• 0

conflict met boekhouder

hallo ik had een all in prijs van 2000 pj die ik betaalde 500 per kwartaal

ik heb 3 kwartalen betaald alleen de laatste nog niet dit vanwege dat de boekhouder geen

aangifte heeft gedaan over 2009 maar nu komt hij en zegt eerst betalen dan aangifte maar ik

heb zoiets van eerst werk afmaken en dan betaald krijgen.

kan een boekhouder dit zomaar doen geen aangifte en boekhouding niet afgeven en kan ik

hem aansprakelijk stellen voor eventuele boete van de belasting.

 

mvg

 

per

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik werk zelf ook op deze manier (totaalprijs wordt per kwartaal gefactureerd).

 

In dit geval lijkt het me best lastig, aangezien er dus geen vertrouwen is tussen beide partijen.

En in dit wereldje (van administratiekantoren) MOET er wel sprake zijn van vertrouwen in je administratiekantoor, anders kun je beter een ander zoeken.

 

Hoe op te lossen:

- ander voorwaarden creeren voor de toekomst. Klaarblijkelijk wil jij het totaaltarief in 5 termijnen gefactureerd zien (elk kwartaal 1 en bij oplevering jaarwerk + IB eindfactuur.

Dat is echter voor toekomst

- oplossing nu lijkt me, dat hij per email de stukken toestuurt, vervolgens betaal je de factuur en na ontvangst krijg je de definitieve stukken

 

Succes

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

vertrouwen was er inderdaad niet meer vandaar dat ik 2010 een andere boekhouder heeft genomen

en die is wat meer betrokken bij de zaak dan vorige.

na vele telefoontjes waarbij gezegd werd je wordt terug gebeld en gebeurde maar niet heeft

de huidige boekhouder gebeld daar werd letterlijk gezegd eerst betalen dan aangifte

wat ik denk is dat hij beroep doet op het retentierecht maar dat gaat hier niet op want hij doet

geen aangifte dus is zijn werk niet voltooid.

Link naar reactie
  • 0

vertrouwen was er inderdaad niet meer vandaar dat ik 2010 een andere boekhouder heeft genomen...

 

Het lijkt mij nogal logisch dat jouw ex-boekhouder dan vooruitbetaling eist. Hij/zij zit natuurlijk ook niet te wachten op een (kennelijk ontevreden) ex-klant die straks misschien moeilijk gaat doen over betalingen van reeds verleende diensten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja tuurlijk dus als jij bij mij een biefstuk kom eten en ik lig hem rauw uit de koelkast op je bord

dan reken je hem ook gewoon af ???

ik blijf erbij eerst je werk afmaken dan betaald krijgen .

maar gaat nog steeds om de vraag of hij de boekhouding mag achterhouden en geen aangifte doen .

Link naar reactie
  • 0

deze vraag is eerder deze week ook gesteld. deze reactie geeft in 2 zinnen weer wat een boekhouder mag. lees in dat topic even beetje selectief tussen de andere problemen van die vraagsteller en je hebt een aardig beeld.

 

Kortom, originele inkoop en verkoopfacturen en andere stukken moet hij teruggeven, zijn eigen werk, de boekhouding op basis waarvan aangifte gedaan kan worden mag de boekhouder vasthouden totdat er betaald is.

 

In theorie kun je altijd een rechtzaak aanspannen tegen je boekhouder, de vraag is of de claim op aansprakelijkheid succesvol is. Een boekhouder is niet verplicht om een aangifte te doen als de klant daarvoor niet heeft betaald en de belastingplichtige is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn aangifte. . Jij hebt een all in service afgesproken waarvan de laatste termijn niet betaald is omdat je niet tevreden was. een aangifte is ook altijd de laatste stap in een all in service overeenkomst voor een boekjaar.

Je zult toch met de boekhouder om tafel moeten om een compromis te sluiten en eventueel een deel van je geld terug te krijgen voor de diensten waar je niet tevreden over bent. Maar als jij simpelweg volhoud ik betaal niet en hij houd simpel weg vol dan geen aangifte, dan kom je niet verder.

Als je je stukken opeist moet je toch ook de boekhouding opnieuw laten doen en daar zijn ook kosten aan verbonden.

 

Kortom in je afweging wat te doen moet je denk ik ook meenemen wat qua kosten het beste is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.