Ik zit met een vraag en kom op internet en dit forum geen eenduidig antwoord tegen.
Als ik voor een opdrachtgever werk, maak ik regelmatig kosten voor hotels en etentjes (ivm de opdracht). Deze kan ik allemaal doorbelasten aan mijn opdrachtgever en doe dat daarom ook. De ontvangen bedragen boek ik als 'Ontvangen doorbelaste kosten'
Nu is de vraag of ik deze doorbelaste kosten ook 100% (ivm regeling beperkte aftrek) mag aftrekken in mijn BV, zodat het per saldo 0 euro is in mijn BV.
Als de aftrekbeperking geldt, maak ik toch kosten en dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Ik heb ook regelmatig kosten voor hotels en etentjes die ik niet door kan belasten (maar wel zakelijk zijn).
Wat is dan het handigst?
1 Mijn BV laten betalen
2 Prive betalen en dan doorbelasten aan mijn BV (aangezien de BTW toch niet terugvorderbaar is). Op die manier komen al die afzonderlijke kosten niet terug in mijn administratie en blijft het overzichtelijker.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JanvanH
JanvanH
Goedemiddag,
Ik zit met een vraag en kom op internet en dit forum geen eenduidig antwoord tegen.
Als ik voor een opdrachtgever werk, maak ik regelmatig kosten voor hotels en etentjes (ivm de opdracht). Deze kan ik allemaal doorbelasten aan mijn opdrachtgever en doe dat daarom ook. De ontvangen bedragen boek ik als 'Ontvangen doorbelaste kosten'
Nu is de vraag of ik deze doorbelaste kosten ook 100% (ivm regeling beperkte aftrek) mag aftrekken in mijn BV, zodat het per saldo 0 euro is in mijn BV.
Als de aftrekbeperking geldt, maak ik toch kosten en dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Ik heb ook regelmatig kosten voor hotels en etentjes die ik niet door kan belasten (maar wel zakelijk zijn).
Wat is dan het handigst?
1 Mijn BV laten betalen
2 Prive betalen en dan doorbelasten aan mijn BV (aangezien de BTW toch niet terugvorderbaar is). Op die manier komen al die afzonderlijke kosten niet terug in mijn administratie en blijft het overzichtelijker.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30288-beperkt-aftrekbare-kosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag