Ga naar inhoud

Hoe dekt een payrolprovider ziekte van payrollers af?

Geplaatst:

ceocfo

Ik vroeg mij iets af eh??

 

Hoe dekken die payroll bedrijven zich in tegen ziekte van een payroller!!

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Ook hallo. Vanwaar deze vraag? Je hebt zelf een payrollbedrijf of wilt dat gaan starten?

Geplaatst:

ceocfo

  • Auteur

Hi jeroen,

 

Wij openen als alles goed is binnenkort een detailhandel en kregen van de week iets in de bus over payrolling en dat als een medewerker ziek is er niet door hoefde te worden betaald.

 

Vandaar dat ik het mij afvroeg

 

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

De VPO Cao (die nog niet is verlengd, en per 31-12-2011 stopt) regelt de loondoorbetalingsplicht van payrollbedrijven: 100% in het eerste jaar en 70% in het tweede, andere verdeling van de 170% over 2 jaar is ook mogelijk.

 

Hele grote payrollbedrijven dragen het risico van loondoorbetaling bij langdurige ziekte zelf, kleinere payrollbedrijven doen er verstandig aan in ieder geval het calamiteitenrisico (langdurige ziekte) af te dekken.

Wat dat betreft niets anders dan de loondoorbetalingsplicht van eigen personeel in loondienst: kleinere bedrijven verzekeren dit, grotere bedrijven niet. Premies verzuimverzekering liggen - afhankelijk van branche - tussen de 2 en 5% van de bruto loonsom; handig in vergelijking tussen zelf in dienst nemen en payrolling.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

ceocfo

  • Auteur

Hi Norbert,

 

Dus ze sluiten gewoon een verzekering af bij een maatschappij tot een bepaalde bedrag.

 

Ps. zeker handig in vergelijking met zelf in dienst nemen of payrollen.

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
Wij openen als alles goed is binnenkort een detailhandel en kregen van de week iets in de bus over payrolling en dat als een medewerker ziek is er niet door hoefde te worden betaald. Vandaar dat ik het mij afvroeg

 

Als ik jouw vraag goed interpreteer: Indien jij een medewerker via payroll aan het werk hebt, is het payroll-bedrijf de formele werkgever met o.a. de loondoorbetalingsverplichting bij ziekte zoals Norbert dat hierboven beschrijft. Als die medewerker dus niet voor jou kan werken wegens ziekte, hoef jij dus niet te betalen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Majo

Ik heb begrepen dat het ook ligt aan bepaalden fasen van een contract, met name hoe lang iemand in dienst is (Fasen A-C??). Bij sommige contracten wordt een eerste periode van ziekte gefactureerd aan degene die iemand via payroll inhuurt. Maar dat ligt dan aan de overeenkomst die jij ook hebt met het payroll-bedrijf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.