Jump to content
chek7819
Verberg

Afronden tijd naar 10 of 15 min ipv 5 min? wat zou de meeromzet kunnen zijn?

vraag

Hallo,

 

wij facturen onzet klanten voor gemaakte uren. De klanten krijgen geen gespecifieerde nota's.

Nu ronden we af op 5 minuten. Weet iemand wat de meeromzet gemiddeld zou zijn als we het afronden naar 10 minuten of 15 minuten? We willen namelijk niet het uurtarief verhogen en dit is o.i.l een geschikt alternatief.

 

Bedankt alvast!!!

 

John

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Dag John,

 

Op deze vraag kunnen wij geen antwoord geven omdat het aantal klantcontacten op jaarbasis niet door jou gespecificeerd wordt. De rekensom op zichzelf is niet zo lastig. De tijd van de eerste tot de vijfde minuut is niet relevant want die pak je nu ook al.

 

Bij een afronding naar 10 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 5 minuten / 60 minuten x uurtarief

Bij een afronding naar 15 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 10 minuten / 60 minuten x uurtarief

 

Zelf rond ik altijd af naar kwartieren omhoog, maar geeft dat ook altijd overal (offerte, tarievenlijsten etc.) aan. Ik geloof heel erg in transparantie naar mijn klanten toe.

 

Succes!


Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi Dennis,

 

Je hebt gelijk, ik zal eens kijken of we het aantal klantencontacten kunnen bepalen.

 

Ben zelf ook zeker voorstander van transparantie dus dat zullen we waar mogelijk communiceren zou anders voor alle betrokkenen vervelend zou als dat achteraf zou gebeuren.

 

Bedankt!

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bij een afronding naar 10 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 5 minuten / 60 minuten x uurtarief

Bij een afronding naar 15 minuten is je meeromzet: aantal klantcontacten x 10 minuten / 60 minuten x uurtarief

Succes!

 

Op deze wijze bereken je de theoretisch maximale meeromzet. De kans dat je van 6 afrondt naar 10 (+4), is net zo groot als van 7 naar 10 (+3), van 8 naar 10 (+2) als van 9 naar 10 (+1). Bij genoeg klantcontacten middel je naar de mediaan, en dan mag je stellen dat de gemiddelde afronding 2,5 minuten bedraagt.

 

De realistische meeromzet zou dan zijn:

aantal klantcontacten x 2,5 minuten / 60 minuten x uurtarief of, bij afronding naar 15 minuten:

aantal klantcontacten x 5,0 minuten / 60 minuten x uurtarief

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Quote : Norbert Bakker op Vandaag om 18:45:57

Mod edit: typfout verwijderd

Euh... typefout... ;)

 

Niets menselijks is mij vreemd ;)

 

Edoch:

Volgens het Groene Boekje moet dit typefout zijn, net als typemachine — terwijl het wel ik typ en jij typt is. Het Witte Boekje geeft echter de voorkeur aan de spelling typfout.


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Welke diensten breng je in rekening?

Hoe wil je jezelf positioneren?

 

Je zou jezelf ook de vraag kunnen stellen of het uiteindelijk niet tot een grotere klanttevredenheid leidt als je simpelweg niet afrondt maar gewoon op de minuut nauwkeurig afrekent. Met de hedendaagse systemen en software is dat een fluitje van een cent.

 

Onderzoek eens of de klant vindt dat je transparant en eerlijk factureert (gepercipieerde transparantie).

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi Dennis.

 

super dat je dit zo hebt uiteengezet (en ook dank aan de anderen)! We gaan het eens berekenen!

 

@ Starterscoach: ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat afronding op de minuut meer wordt gewaardeerd dan naar 10 of 15 minuten maar dat dit weer makkelijker wordt geaccepteerd dan het verhogen van het uurtarief.

 

John

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 113 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept