Sinds precies 1.5 jaar (18 maanden) run ik mijn website en houd ik de statistieken bij van de bezoekers. Ergens heb ik ooit eens gelezen dat in het eerste jaar het percentage terugkerende bezoekers normaal gesproken vrij laag zal zijn omdat niemand je site nog kent en de meeste mensen dus pas voor de eerste keer zullen gaan bezoeken.

 

Nu 18 maanden en iets meer dan 37000 bezoekers verder is het aantal nieuwe klanten nog steeds 71%. Is dit normaal of hoor ik tegen deze tijd veel meer terugkerende klanten te hebben?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33882-terugkerende-bezoekers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hangt weer van vele factoren af. wat verkoop je? Gebruiksartikelen? Is er veel concurrentie? Groei je gewoon hard dat je steeds meer nieuwe klanten krijgt in verhouding met huidige klanten? ect.

  • 0

Ik verkoop Basketball artikelen. Hebben een concurrent op 8 door het gehele land (ons assortiment is wel anders dan anderen). Veel nieuwe bezoekers en klanten de laatste tijd ja!

 

Wat zijn cijfers waar jij bekend mee bent?

  • 0

ik heb bij webshops van andere aantallen van 40% nieuwe bezoekers tot 60% gehoord. Maar ik denk dat je dat moeilijk kan vergelijken omdat het van de situatie afhangt.

  • 0

Hangt inderdaad helemaal van je situatie af, in jou geval (merchandise van basketball spullen?) weet ik niet of je daar standaard een grote schare vaste klanten aan overhoud, maar de potentie is er natuurlijk wel.

 

Doe je actief en klantenbinding en wat is jou positie t.o.v. je cuncurenten?

Succes maak je zelf.....

  • 0

Ik doe eigenlijk niet actief aan klantenbinding vooral omdat de expertise hierin mij nog ontbreekt. Natuurlijk probeer ik klanten te behouden maar zoals je ziet gaat dat nog niet helemaal goed af.

 

Mijn positie ten opzichte van mijn concurrenten is dat ik heel anders ben en vooral diverse producten aanbied dan het veelal standaard assortiment dat andere aanbieden.

  • 0
Ik doe eigenlijk niet actief aan klantenbinding vooral omdat de expertise hierin mij nog ontbreekt. Natuurlijk probeer ik klanten te behouden maar zoals je ziet gaat dat nog niet helemaal goed af.

Dit zegt niks. Groeit de website? Dan is het aantal nieuwe bezoekers natuurlijk hoger. Plus dat je ook moet kijken over welke periode dit gemeten wordt.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
  • 0

Precies zoals Wouter hierboven zegt; wat heb je aan bezoekers (of bezoekers die terug komen) die geen actie op je website uitvoeren? Ook wel conversie genoemd. Focus daar liever op. Je hebt bezoekers (vallen deze in je doelgroep?) dus probeer je conversie omhoog te krikken

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

  • 0

Ik kan je m.b.t. de cijfers niet heel goed helpen. Wat je zou kunnen doen om je klantenbinding te verbeteren, is je huidige klantenbestand bijv. maandelijks een nieuwsbrief sturen. Veel webshops gebruiken dit om hun klanten te blijven herinneren aan hun bestaan.

Daarnaast zijn social media als facebook/hyves steeds populairder voor webshops hun zichzelf te presenteren. Je ziet dat steeds meer webshops regelmatig nieuwe producten in hun assortiment daarop promoten en dat redelijk veel mensen de social media pages volgen. Uiteraard moet je dan wel op je website/in je nieuwsbrieven mensen attenderen op het bestaan van de social media pagina.

Snel je reports drukken bij bizzreports.com - one click printing

  • 0

Is dat ook niet afhankelijk van je producten? Basketbalschoenen (of andere accessoires) kopen de meeste mensen eens in het jaar.. In jouw geval speelt nieuwe producten, kortingen, en spaarpunten een rol om klanten terug te keren naar je shop.

 

Daarnaast spelen trends ook misschien een rol. Ik zit toevallig wel op een basketbalclub :) maar je hebt wel eens dat bepaalde merken wat populairder worden en meer gedragen worden.

 

Ik denk het probleem van terugkerende bezoekers een ander rol speelt als je bijv. voedselproducten koopt of navul producten (inkt patronen).

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

  • 0

Wat zie jij als terugkerende bezoeker en hoe meet je dat? Cookies of ip dat kan nogal een verschil maken. In theorie zal je afhankelijk van de aankoopfrequentie een stijging in de eerste periode moeten merken. Pas daarna kun je evt. meten of je acties invloed hebben.

 

Maar zoals ook al is genoemd is de conversatie belangrijker.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.