• 0

Waar kan ik ondernemingsplan laten schrijven?

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Het feit dat deze mensen vaak het beter omschrijven(zie het zoals bij algemene voorwaarden)

Ik citeer zelf als zij het maar in de juiste bewoordingen schrijven.

 

Ik neem aan dat het voor een financiering is,als het alleen voor jezelf was had de manier van schrijven niet uitgemaakt.

 

Bij zon aanvraag zit er altijd een gesprek aanvast. Denk je dat een financier niet doorhebt dat je manier van schrijven niet strookt met de manier van com uni effen aan de tafel? Wat voor indruk maakt dat denk je?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf aan de gang gegaan met de 10 stappen van deze site: http://www.businessbox.nl/je-ondernemingsplan-in-10-stappen.html

 

Als ik jou was dan zou ik me eerst richten op de inhoud en zorgen dat je een compleet plaatje hebt. Ik weet niet hoe het bij jou gaat maar ik kwam allerlei dingen tegen waar ik nog niet over nagedacht had. Het belangrijkste is dat het je eigen verhaal is en dat je zelf begrijpt wat je op papier hebt gezet. Dan kun je altijd iemand vragen om de spel- of grammaticafouten er uit te halen en er een net geheel van te maken, dat kan nooit kwaad.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor wel vaker dat iemand helpt bij een business plan schrijven, is ook zeker slim. Als je niet goed bent in schrijven of vooral in de financiele modellen, is het slim om daar hulp bij te zoeken. Het bedenken van het plan en de strategie moet de ondernemer natuurlijk zelf verzinnen.

 

Je kan op een freelance opdrachten site je opdracht neerzetten, en dan zoeken naar een freelance schrijver. Maar beter is om eerst wat duidelijker over het doel van je business plan te vertellen, dan kunnen wij je wat meer advies geven.

 

Wil je financiering ophalen? Om hoeveel gaat het ongeveer? Welke categorie bedrijf wil je starten / heb je?

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Als accountant en MKB-Kredietcoach begeleid ik regelmatig (startende) ondernemers bij het schrijven of beoordelen van een ondernemingsplan. En ik kom daarbij van alles tegen van ondernemers die het gewoon niet lukt om een en ander goed op papier te krijgen tot ondernemers die moeite blijven hebben met het financiele deel. Een goede begeleiding is in mijn beleving echt wel noodzakelijk (en niet alleen door een professional, maar zeker ook door familie en vrienden).

 

Uitgangspunt voor mij is dat, wie het ondernemingsplan ook schrijft, het jou verhaal moet blijven. Jij moet je er achter kunnen stellen, begrippen en woorden begrijpen en cijfers kunnen interpreteren. De voorkeur gaat er naar uit dat de ondernemer zelf het plan schrijft, maar soms is daar gewoon geen tijd of aanleg voor.

Link naar reactie
  • 0

Beste Herman,

 

Het schrijven van een ondernemingsplan is niet alleen bedoeld voor de gemeente en/of geldverstrekker, maar zeer zeker ook voor jezelf als leidraad in je onderneming.

Bij het schrijven hiervan doorloop je alle facetten van je idee dan wel concept, en toetst dit op haalbaarheid en verbeteringen.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je bv iemand van de praktijk bent.

Je weet precies wat je wil en hoe het moet, maar krijgt het niet transparant op papier.

 

[mod-edit: svp geen promotie van eigen onderneming]

 

Vriendelijke groet,

Leon

Link naar reactie
  • 1

Ik wil het wel voor je schrijven. Mijn tarief hiervoor is € 20.000. Mail me maar!

 

Een ondernemingsplan schrijven is niet iets wat je moet doen zodat je kunt gaan ondernemen. Het IS al ondernemen. Als je een excuus hebt om het niet zelf te schrijven heb je je redenen waarom je geen goede ondernemer bent te pakken, dus ik zou de uitdaging maar lekker zelf aangaan als ik jou was.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Herman,

 

De cijfers wijzen uit dat degene die de beste ondernemersplannen schrijven, niet altijd in staat zijn om een onderneming te behouden, aangezien er wordt gedacht niemand nodig te hebben.

Het vragen voor of om hulp is een kwaliteit en getuigd van het willen behalen van het doel, dit is ondernemers kwaliteit "pur sang".

Zou je nooit iemand om raad of hulp kunnen vragen (zou betekenen dat IEDEREEN autodidact is) zie ik ook het nut van dit forum niet.

Je ziet maar weer dat er vele visie's zijn op ondernemen, opmerkelijk is wel dat de meeste "raadgevers" zelf geen ondernemer zijn maar wel op de zijkant staan om kritiek te leveren maar je niet verder op weg helpen.

Ik heb je (hulp)vraag goed begrepen en bied in ieder geval aan om er met je naar te kijken.

 

Groetjes Leon

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het wel voor je schrijven. Mijn tarief hiervoor is € 20.000. Mail me maar!

 

 

 

Kijk dat bedoel ik, met geld kan je alles kopen ;). Ben ooit voor 2500eurie lichter in mijn portemonnee door een zogenaamd businessplan schrijven uit maarssen. Zonder enige marketing (onderzocht) cijfers enz. in het plannetje van 50pagina tellend bundel.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het wel voor je schrijven. Mijn tarief hiervoor is € 20.000. Mail me maar!

 

 

 

Kijk dat bedoel ik, met geld kan je alles kopen ;). Ben ooit voor 2500eurie lichter in mijn portemonnee door een zogenaamd businessplan schrijven uit maarssen. Zonder enige marketing (onderzocht) cijfers enz. in het plannetje van 50pagina tellend bundel.

 

En ?? Hoe is het afgelopen ??

 

Link naar reactie
  • 0

...

Je ziet maar weer dat er vele visie's zijn op ondernemen, opmerkelijk is wel dat de meeste "raadgevers" zelf geen ondernemer zijn maar wel op de zijkant staan om kritiek te leveren maar je niet verder op weg helpen.

...

Wie bedoel je precies met "raadgevers"?

Het was bij wijze van spreken (De beste stuurlui staan aan de wal) beste Sandra, maar om je gerust te stellen bedoelde ik niemand in het bijzonder. het is een heel oud gezegde. En komt uit de rotterdamse haven circa 1843 en betekent zoveel als (1.mensen die zelf niets ondernemen hebben vaak de grootste mond over wat een ander probeert tot stand te brengen) deze heb ik even opgezocht in de dikke van dale om er zeker van te zijn dat ik het goed uitleg.

Maar om een lang verhaal kort te maken is het verhaal dat iemand zich meld en vriendelijk vraagt of iemand hem kan helpen en zijn we nu vele commentaren verder, maar is de beste man nog steeds niet geholpen, en is het nu zo ver dat er een discussie over een discussie komt.

Als (succesvol) ondernemer ben ik gewend om korte slagen te maken en de koe bij de horens te vatten.

Ik hoop naar behoren antwoord op je vraag gegeven te hebben, en bedank je via deze weg voor je constructieve bijdrage aan dit topic !!

 

Groetjes Leon

 

Link naar reactie
  • 0
Maar om een lang verhaal kort te maken is het verhaal dat iemand zich meld en vriendelijk vraagt of iemand hem kan helpen en zijn we nu vele commentaren verder, maar is de beste man nog steeds niet geholpen, en is het nu zo ver dat er een discussie over een discussie komt.

 

???? als ik de diverse reacties zie word er toch wel hulp aangeboden. Erger vind ik het dat Herman1987 een topic start met het plaatsen van een vraag en vervolgens het hier bij laat. Als Manon vraagt of hij wat meer kan vertellen blijft het stil. :'(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.