• 0

Dit is pas guerrilla marketing.

Het urinoir "Kisses" van Meike van Schijndel ziet er wel kek uit. Virgin wil het hebben voor zijn lounge op JFK. Conservatief Amerika gaat over zijn/haar nek en organiseerd een protest demonstratie (Only in America). CCN was toch in de buurt en maakt er een item van. Gevolg: De bestellingen stromen binnen (150 per dag :D)

 

Dat is pas guerrilla marketing ;D.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Guerrilla, buzz, smart: welke naam je d'r ook aan plakt, dit zijn vast geen mensen die jarenlang marketing gestudeerd hebben en al helemaal vastgeplakt zitten aan kadertjes en etiketjes. Gewoon ondernemers (en ontwerpers met gevoel voor humor) die zich afvragen waarom sanitair altijd saaïtair moet zijn. Grap is dat ze pas na een fenomenaal media-succes nu bezig zijn om productie op poten te zetten, en dat bepaald niet pro-actief. Kijk op hun site en zie hoe ze een oproep doen aan fabrikanten. Toch wel lef, en illustratief voor het belang van originaliteit. Ik zou zo'n pot morgen bestellen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is http://www.plassticker.nl handig voor mannen die wel eens naast de pot piesen :P

Waar een klein Landje al niet groot in kan zijn. Meike van Schijndel is een utrechtse ontwerpster. De plassticker is inderdaad al wat langer op de markt, maar als ik mij niet vergis heeft Johan Vleminx (of hoe hij ook mag heten) ook de plasgoal op de markt gebracht. In plaats van Kaas, molens en klompen kent iedere buitenlander straks Nederland als dat land waar de mannen niet kunnen richten. Komen we dan toch van ons oubollige imago af?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kwam ik tegen in de KvK krant van mei 2004:

 

.....Zoals de pizzeria die in een wijk waar veel tweeverdieners zonder kinderen wonen rond etenstijd een memo'tje op de deuren plakte. Wie moe van zijn werk thuiskomt, blij met zo'n verrassend berichtje: "Bel ons even, schenk alvast een glaasje wijn in en binnen een half uurtje zijn wij er met een van onze heerlijke pizza's!"

 

Ik vind het een aardig voorbeeld van op het juiste moment op de juiste plaats slim communiceren met je doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.... :)

 

Ik kwam vandaag in het Vondelpark trouwens een aantal gasten tegen die met witte spuitbussen een tekening van een Smart aan het spuiten waren op het asfalt (knipoog naar afplakken van ruimte voor de vrijmarkt). Niet op een 1 plek, maar door het hele park heen! Is dit ook marketing, of gewoon straat vervuiling..... ;)

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Indien het milieuvriendelijke waterverf is, vind ik het een Smart idee.

 

Als dit niet het geval is en de verf is moeilijk te verwijderen, gaat het waarschijnlijk om "Anderen spuiten ook op straat om ruimte af te bakenen. Dus nu mogen wij ook creatief zijn".

 

In dit laatste geval zou Amsterdam de schoonmaakkosten op Smart moeten verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Indien het milieuvriendelijke waterverf is, vind ik het een Smart idee.

 

Als dit niet het geval is en de verf is moeilijk te verwijderen, gaat het waarschijnlijk om "Anderen spuiten ook op straat om ruimte af te bakenen. Dus nu mogen wij ook creatief zijn".

 

In dit laatste geval zou Amsterdam de schoonmaakkosten op Smart moeten verhalen.

 

Het is nog steeds zichtbaar in het park....heb alleen niets gehoord over schoonmaakkosten die verhaald zouden worden op Smart, dus waarschijnlijk hebben ze van te voren wat afgesproken.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Jammer van de verf die Smart gebruikte voor de actie. Ben benieuwd of de doelgroep het nog steeds zo'n grappige stunt vindt.

 

Zelf vind ik het meer graffiti indien de verf blijft zitten.

 

Het idee was sterk, de executie (= uitvoering) is in dit geval zwak. Bij guerrilla marketing, en ook bij andere marketing campagnes overigens, dient de executie het idee eer aan te doen. Een campagne staat of valt immers met de executie. Het is de perfect uitgevoerde combinatie van idee naar executie dat van een campagne een sterke maakt die boven het gemiddelde uitsteekt.

 

Mijns inziens.....

 

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk een guerrilla-marketing actie op te zetten voor HigherLevel ?

 

Guerrilla blijft mij nl. fascineren en ook al lees ik iedere keer schaterend de voorbeelden uit binnen- en buitenland, toch wil ik ook wel een keer iets doen met HL.

 

Wat te doen ? Tineke Verburg onderplakken met HL-stickers ? Harry Mens' open haardvuur 'ns flink opstoken met spirtusblokjes (Go to ..) ? Dames op Rollerskates laten rijden tijdens de 'Week van de Ondernemer' met leaflets ? (sorry, het is laat..) : Kijken of we online Creatief kunnen zijn ! ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.