• 0

koop nu en krijg over 5/10 jaar je geld terug actie?

Wie heeft er ervaring met acties als beschreven in de titel?

Heb dit soort acties in het verleden vaker gezien maar dan met dure producten als kozijnen of keukens.

 

wie weet hoe dat soort zaken geregeld zijn? verzekeren dat soort bedrijven zoiets?

Wat zijn percentages van mensen die daadwerkelijk hun geld na die periode terugvragen?

 

Ik heb zoiets in gedachten maar dan met lagere order bedragen (varieerend van 25 tot 250 euro).

Hierbij zou iemand dan na 5/7/10 jaar (wat zou verstandig zijn) hun geld terugkrijgen (of een waardebon waarmee ze op dat moment een nieuw product ter waarde van hun eerdere aankoop kunnen kopen).

 

Om daarvoor dan dus in aanmerking te komen moeten ze het orginele product (met verpakking) na die periode retour sturen inclusief een speciaal gemaakt certificaat dat ze ontvangen hebben bij aankoop van het product.

 

Nu is inderdaad het idee natuurlijk dat na die periode het product er al niet meer is, ze het vergeten of het certificaat weg is.

 

Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips en aandachtspunten hiervoor?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wastora, later It's, was volgens mij de eerste in NL die dit deed en is nooit tot betaling overgegaan :).

 

Wastora had de constructie via een Amerikaanse firma lopen en die ging toevallig vlak voor de eerste uitbetalingen op de fles.

 

Dit soort actie's lopen via een soort financieringsmaatschappij en tot op heden heb ik er nog geen positieve berichten over gehoord.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

De term voor dit soort acties is "Cashback", zoek er op op google en huiver.... o.a. de kwestie Verzekerd Keur (een actie van een keukenboer die een verzekering bleek te hebben met een niet-uitkeren clausule). Deze cashback kwestie is pas in oktober 2010 geschikt, klanten kregen gemiddeld 8% terug van waar ze meenden recht op te hebben. Zowel Consumentenbond, Kassa als Radar hebben hier aandacht aan besteed en lijvige dossiers over.

 

Tot zover de negatieve kant. De positieve kant is dat je dit soort acties nog steeds kan en mag doen, en dat er ook speciale verzekeraars voor zijn, o.a. de Aon Warranty Group (alhoewel, och ironie, ook een Zwitserse Aon-dochter als herverzekeraar betrokken was in de Verzekerd Keur Kwestie)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

ik weet dat er een aantal zijn die vlak voor uitbetalen plots failliet zijn gegaan.

en bij bedragen van vele duizenden euro's is de kans dat emnsen hun geld daadwerkelijk terugkomen halen natuurlijk ook wel behoorlijk groot (hoewel ook daar waarschijnlijk een flink percentage nooit om zijn geld komt).

 

Bij mij zou dus om veel kleinere bedragen gaan, maakt de kans op werkelijk terugvragen natuurlijk stuk kleiner. en zou waardebon geven waardoor het goedkoper wordt om terug te betalen.

 

heeft zo een actie nog een bepaalde naam?

Link naar reactie
  • 0

 

Thanx weer een stuk wijzer, was uitgegaan van verhalen uit de omgeving en had het beter eerst kunnen checken. Lees nu ook dat Megapool de eerste was.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0
Een jaar of 12 gelden deden keukenboeren dat ook. Via een financierings maatschappij.

Volgens mij doel je nu op hetzelfde als waar ik het in mijn post van 13:55 over had. Verzekerd keur was de financieringsmaatschappij van de keukenboeren.... :)

 

De clue zat hem erin dat mensen het vergeten, of het bonnetje kwijtraakten, of verhuisden.

Dat is de clue van de garantie(verzekering) erachter ja, die ging/gaat uit van een bepaald percentage claimanten. In het geval van de keukenboeren bleek echter dan bijna 100% van de potentiële claimanten na 10 jaar ook daadwerkelijk ging claimen, en de verzekeraar dus fors had moeten uitkeren. Pas toen bleek dat de verzekering van verzekerd keur nep was en alleen maar bedoeld was om iedereen een vals gevoel van veiligheid te geven: de verzekeraar had wel een polis afgegeven, maar met een clausule dat er nooit uitgekeerd zou worden. Verzekerd keur wist dat, had daar specifiek om verzocht om de kosten laag te houden, maar had dit uiteraard niet gecommuniceerd met klanten, banken etc.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

er zit nogal een verschil in hoeveel % hun geld terug halen zag ik. in amerika was dit 18% terwijl het bij wastora 88% was.

de vraag is hoeveel % er uiteindelijk gebruik maakt in de volgende situatie:

 

* bedrag ligt tussen de 25 en 250 euro (misschien met uitschieters naar 500 euro).

* ze moeten over 5/7/10 jaar het betreffende product nog hebben.

* ze moeten het betreffende product retour sturen (of nog beter persoonlijk terugbrengen)

* ze moeten het orginele bij aankoop verkregen certificaat nog hebben

 

De andere kant is: hoeveel effect zal zo een actie hebben met bovenstaande voorwaarden?

Link naar reactie
  • 0

er zit nogal een verschil in hoeveel % hun geld terug halen zag ik. in amerika was dit 18% terwijl het bij wastora 88% was.

de vraag is hoeveel % er uiteindelijk gebruik maakt in de volgende situatie:

 

* bedrag ligt tussen de 25 en 250 euro (misschien met uitschieters naar 500 euro).

* ze moeten over 5/7/10 jaar het betreffende product nog hebben.

* ze moeten het betreffende product retour sturen (of nog beter persoonlijk terugbrengen)

* ze moeten het orginele bij aankoop verkregen certificaat nog hebben

 

De andere kant is: hoeveel effect zal zo een actie hebben met bovenstaande voorwaarden?

 

Ik denk dat je hier een heel goed punt aanhaalt. Hoeveel effect zal zo een actie hebben met bovenstaande voorwaarden?

Wat ik me ook af vraag, hoe kijkt de klant hierdoor tegen jou als bedrijf aan? Ik zelf vind dit namelijk rare dingen. Als ik zoiets zie dan zou ik persoonlijk daar zeker niet aan meedoen en ik zou persoonlijk ook een raar idee krijgen bij het bedrijf die de actie heeft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan het inderdaad bekijken vanaf de positie dat een % claims niet terugkomt.

 

Je kan het ook bekijken vanuit het model dat er een rendement op dat geld zit. Stel dat er 100 euro marge op zit met een rendement van 5% dan heb je uiteindelijk toch al snel bijna 150 euro in de pocket.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik overweeg dit dus te gebruiken voor naamsbekendheid, een leuke promotiestunt en een snelle boost aan de omzet te geven.

 

als het snel flink wat extra omzet zou binnenbrengen steld dat mij in staat om snel(ler) bepaalde zaken uit te breiden waarmee ik ook op langere termijn flink kan groeien.

 

B.V. kan ik op korte termijn de voorraad flink vergroten wat me in staat steld om op de langere termijn ook betere service (sneller leveren b.v.) te kunnen bieden wat weer direct een positieve invloed zal hebben op de verdere omzet ontwikkeling

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, het is opzich geen gekke actie. Je moet wel flinke marge artikelen hebben wil het ook echt nut hebben. Eigenlijk zou je het bedrag meteen al terug moeten kunnen betalen, dan zou je dus voor inkoop x 2 moeten verkopen. Wellicht speculeer je een beetje op winst op je geld in 10 jaar. Maar niet te gek maken. Als je dat doet heb je het ook gewoon stabiel voor elkaar. Vind niet dat je een dergelijke actie moet uitvoeren en dan het risico moet lopen dat je niet terug kan betalen.

 

Daarnaast rekening houden dat je geen of heel weinig kosten maakt voor het beheer. Anders loopt je alsnog vast, dat zie je vaak bij de grote beleggingsclubs waar erg veel overheadkosten aanwezig zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort acties zijn wel desastreus voor de waarde van je onderneming mocht je deze ooit willen verkopen. Financiële afministratie en afwikkeling lijkt me kostbaar bij kleine bedragen en grote aantallen. Nog los van advieskosten die je gaat maken. Twee keer het product weggeven in welke vorm dan ook, is goedkoper voor je. Zie bijvoorbeeld het topic over de vriendinnenbonnen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik moet het nog goed berekenen maar er zit een goede marge op mijn producten waardoor de terugbetaling als ik alles zou reserveren (zo goed als) gedekt is (wat ik niet van plan ben om allemaal te reserveren).

 

Daarnaast verwacht ik met dit soort bedragen dat na die periode het percentage claimers niet zeer hoog is.

 

Maar zelfs als zou die 100% zijn kost het me nog maar een klein deel van de totale omzet.

Mensen krijgen namelijk een waardebon voor nieuwe aankoop op die datum (altans dat is nu even het idee).

en tegen die tijd moet ik nog veel scherper kunnen inkopen en kost het me dus ook maar een klein percentage van wat ik de mensen als waardebon teruggeef (kost enkel de inkoop waarde op dat moment)

Link naar reactie
  • 0

Da's geen geld terug-actie! ;)

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. ranzige voorwaarde om (gebruikte) artikelen na zo'n lange periode retour te sturen (kun je daar niks mee? ;D of beter iets anders van maken)

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Da's geen geld terug-actie! ;)

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. ranzige voorwaarde om (gebruikte) artikelen na zo'n lange periode retour te sturen (kun je daar niks mee? ;D of beter iets anders van maken)

 

ietwat ranzig zou je het wel kunnen noemen.

enige sugestie om daar wat anders van te maken?

Link naar reactie
  • 0

we zijn er nog niet helemaal uit maar waarschijnlijk komt de actie er wel maar in aangepaste vorm op een speciale pagina.

 

Koop nu product(en) en krijg over 2/3maanden je geld terug in de vorm van waardebon waarmee je nieuwe producten kan kopen.

 

de exacte vorm zijn we nog niet helemaal over uit maar komt in elkgeval wel zoiets dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.