• 0

Overnemen BV als je een eenmanszaak hebt met achterstallige betalingen

Ik heb een eenmanszaak met achterstallige betalingen.

 

Nu is het zo dat ik een BV kan overnemen tegen notariskosten met een concurrentiebeding. Verder is het een goede BV, die ik via een kennis kan verkrijgen.

 

Ik heb geen idee wat ik hier aan heb.... Zou graag jullie bevindingen horen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk aanbod Debby, maar ik weet niet zo goed wat je nu denkt te leren van HL?

Als iemand mij een Rolls Royce aanbiedt, prima, maar ik heb er niets aan en kan het onderhoud toch niet betalen...zeker niet, zoals in jouw geval, als ik nog onbetaalde schulden zou hebben openstaan.

 

Mocht je denken dat een BV daarmee helpt, dan help ik je vast uit die droom. De schulden in je huidige onderneming omzetten naar je BV werkt niet. Jij bent die gelden privé schuldig, dat kan de BV niet overnemen zonder instemming van je schuldeisers.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost legt al uit waarom je niets aan de bv hebt ik dacht ik heb nog een oude PC uit 1990, daar heb je waarschijnlijk ook niks aan maar nu je toch dingen aan het kopen ben waar je niks aan hebt wil ik er wel vanaf voor een zacht prijsje.. wel contant betalen ik wil niet aan het lijstje met achterstallige betalingen toegevoegd worden.

 

Kortom, als je niet voor 200% zeker bent dat een actie die je doet je probleem kleiner maakt dan zou ik het gewoon niet doen.

Als jij nu een bv gaat kopen voor deze prijs notariskosten zullen zo'n 500-1000 euro zijn dan garandeer ik je dat je binnenkort 2 grote problemen hebt op te lossen in plaats van 1.

 

Je kunt op HL veel informatie vinden over ondernemers die in problemen zijn geraakt en er zijn hier ook genoeg mensen die je op weg kunnen helpen via het forum zodat je in elk geval beter weet hoe je moet beginnen met je problemen op te lossen in plaats van zomaar iets doet dat de problemen waarschijnlijk alleen maar groter maakt.

 

Kun je in het kort aangeven wat de problemen zijn in je eenmanszaak? hoe komt het dat je achterstanden hebt? Te weinig omzet of is er een klant failliet gegaan? Wil de bank het krediet opzeggen? Als we weten wat er ongeveer speelt kunnen we tips geven wat de volgende (of eerste) stap moet zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het ook eng, ben nieuw op het forum en heb nog niet alles gelezen.... Gelukkig heb ik daar niet zoveel tijd voor omdat ik voldoende opdrachten heb. Ik ben 3e kwartaal 2009 begonnen... Mijn compagnon raakte 3 week van de start overspannen... daar heb ik augustus 2010 afscheid van genomen, 2010 verder alleen gedraait. 2011 2 parttimers in dienst genomen. Ik heb nooit een krediet gehad van de bank. En nu met die meiden erbij te weinig omzet doordat zij prive behoorlijk wat issues hebben gehad dit jaar om en om. Nu loop ik tegen een groot liquiditeitsprobleem door de vakantieperiode... En mijn spaarcentjes cw. eerdere winst zijn er doorheen.

 

Een sparringspartner kwam met dit idee... Maar het is onbekend gebied voor mij. Ik ben eigenlijk een einzelganger die graag adviezen ontvangt, omdat ik 27 jaar ben en een groentje in het ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Zet dan de BV maar uit je hoofd. Die kost je alleen maar geld (niet alleen nu, maar ook jaarlijks wegens hogere kosten en meer belastingheffing) en kan de schuldpositie niet voor je oplossen.

 

Wellicht kun je een topic aanmaken over de actuele stand van zaken in je bedrijf. Daarop valt genoeg te adviseren gok ik zo.

 

succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Klink cru, maar de prive problemen van de meiden zijn niet jouw probleem. Jouw hoofdprobleem is je eigen onderneming. Als die meiden meer kosten dan ze opbrengen, lijkt mij dat je de meiden moet ontslaan. Scheelt jou weer een boel kosten, zodat je van je achterstallige betalingen ook af komt.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Lekkere sparingspartner heb je. Eentje die wellicht weet van je onderneming en de zaken waar je nog telkens tegen aan loopt. Die je met die wetenschap een bv probeert aan te smeren. Nog meer liquiditeitsproblemen, om van de loonbelasting voor je dga salaris maar niet te spreken. Kortom oude problemen blijven bestaan, en je krijgt er nog een paar nieuwe bij. (je weet wel die met die blauwe enveloppen)

 

Eerst eigen huis op orde voordat je de volgende stap in het ondernemen zet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.