Wij bieden workshops aan voor het maken van o.a. taarten. Hierbij komen artikelen kijken en tijd. Sommige van deze artikelen hebben 6% BTW, anderen 19% BTW en eigenlijk bied je geen losse producten aan, maar een product genaamd "Workshop". We willen dus ook een product op de factuur zetten genaamd "Workshop". Hoe bepaal je nu de BTW die je moet afdragen? Stel:
5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 6% = 0,60 Euro BTW
5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 19% = 1,90 Euro BTW
Verkoopprijs Workshop per keer, inclusief bovenstaande producten: Bijvoorbeeld 35 Euro incl. BTW, maar die BTW is samengesteld uit meerdere onderdelen. En is de tijd die je in de workshop steekt een dienst van 6% of 19%?
Dan moet je volgens mij hanteren:
Producten 20 Euro Excl + 2,50 BTW = 22,50 Euro Incl BTW
Als dat correct is, dan zit ik dus met de software die ik hiervoor gebruik. Die kan met 6% of 19% per product omgaan, maar eigenlijk wil ik dus 1 samengesteld product aanmaken ter waarde van 35 Euro Incl BTW, maar dan moet ik 4,50 / 35 * 100 = 12,85% BTW rekenen (toch?), dat percentage kan ik apart aanmaken, maar voorkom ik liever, want we hebben ook andere tarieven voor andere locaties en dan blijf je bezig. Misschien denk ik verkeerd, maar hoe zouden jullie dit oplossen? Het is niet mogelijk de prijs incl en excl te vermelden, het gaat hier om een webshop pakket.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
taart
taart
Wij bieden workshops aan voor het maken van o.a. taarten. Hierbij komen artikelen kijken en tijd. Sommige van deze artikelen hebben 6% BTW, anderen 19% BTW en eigenlijk bied je geen losse producten aan, maar een product genaamd "Workshop". We willen dus ook een product op de factuur zetten genaamd "Workshop". Hoe bepaal je nu de BTW die je moet afdragen? Stel:
5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 6% = 0,60 Euro BTW
5 producten die samen 10 Euro excl BTW kosten, 19% = 1,90 Euro BTW
Verkoopprijs Workshop per keer, inclusief bovenstaande producten: Bijvoorbeeld 35 Euro incl. BTW, maar die BTW is samengesteld uit meerdere onderdelen. En is de tijd die je in de workshop steekt een dienst van 6% of 19%?
Dan moet je volgens mij hanteren:
Producten 20 Euro Excl + 2,50 BTW = 22,50 Euro Incl BTW
Workshop 10,50 Excl + 2 BTW = 12,50 Euro Incl BTW (Gebaseerd op 19%, maar mag dit dus ook 6% zijn? Zie http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/btw_berekenen_aan_klanten/waarover_berekent_u_btw/waarover_berekent_u_btw-08.html#P137_9694)
Op de factuur komt dan:
Workshop 30,50 Euro excl. BTW
BTW: 4,50
Totaal incl BTW: 35,00 Euro
Als dat correct is, dan zit ik dus met de software die ik hiervoor gebruik. Die kan met 6% of 19% per product omgaan, maar eigenlijk wil ik dus 1 samengesteld product aanmaken ter waarde van 35 Euro Incl BTW, maar dan moet ik 4,50 / 35 * 100 = 12,85% BTW rekenen (toch?), dat percentage kan ik apart aanmaken, maar voorkom ik liever, want we hebben ook andere tarieven voor andere locaties en dan blijf je bezig. Misschien denk ik verkeerd, maar hoe zouden jullie dit oplossen? Het is niet mogelijk de prijs incl en excl te vermelden, het gaat hier om een webshop pakket.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33216-workshop-geven-hoe-bepaal-je-de-af-te-dragen-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag