Ik heb van een conculega de gehele voorraad overgenomen omdat deze gaat stoppen.
Ik koop de voorraad voor de helft van de normale waarden.
De artikelen wil ik tegen de werkelijke kostprijs in de administratie zetten (zal ze ook later weer moeten aanvullen).
Hoe kan ik het beste deze voorraad invoeren. Tegen de waarde waar ik het voor heb gekocht of tegen de waarde waar ik het bij de leverancier voor zou moeten kopen.
Als ik het eerste doe en ik verkoop heel veel, dan zou ik een negatieve voorraad waarde kunnen krijgen terwijl ik nog genoeg op voorraad heb.
Bij de tweede optie moet ik op artikel niveau in de gaten houden dat ik een aangepast inkoopprijs verreken bij de verkoop (is haast niet te doen).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tatsujin
tatsujin
Hallo,
Ik heb van een conculega de gehele voorraad overgenomen omdat deze gaat stoppen.
Ik koop de voorraad voor de helft van de normale waarden.
De artikelen wil ik tegen de werkelijke kostprijs in de administratie zetten (zal ze ook later weer moeten aanvullen).
Hoe kan ik het beste deze voorraad invoeren. Tegen de waarde waar ik het voor heb gekocht of tegen de waarde waar ik het bij de leverancier voor zou moeten kopen.
Als ik het eerste doe en ik verkoop heel veel, dan zou ik een negatieve voorraad waarde kunnen krijgen terwijl ik nog genoeg op voorraad heb.
Bij de tweede optie moet ik op artikel niveau in de gaten houden dat ik een aangepast inkoopprijs verreken bij de verkoop (is haast niet te doen).
Wat kunnen jullie mij aanraden en hoe?
Groetjes,
Sanne
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33753-waardering-overgenomen-voorraad/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag