• 0

postzegels 10% duurder, wat is goedkopere oplossing?

Vanaf januari worden de postzegels weer bijna 10% duurder: http://www.nu.nl/geldzaken/2631206/postzegel-wordt-opnieuw-duurder.html

En dat zal ook wel niet de laatste keer zijn, TNT/Postnl heeft immers de waarde van de postzegel afgehaald omze vrij ongemerkt heel snel duurder te kunnen maken.

 

Nu heb ik juist een nieuwe bron van inkomsten waarbij ik veel met brievenbus post verzend en waarbij veel postzegels gebruik (1100 stuks al in afgelopen weken).

 

De vraag is dan ook: kan dat goedkoper?

 

Is b.v. een frankeer machine goedkoper os moet dan enkel makkelijker zijn?

 

Je kan ook de oude hollandse gulden zegels nog gebruiken, maar is dat wel proffessioneel genoeg?

 

Zijn er andere partijen die (als tussenpartij) goedkopere brievenbus post/postzegels aanbieden?

Benieuwd of iemand hier nog goede dingen voor weet om goedkoper te maken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

 

 

Je kan ook de oude hollandse gulden zegels nog gebruiken, maar is dat wel proffessioneel genoeg?

 

 

 

Maak er een leuk item van op je site. '' Waarom nieuwe bomen kappen als er nog genoeg oude postzegels zijn?? ''

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf had jaren geleden voor paar weken iedere dag opgeschreven hoeveel de deur uit ging (bv 3x 250-500 gram, 1x>500 gram) en in excel gezet, en dan gekeken hoeveel het scheelt als je bv via frankeermachine of 'port betaald gemengd' verstuur. Bij dat laatste pak je de gemiddelde en betaal je aantal x gemiddelde. Je zou zo kunnen kijken hoeveel het nu kan schelen.

 

Bij mij was frankeermachine toen goedkoper (variërende gewichten). Tegenwoordig is de voordeel minder geworden, als ik het goed heb is het standaard 10% korting, vroeger kon dat oplopen tot iets van 40% (hoe zwaarder hoe meer % korting). Het kan nog tegenvallen door jaarlijkse onderhoudskosten (circa 150) en aanschaf (destijds 800 tot 1200). Soms hebben ze goede 2dehandse frankeermachines (vrij nieuw, failliete bedrijf) waardoor lagere prijs maar wel garantie.

Link naar reactie
  • 0

pas op met Sandd en andere verzenders of het moet niet uitmaken of het wat langer onderweg is.

Wij gebruiken zelf op dit moment port paid daar betaal je per gewicht en excl BTW dus voordeliger dan postzegels maar je moet dan wel een minimaal bedrag hebben 15,00 select mail is ook voordelig alleen wel heel veel stuks per keer inleveren.

Dan kun je als het om mailings gaat ook

Mod edit 3: geen acquisitie op HL!.

Makelaar in pakketten en pallets

Link naar reactie
  • 0

De post in Nederland is veel te duur.

 

Sterker nog, een pakketje vanuit Duitsland naar Nederland, (50 mm dik, max 500g) kost 3,45 in duitsland, wereldwijd. + 2,05 euro voor handtekening (incl tracktrace) = 5,50 euro

 

Verschil met buiten de EU nog groter , pakketje Canada 500g 17,25 euro in Nederland, zonder tracktrace. 3,45 euro in Duitsland zonder tracktrace.

 

Verschil zit hem denk ik vooral in de maximale dikte voor Nederland van 31mm voor brievenbus post. In duitsland is het: L: min. 14 cm

B: min. 9 cm

L+B+H = max. 90 cm**

 

Link naar reactie
  • 0

De post in Nederland is veel te duur.

 

Sterker nog, een pakketje vanuit Duitsland naar Nederland, (50 mm dik, max 500g) kost 3,45 in duitsland, wereldwijd. + 2,05 euro voor handtekening (incl tracktrace) = 5,50 euro

 

Verschil met buiten de EU nog groter , pakketje Canada 500g 17,25 euro in Nederland, zonder tracktrace. 3,45 euro in Duitsland zonder tracktrace.

 

Verschil zit hem denk ik vooral in de maximale dikte voor Nederland van 31mm voor brievenbus post. In duitsland is het: L: min. 14 cm

B: min. 9 cm

L+B+H = max. 90 cm**

 

 

@Raoul :

Wow, dat zijn echt grote verschillen. Nu snap ik enigzins waarom webshops in duitsland zo goede zaken doen buiten de landsgrenzen. Ik kon er nooit een vinger op leggen, waarom de verzendkosten zo scherp waren, maar dit zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

 

@Vossie:

Heb je nu al een goed alternatief gevonden? Zag in je profiel dat je in de buurt van Nijmegen woont, wellicht is het een optie om het naar Kleve te rijden als het zoveel scheelt? De posttarieven zijn hier als ik het zo lees echt extreem hoog in vergelijking tot buurlanden - niet zo gek dat competitief zijn lastiger is geworden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.