoeveel mensen zijn dat en hoeveel kan je er dan verkopen. Daar begint het, bij iemand die daadwerkelijk je eerste horloge wil kopen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

Waar haal jij die 600.000+ euro vandaan?

Die heb je mij nergens neer zien zetten?

 

Er zijn hier genoeg mensen de 300+ euro willen betalen met een grens tot 400 , duurder worden de horloges van het merk niet.

Ken redelijk wat mensen die veel duurdere horloges hebben dan 300-400 euro.

 

@rk

 

Dat bedoel ik dus, een super mooi budget om meteen marketing en display materialen van kunnen te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je voor dit soort idioterie in America moet zijn. Ik heb een aantal weken geleden ook gezocht naar een nederlandse crowdfunder, die is er ook maar zijn allemaal kleine bedragen. http://www.crowdaboutnow.nl/

 

Ik geloof ook dat abn er mee bezig is http://www.depers.nl/economie/496609/ABN-bouwt-platform-voor-crowdfunding.html

 

Allemaal nederlands geleuter en gezeur of de AFM papiertjes wel in orde zijn.

 

Snelste manier - mits je ervan overtuigd bent dat de massa het mooi vind: LLC opzetten in delaware, zodat je een merchant amazone account kunt maken en gebruiken (er zitten wat haken en ogen aan een nieuwe amazone account)

 

Ik weet niet wat de fiscus hier van gaat vinden, misschien dat een fiscalist wat kan zeggen over zo'n soort constructie....

Link naar reactie
  • 0

@T.C.J.W.E

 

Zelf niet eengedacht , hahah.

 

@Starterscoach

 

Kan wel een goed ideen zijn, maar dan moet ik meteen al minimaal 50 modellen meteen verkopen;

Dit vind ik jammer, want ik wil juist dat ook juweliers vanuit een kleine voorraad kunnen verkopen.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit vind ik jammer, want ik wil juist dat ook juweliers vanuit een kleine voorraad kunnen verkopen.

 

Ik zou eens een middag vrij nemen en bellen met enkele juweliers (buiten de Twente regio) en ze vragen:

- welke eisen ze stellen aan een horloge voordat ze het opnemen in hun assortiment.

- tegen welke betalingscondities ze bereid zijn om van een onbekende beginnende producent af te nemen.

Ik vermoed dat dit al een grote openbaring voor je zal zijn.

 

Overigens ben ik zelf horloge liefhebber en vraag mij af hoe je aan het case-design gaat komen.

Er lopen bij mijn weten erg weinig horloge ontwerpers in Nederland rond. Of laat je dit ook door de Zwitserse leverancier regelen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.