Onlangs heb ik een partij goederen gekocht in China (8650USD). Betaling afgerond en ze zijn nu, per freighter, onderweg naar Rotterdam.
Tot mijn grote verbazing komt de leverancier nu met het verhaal dat hij de commercial invoice heeft bepaald op 3500USD (in zijn optiek ter stimulering van mijn verkoopmarges) al heb ik hierom niet gevraagd. Enerzijds valt hier natuurlijk iets voor te zeggen, anderzijds is het natuurlijk gewoon pure oplichterij van de Nederlandse overheid
Over 3 weken staat mijn product in Rotterdam en zal ik de douane onder ogen moeten komen, daar het hier voor mij een eerste import betreft weet ik niet hoe dit af te handelen? Kan iemand mij voorzien van enkele handige tips?
Tevens zou ik graag willen weten of het loont om mijn vracht te laten afhandelen door een derde partij die de invoer en het vervoer naar mijn locatie regelt (freight forwarding). De gross-weight van mijn bestelling bedraagt +- 1350 kilo verdeeld over 5 kratten,
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mendophir
Mendophir
Geachte Higherlevelers,
Onlangs heb ik een partij goederen gekocht in China (8650USD). Betaling afgerond en ze zijn nu, per freighter, onderweg naar Rotterdam.
Tot mijn grote verbazing komt de leverancier nu met het verhaal dat hij de commercial invoice heeft bepaald op 3500USD (in zijn optiek ter stimulering van mijn verkoopmarges) al heb ik hierom niet gevraagd. Enerzijds valt hier natuurlijk iets voor te zeggen, anderzijds is het natuurlijk gewoon pure oplichterij van de Nederlandse overheid
Over 3 weken staat mijn product in Rotterdam en zal ik de douane onder ogen moeten komen, daar het hier voor mij een eerste import betreft weet ik niet hoe dit af te handelen? Kan iemand mij voorzien van enkele handige tips?
Tevens zou ik graag willen weten of het loont om mijn vracht te laten afhandelen door een derde partij die de invoer en het vervoer naar mijn locatie regelt (freight forwarding). De gross-weight van mijn bestelling bedraagt +- 1350 kilo verdeeld over 5 kratten,
Met vriendelijke groet!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31430-chinese-leverancier-wil-commercial-invoice-halveren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag